Boodschappen inslaan

28-04-2019 18:39 182 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de week op televisie waar een moeder overal kortingsbonnen uitknipten en daarmee heel veel bespaarden. Haar huis leek zelf wel een winkel. Koop jij bewust bijvoorbeeld 2 plus 2 gratis? En heb je daar inmiddels al een flinke voorraad mee opgebouwd.
Ik doe dat soms bij de hamsterweken met vaatwaspoeder (Sun). Ik koop dan 2 van die grote bussen. Daar doe ik vervolgens 2 jaar mee :mrgreen:
Ook bij Lidl in de XXL grote pakken toiletpapier/keukenrollen.
Verder eigenlijk niet. Ik heb geen enorme voorraad en bonnetjes knippen doe ik nooit.
Ik vind het wel fijn om zulke aanbiedingen in te slaan. Maar dan wel van producten die ik sowieso ga gebruiken.
Wasmiddel bijvoorbeeld. Ik ben daar niet zo merkvast in, dus ik koop graag in het groot in, als me dat korting oplevert.
Maar ik sla ook over als er een aanbieding is waarvan ik al een voorraadje in de kast heb staan. We hebben best een grote kelder, maar hij hoeft niet bomvol, omdat er toevallig iets in de aanbieding is.

Die kortingsbonnen heb ik eerlijk gezegd in Nederland nooit gezien, ik ken het wel van het Amerikaanse programma Extreme Couponing.
Ik koop het meeste bij de Lidl en bepaalde merken bij AH. Bij Lidl koop ik het liefst voordeelverpakking. Bij AH probeer ik wel op de aanbiedingen te letten. Zo koop ik frisdrank, chips en bijv. toiletblokken in de bonus.

Maar dat met die foldertjes is niet echt mogelijk in NL geloof ik 😅 je kunt wel evt geld van bepaalde producten terug krijgen met Scoopy of Tessa acties
Acties prima, maar ik wil er niet net als die extreme couponners moeite voor hoeven doen. Dus geen folders uitspitten en bonnen knippen, wel hamsteren bij de Appie.
Andrelon koop ik altijd 2 + 2 gratis. Ik heb een flinke voorraad maar het gaat ook snel op.
Nee, met mijn 1-persoonshuishouden zit ik dan met 2x2 pakken van 16 rollen toiletpapier, of wasmiddel voor 4 jaar. Er is altijd wel ergens een aanbieding zonder dat ik ruimte vrij moet maken om het op te slaan
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik koop dingen die ik veel gebruik altijd in wat groter in als het in de aanbieding is, denk aan haarlak, tandpasta, haarverf e.d. ik heb hier een mandje voor staan in een van m’n keukenkastjes.
Internagelaktisch
Alleen met producten die ik normaal ook gebruik. Anders blijft het echt liggen. Ik moet er niet aan denken vijf planken vol met Honig en Knorr pakjes te hebben staan, of frisdrank die ik dan na een jaar door de gootsteen kan spoelen.
Ik vind het jammer dat dat extreme couponning hier niet is in Nederland. Ik ben heel erg van de 1 plus 1 gratis artikelen. Ook geld terugacties doe ik graag aan mee.
Wel dingen die ik ook echt gebruik uiteraard.
Er zijn producten waar ik bijna nooit de volle mep voor betaal, ik sla dan genoeg in tot er weer een actie is.
Dingen als wasmiddel, shampoo, pakken drinken, kattenvoer, ijsthee heb ik altijd vol op voorraad hier. Tegen de tijd dat de kast bijna leeg Is, is er altijd wel weer ergens een nieuwe actie.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Voor de houdbare dingen ben ik wel een soort hamster: shampoo, tandpasta, deodorant, douchegel, wasmiddel, wasverzachter, toiletblokjes, schoonmaakmiddel, toiletpapier en afwasmiddel. Deze dingen zijn regelmatig 1+1 gratis en het verrot niet dus daar heb ik wel een flinke voorraad van. Dierenbrokken haal ik per 10 kg gelijk en zakjes zachtvoer ook alleen als ze in de aanbieding zijn.
Groente en fruit koop ik zo veel mogelijk in de aanbieding bij verschillende supermarkten.
CommonSense schreef:
28-04-2019 18:50
Alleen met producten die ik normaal ook gebruik. Anders blijft het echt liggen. Ik moet er niet aan denken vijf planken vol met Honig en Knorr pakjes te hebben staan, of frisdrank die ik dan na een jaar door de gootsteen kan spoelen.

Pas nog 2 pakken bloem moeten weggooien. Zaten beestjes in. Koop ik ook niet meer in voorraad. Gewoon 1 megagrote weckpot vol kiepen en tegen dat ik er geen cake meer mee kan bakken koop ik pas nieuwe.
De wc-papier van XXL actie van Lidl sla ik wel in.
En als de shampoo 1+1 (dan 6 flessen gelijk) maar ik koop het niet elke keer als het in de bonus is, dat wordt opgemaakt en als er nog een fles of 2 is, is er vaak weer een actie en sla ik weer in.
Ik hoef er niet mega veel van in huis... niet kunnen misgrijpen is voldoende. (geldt ook voor lang houdbare producten)

Qua eten doe ik het eigenlijk al helemaal niet op de tomaten/fruit/groente na... de rest wat ik regelmatig koop bij AH doet nooit mee met 1+1 helaas (en heeft Plus vaak betere aanbieding van in vergelijking met AH...)
neem aan dat dit in amerika is terwijl hier is dat niet eenvoudig van dat zo te doen en op einde ga je meer geld uitgeven omdat je geld aan dingen uitgeeft die je niet nodig hebt.
ja doe ik, maar wel van merken of producten die hier veel gebruikt worden.
Zoals als de pindakaas 1 + 1 is neem ik zo 6 potten mee. En ook wasmiddel, vaatblokjes, schoonmaakmiddel etc.
Coupons uitknippen doe ik niet, maar ik shop wel extra tijdens bijvoorbeeld hamsterdagen of als er iets echt heel goedkoop wordt aangeboden. Zo heb ik altijd koffie, vaatwastabletten, pods en shampoo in huis. Voor een heel jaar.
Ik ben gek op aanbiedingen. Maar je kunt ook teveel voorraad hebben, dus ik probeer mezelf te beheersen.
Ik hou zeker de aanbiedingen in de gaten. Voor artikelen als deo, tandpasta, wasmiddel en vaatwastabletten betaal ik nooit de volle mep. Als kattenvoer in bonus is of koffiebonen sla ik ook extra in. Knip geen bonnetjes uit. En koop ook geen dingen die ik normaal niet zou kopen. Wat wordt gekocht aan eten, gaat hier weer snel op. Zou het zonde vinden om gigantisch te hamsteren en vervolgens iets weg te moeten gooien omdat ik vergeten ben dat het er was. Heb om het overzicht te bewaren geen overvolle voorraadkast.
Ohja en drogist artikelen koop ik bij de op=op voordeelshop. Die hebben vaak topaanbiedingen
Ik wil er geen moeite voor hoeven doen zoals bonnetje bewaren om geld terug te krijgen, maar ik koop bij Ah wel altijd de 1+1 aanbiedingen die ik toch al nodig heb. Zeker op Kneipp douche scheelt dat een hoop. Ik sla niet groot in, de aanbieding komt regelmatig genoeg terug tegen dat het bijna op is.
Bonnetjes knippen en sparen doe ik niet.
Wel heb ik een hele grote voorraadkast, sommige dingen die ik veel gebruik koop ik echt alleen maar voor de helft van de prijs. 1 + 1 gratis of zo. Als ik zeker weet dat ik het ga gebruiken.
Pasta, rijst, cosmetica, wc-papier, schoonmaakmiddel noem maar op.

Zag eergisteren iets staan: 2e artikel voor de helft van de prijs. Dan denk ik heel gierig: ik wacht wel tot het weer 2e artikel gratis is; ik heb nog 3 volle verpakkingen staan.
Vind het wel leuk als er onderaan de kassabon staat: uw korting: 14,95 terwijl ik 30,- moet afrekenen, snel verdiend nietwaar? :)

Ook eten koop ik vaak in de aanbieding en vries het in als dat kan.
Waarom het dubbele betalen voor wc-papier om maar iets te noemen, ik heb die voorraadkasten niet voor niks.
Ook koffie koop ik zelden voor de normale prijs dus ja, ik sla goedkoop in maar echt zoeken naar koopjes in folders doe ik dan weer niet. Ik zie het wel in de winkel.
Ik ben er trouwens ook achter gekomen dat de Dove deoroller bij Action altijd hetzelfde kost als bij de drogist in de 2 voor de-prijs van 1 reclame.....
Dus die koop ik altijd bij Action tegenwoordig. Hoef ik ook niet meer op de aanbieding te letten.
Nee, ik let daar niet op. Ik ben ook niet prijsbewust. Ik was laatst bij het kruidvat en had Andrelon shampoo en cremespoeling. Bij de kassa zeiden ze dat ik er van elk nog 1 bij mocht pakken want het was 1 + 1 gratis.
Ik koop alleen shampoo 2+2 gratis, haarlak, deo ,wasmiddel of vaatwastabletten in de aanbieding. Verder eigenlijk niks.
Pampers, vaatwastabletten, afwasmiddel, etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven