Aan welke vakken had je een hekel op de middelbare school?.

31-05-2019 16:36 107 berichten
Er is al een topic met de leukste vakken.

Nu de minst leuke.
De vakken die je haatte, niet kon, het vak dat je leerkracht niet goed kon geven, ...

En bijkomende vraag:
Ben je er in 't latere leven misschien toch iets mee gaan doen qua job of studie?
Beeldende vorming en lichamelijke opvoeding vond ik ook niks. De docent beeldende vorming deed altijd al mijn opdrachten voor me en gaf me dan een 7. En de gym docent gaf me ook op ieder rapport een 7, terwijl ik letterlijk alleen de eerste 2x naar de les geweest ben en daarna nooit meer. :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Economie op de mavo. Snapte er echt niks van en heb het zo snel mogelijk laten vallen. Dat betekende wel dat ik nog Frans en Bio overhield. Frans was ik ook erg slecht in, een drie was niet ongewoon. Vreselijke lerares ook.
Biologie was ik enorm goed in, hoewel het me niet interesseerde.
Dat heb ik als examenvak gedaan, zodat ik daar geen aandacht aan hoefde te besteden. Kon ik leren voor de vakken waar dat wel voor nodig was.

Jaren later kreeg ik een baan waar ik Frans, Duits en Engels voor nodig had, en heb ik mijn Frans weer heel aardig opgehaald. Blijkbaar was de basis blijven hangen. Ik denk dat mijn lerares Frans nooit had geloofd dat ik toch nog zó goed Frans zou gaan spreken.
Helaas is dat 20 jaar geleden en ben ik het meeste weer kwijt.

Met biologie heb ik nooit meer iets gedaan.
When in doubt, the auditor is always right!
Aan alle. De middelbare school vond ik, en vind ik nog steeds, tijdverspilling. Hoe ik het uiteindelijk tot de universiteit geschopt heb, is me nog steeds een raadsel.
tav wijzigde dit bericht op 31-05-2019 17:49
0.91% gewijzigd
Er zitten elf a's in tralalalalalalaaaaa!
Overigens heb ik laatst nog eens wat werkschriften van de MTS doorgekeken.
Tjonge, dat ik dát ooit geweten heb! Het zegt me nu helemaal niets meer!
When in doubt, the auditor is always right!
Wiskunde en economie :nope: Nooit leuk gevonden, nooit goed in geweest en nooit hoeven te gebruiken! :-D
Aardrijkskunde met stip op 1. Meteen bij de eerste mogelijkheid laten vallen. Sawa's, zandgronden, regenval, topografie, ik vond het niet om door te komen. Mensen namen dat in een “pretpakket”, maar begrijp ik niets van. Er was niets prettigs aan. En ook zoveel definities stampen, zo van wat de exacte betekenis van demografische druk of demografisch transitie is. Gewoon de hel.

Grieks was ook behoorlijk vervelend. Scheikunde begon leuk, maar was in de laatste twee jaar eigenlijk te moeilijk voor mij, dus het was een blok aan mijn been. En ik ben zo’n type die minder doet als het moeilijk wordt, dus het werd steeds lastiger. Economie 2 (boekhouden) was ook verschrikkelijk. Maar eigenlijk vond ik maar weinig leuk. Ik vond school gewoon vreselijk.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 31-05-2019 18:17
25.43% gewijzigd
Wiskunde, vreselijk vak, heeeeeel veeeeeel bijles voor gehad. Was blij dat ik het kon laten vallen toen ik naar 5 gym ging.
Aardrijkskunde en de talen (Engels, Duits en Frans).

Aardrijkskunde vond ik op zich best interessant, alleen kon ik niets met de vragen op de proefwerken. Hoe ik ook leerde, een 6 was het max haalbare. Ben daar na de 4e klas dus ook mee gestopt.

Met Frans en Duits had ik gewoon niet veel. Je werd zó getraind in de grammatica, maar kon geen fatsoenlijk gesprek voeren.

Engels lag aan de docent. Ik praatte "te Amerikaans" en niet British English. Daar had hij alleen maar commentaar op. Nu jaren later is mijn "Amerikaans" prima :proud:
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Hoe iemand geschiedenis nutteloos kan vinden.... sorry hoor. Je moet toch enig historisch besef bijgebracht worden? Staatsinrichting begrijpen? Het was en is mijn lievelingsvak. Had een topdocent. Wiskunde vond ik erg moeilijk. Natuurkunde ook.
Wiskunde en het deel literatuurgeschiedenis, wat onderdeel was van Nederlands.

Wiskunde, ik snapte het gewoon niet. Ik had een mega goede leerkracht, dezelfde als voor natuurkunde en die kon het niet rijmen. 3 voor wiskunde gemiddeld en 9 voor natuurkunde. Natuurkunde mocht je niet "los" kiezen, dus helaas.

Literatuurgeschiedenis vond ik enorm saai, luisterde niet en meer. Dat is pas op latere leeftijd bij getrokken.
Sugarspice schreef:
31-05-2019 18:15
Hoe iemand geschiedenis nutteloos kan vinden.... sorry hoor. Je moet toch enig historisch besef bijgebracht worden? Staatsinrichting begrijpen? Het was en is mijn lievelingsvak. Had een topdocent. Wiskunde vond ik erg moeilijk. Natuurkunde ook.
Ik zei dat niet, maar ik vind het niet erg om wat minder historisch besef te hebben. Heb tot en met 6 gymnasium geschiedenis gehad, maar er is niets, maar dan ook niets blijven hangen. Ja, net genoeg voor de klok en de klepel, maar dat is het dan wel. Effectief was geschiedenis dus compleet nutteloos voor mij.

Overigens had ik een vreselijk dominante en pedante geschiedenisleraar, erg bevooroordeeld. Bah. Wat een rotvent. Hij geeft nog les op mijn school zag ik laatst. Arme kinderen.
Sugarspice schreef:
31-05-2019 18:15
Een docent kan een vak maken of breken. Ik vond geschiedenis interessant, maar de docent kon geen orde houden. Daardoor werd ik ook minder enthousiast over het vak op de middelbare school. Het waren immers vervelende lessen geworden.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
natuurkunde!

ik stond tegelijk een 3 op natuurkunde en een 9 op wiskunde. Aan de ene kant denk ik dat het kwam door een slechte leraar maar aan de andere kant moet je vragen beantwoorden over .....een balletje dat in een bak van een wagentje ligt dat met een hoek van 73 graden over een helling om hoog wordt getrokken en dan met een bepaalde tegengestelde snelheid losgelaten wordt, en met hoeveel kracht het dan tegen een autootje botst dan met x snelheid per uur van de andere kant aan komt rijden. ik begrijp er nog steeds niets van.

maar ondertussen wel een technisch beroep :P
The past may be in tatters
But today is all that matters
redhead70 schreef:
31-05-2019 18:21
Literatuurgeschiedenis vond ik enorm saai, luisterde niet en meer. Dat is pas op latere leeftijd bij getrokken.
Oh ja, da’s ook een goeie! Dat heb ik weggedrukt denk ik. Dat gezeur over Beatrijs en Van den Vos Reynaerde en de romantiek en de verlichting. Vreselijk.
redhead70 schreef:
31-05-2019 18:21
Oh ja, da’s ook een goeie! Dat heb ik weggedrukt denk ik. Dat gezeur over Beatrijs en Van den Vos Reynaerde en de romantiek en de verlichting. Vreselijk.
Wiskunde en statistiek. Ik snapte er niks van!
Mijn leraar Duits en geschiedenis was dezelfde, hele fijne docent, dat maakte geschiedenis te doen. Aardrijkskunde had uitspraken die ik nu nog weet, pedant mannetje, maar er is van topografie bar weinig blijven hangen...scheikunde en wiskunde heb ik nog steeds niets mee...En mijn leraar Frans was een nare man.
die ik wilde bestaat al...
Belg007 schreef:
31-05-2019 17:16
Kregen jullie écht Techniek op school?
Nooit gehad.

En waarschijnlijk een aantal leerkrachten daarmee een hart-aanval bespaard.

(Ik ben een kluns. Mensen beginnen te gillen als ik een schroevendraaier vast neem of de woorden "zal ik ook helpen schilderen" uitspreek.

Laat staan dat ik es effe met een zaag of boor aan de slag zou gaan.
Dat overleeft niemand.)
Ja fantastisch vond ik dat! We moesten een racket maken die met luchtdruk werd weggeschoten. En van dat foam spul een zo’n aerodynamisch mogelijk gevormd autootje. En we hadden ook van die boormachines dat je gewoon een hendel naar beneden haalt en recht naar beneden een gat hoort enzo.

Vet handig want mijn HBO opleiding had ook gewoon een houtbewerkingsplaats en soldeerbouten enzo. :proud:

En niemand zoekt dat achter mij op het eerste oog dus ik vind het wel goed als een middelbare school zoiets aanbied.
Muziek op de middelbare school: heel theoretisch en alleen maar over klassieke muziek, in ieder geval in de periode dat ik de lessen volgde. En handvaardigheid in de laatste 2 jaar van de basisschool. Dat was namelijk alleen maar handwerken voor de meisjes en breien en borduren waren niet mijn ding. Ik wilde net als de jongens houtbewerken en solderen en zo.

Ik ben niets met muziek gaan doen, heb een technisch beroep.
Economie en gym op de mavo, echt dat kon me totaal niet boeien.
verder vond ik wis/schei/natuurkunde best interessant, maar het zat er op dat moment gewoon niet in, ik moest het meer van de talen hebben.
Op de havo vond ik eigenlijk alles leuk, dat mocht ik zelf kiezen.
verder was/ben ik dol op muziek, ik maak zelf ook muziek, maar op school, kreeg ik er niet echt lol in, het was meer theorie, dan praktijk, er werd nauwelijks muziek gemaakt, en kreeg ik er op die manier helemaal geen feeling mee, dat had wel anders gemogen.
Godsdienst.

Dat was pas echt erg.
Ik heb niets met het geloof,en val me daar ook niet mee lastig.
Gym vond ik ook niet altijd leuk,omdat mijn knieschijven geregeld uit de kom schoot/schiet,hoefde ik niet altijd mee te doen.

ik zit in de techniek.
Dus boren en fietsenbanden plakken,dat doe ik zelf.
Ik vind het gemakkelijk,dat ik die dingen zelf kan,en zeker als je geen vriend heb.
Muziek lessen vond ik ook niets aan,haha ik kan echt niet zingen. :-D

I
wendy7373 wijzigde dit bericht op 31-05-2019 19:04
8.38% gewijzigd
Ik had een hekel aan gym en ik ben ook mijn hele leven lui gebleven.
Duits lag me ook niet en de leraar was opgelucht dat ik het liet vallen. Later moest ik gaan samenwerken met Duitse collega's en daardoor heb ik nog wat basis onder de knie gekregen.
Ik had echt een hekel aan gym.
Duits
Lietratuurgeschiedenis
Levensbeschouwing
Gym

De Hel..

Scheikunde en biologie.. :-]
muziek (wij zongen alleen maar en behoorlijk vals, nooit notenleer of blokfluit)
ik ben nu 60 en sinds januari gestart met notenleer en piano :$
not all who wander are lost

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven