Lijf & Lijn alle pijlers

Gezond afvallen feb 2025

23-02-2025 23:09 437 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie heeft er zin om mee te schrijven. Ik wil graag op een gezonde manier wat afvallen.

Wie schrijft er mee?
naamlengtestarthuidigstreefdatum
Ligbedje851.7876,473,86823/02
Qiya1.687471,16003/02
Irregular1.81105100,58510/1
melon21.6286.785,37024/02
gonniegijsje1.879691,38617/02
Rooibosvanille 1,6410710375
Directeurtje1,789088,98024/02
Forestfruit1,75103,5103,580
Minik1,6267,567,560
Muurbloempj1,70747465
Rodepeper1,6567,467,459
Blondie51,7173,271,466
Otje1,627472,357
Tecna1,7080,580,570
Pupke1,6280,774,360
Jola1,748786,180
sierlijk1.718079,36524/02
goedgemutst811.6769,569,563
Melk841.618178,565
sunshine351.708685,470
eenbeetjevand1.6982.981,868
ligbedje85 wijzigde dit bericht op 23-03-2025 10:19
91.77% gewijzigd
Dank je Qiya die ga ik vanavond misschien wel maken!

Welkom melk84 wat ben je al veel afgevallen! Wat is je streefgewicht?
Hoi mag ik meeschrijven? Ik ben een vrouw van 41 en altijd al wat te zwaar geweest, maar het laatste jaar is het wel erg geworden. Heb de moed gevonden om te wegen.. 90.4 schoon aan de haak. Eerste doel is 13 kilo eraf, dan zit ik in ieder geval onder de 30 qua bmi.
Ik ben iemand die veel te gemakkelijk is qua voeding, yolo zeg maar en een snoeperd. Ik ben gestart met eten volgens de schijf van 5 en in een calorie tekort.
Ben over het algemeen wel actief qua bewegen, wil alleen de krachttraining wat structureler gaan doen. Dat sla ik nog gemakkelijk over. Ik ben trouwens 1m62 lang. Groetjes:)
Nog tip tegen snaaien die voor mij werkt, al vroeg je tanden poetsen en stokeren.
Dan wil ik niet eens meer iets, vind ik dan zonde.
Rodepeper schreef:
24-03-2025 18:11
Dank je Qiya die ga ik vanavond misschien wel maken!

Welkom melk84 wat ben je al veel afgevallen! Wat is je streefgewicht?
Dankjewel! Mijn streefgewicht is in eerste instantie 65kg.
Ooh yes, zie vanochtend dat de kilo extra van vorige week (vrijdag gewogen) er nu al af is. Zit op 71 weer en hoop er zondag eindelijk onder te zitten.
Goedemorgen! Hier ook een goede week. Ben gezakt naar 87,5. (in het schema staat nog 88,9 mijn laatste vrijdagmeting was niet doorgekomen).
Hopelijk zak ik nog verder voor mijn wekelijkse meting op vrijdag.

Fijn Qiya, het frissere weer helpt hier ook. Geen terrasjes.

Fijne dag allemaal!
Qiya schreef:
26-03-2025 07:15
Ooh yes, zie vanochtend dat de kilo extra van vorige week (vrijdag gewogen) er nu al af is. Zit op 71 weer en hoop er zondag eindelijk onder te zitten.
Yes!! Superfijn :cheer2:
directeurtje Ook jij wat lichter op de weegschaal! :cheer2:

Welkom daisy!

Bij mij is er helaas nog niks af.. sta zelfs weer op 68.3 vanmorgen.
Sinds zondag weer begonnen met vasten en nu afgelopen 2dagen alleen puur en vers gegeten. Straks boodschappen doen en lekker veel groente inslaan. Hopelijk ga ik ook snel resultaat zien!
Qiya en Directeurtje wat goed! Fijn als de weegschaal meebeweegt (naar beneden dan).
Hier gaat die juist weer de verkeerde kant op, net als bij jou Rodepeper, maar dit waarschijnlijk omdat mijn menstruatie eraan komt. Ik hou al heel lang mijn gewicht bij dus dit past in het plaatje.

Helaas ook wat minder beweging op het moment, heb last van lichte hielspoor klachten. Ben vanavond toch een klein rondje gaan lopen, maar mijn voet is gevoelig. Hopelijk wordt het niet erger en kan ik volgende week de tennisles die weer start gewoon doen.
Welkom daisy. Gezellig. Wil je in de tabel?

Oh balen Rodepeper. Wat bedoel je met vasten? En met puur en vers?

Ah bij jou ook even niet zo lekker Jola. Doe je in die week wel gewoon hetzelfde?

Hier was vorige maand deze week zegmaar ook de slechtste dus ik ben benieuwd. Ben in ieder geval nog goed bezig al zeg ik het zelf.
Het bevalt me wel zoals het nu gaat want ik eet echt lekker. Kwark, salade, wraps. Nu maar hopen dat er zo wel nog wat kilo’s afgaan.
Rodepeper schreef:
26-03-2025 09:43
Sinds zondag weer begonnen met vasten en nu afgelopen 2dagen alleen puur en vers gegeten. Straks boodschappen doen en lekker veel groente inslaan. Hopelijk ga ik ook snel resultaat zien!
Oei heftig vasten! Doe je sappen?
Heel veel sterkte, hoop dat je snel resultaat gaat zien! Het kan ook helpen voor een reset.
Jola hielspoor is ook vervelend! Ik heb veel collega's gehad in de zorg die er last van hadden, loop je ook veel voor je werk?

Ligbedje ziet er goed uit wat je eet, ik eet ook veel salade, ben gek op wraps en kwark. Of eigenlijk griekse yoghurt😉

Sorry ik schrijf het verkeerd, ik ben weer begonnen met intermittend fasting, de vorm van vasten waarin je 16 uur vast en dan 8uur eet. In dat eetraam van 8uur 'mag' je alles eten wat je wil/ normaal eet. Ik kies ervoor om zoveel mogelijk verse groente en fruit te eten, puur door alles zelf te bereiden. Granola zelf te maken ipv kant en klaar pak te halen, zelf een tussendoortje maken ipv die verpakte koek bv.
IF heb ik eerder gedaan en beviel goed, minder opgeblazen buik en darmen waren rustiger. Alleen viel ik er toen niks mee af omdat ik nog teveel ongezond at.
Sierlijk, 78.5

Gelukkig, er is weer wat af.
Ik ben verbaasd dat ik het nu redelijk makkelijk vind en het goed vol kan houden. Het duurt jaren om te komen op het punt: ik ga afvallen, maar als ik dat eenmaal doe, gaat het best goed. Het scheelt wel dat ik geen streng dieet heb en dat ik af en toe zondigen kan.
Sierlijk schreef:
27-03-2025 08:59
Sierlijk, 78.5

Gelukkig, er is weer wat af.
Ik ben verbaasd dat ik het nu redelijk makkelijk vind en het goed vol kan houden. Het duurt jaren om te komen op het punt: ik ga afvallen, maar als ik dat eenmaal doe, gaat het best goed. Het scheelt wel dat ik geen streng dieet heb en dat ik af en toe zondigen kan.
:cheer2:
Klinkt alsof je de juiste vibe lekker te pakken hebt!
Directeurtje schreef:
26-03-2025 07:36

Fijn Qiya, het frissere weer helpt hier ook. Geen terrasjes.

Fijne dag allemaal!
Echt he.. Nu heb ik volgende week alleen een week met veel etentjes weer ivm mijn verjaardag. 4 keer :-o
Niet slim gepland, dus de kg eraf zit er volgende week weer bij. Maar het is wat het is. Maak gezonde keuzes, geen toetjes of vooraf, etc.

Fijn dat je zo goed bent afgevallen ook, ondanks al jouw werk etentjes.

Ligbedje85 Fijn dat het gezonde eten je bevalt. Hoe gaat het nu met de groente? Weet dat je eerst nogal schrok van de hoeveelheid aanbevolen groente op een dag.

Rodepeper goed bezig! Weleens aan havermout gedacht in de ochtend? Heerlijk en voedzaam en scheelt weer granola maken.
Ik heb ook minimaal 5 dagen per week 16uur eet pauze. Bevalt heel goed!

Sierlijk wat fijn zeg!! Herkenbaar dat het lang duurt voordat je de stap zet om gezonder te eten. Bij mij begon het vanaf m'n 38ste ongeveer dat ik niet alles meer kon eten en aan kwam.
Ik was mijn hele volwassen leven een maatje M, geen schommelingen. Toen dat eenmaal begon, was ik echt uit het veld geslagen. Inmiddels 4 jaar verder en 14kg zwaarder, kon ik eindelijk de stap zetten om er iets aan te doen.

We gaan dit volhouden! Mijn nieuwe eetpatroon bevalt me, behalve het vooruit denken en voorbereiden wat ik mee moet nemen de volgende dag. Vind ik best intens af en toe, maar zal vast wennen.
Ligbedje85 schreef:
26-03-2025 21:04
Welkom daisy. Gezellig. Wil je in de tabel?

Oh balen Rodepeper. Wat bedoel je met vasten? En met puur en vers?

Ah bij jou ook even niet zo lekker Jola. Doe je in die week wel gewoon hetzelfde?

Hier was vorige maand deze week zegmaar ook de slechtste dus ik ben benieuwd. Ben in ieder geval nog goed bezig al zeg ik het zelf.
Het bevalt me wel zoals het nu gaat want ik eet echt lekker. Kwark, salade, wraps. Nu maar hopen dat er zo wel nog wat kilo’s afgaan.
Ja graag 😀
Rodepeper schreef:
27-03-2025 09:03
:cheer2:
Klinkt alsof je de juiste vibe lekker te pakken hebt!

Ja, klopt helemaal.
Qiya schreef:
27-03-2025 12:53
Echt he.. Nu heb ik volgende week alleen een week met veel etentjes weer ivm mijn verjaardag. 4 keer :-o
Niet slim gepland, dus de kg eraf zit er volgende week weer bij. Maar het is wat het is. Maak gezonde keuzes, geen toetjes of vooraf, etc.

Fijn dat je zo goed bent afgevallen ook, ondanks al jouw werk etentjes.

Ligbedje85 Fijn dat het gezonde eten je bevalt. Hoe gaat het nu met de groente? Weet dat je eerst nogal schrok van de hoeveelheid aanbevolen groente op een dag.

Rodepeper goed bezig! Weleens aan havermout gedacht in de ochtend? Heerlijk en voedzaam en scheelt weer granola maken.
Ik heb ook minimaal 5 dagen per week 16uur eet pauze. Bevalt heel goed!

Sierlijk wat fijn zeg!! Herkenbaar dat het lang duurt voordat je de stap zet om gezonder te eten. Bij mij begon het vanaf m'n 38ste ongeveer dat ik niet alles meer kon eten en aan kwam.
Ik was mijn hele volwassen leven een maatje M, geen schommelingen. Toen dat eenmaal begon, was ik echt uit het veld geslagen. Inmiddels 4 jaar verder en 14kg zwaarder, kon ik eindelijk de stap zetten om er iets aan te doen.

We gaan dit volhouden! Mijn nieuwe eetpatroon bevalt me, behalve het vooruit denken en voorbereiden wat ik mee moet nemen de volgende dag. Vind ik best intens af en toe, maar zal vast wennen.

Natuurlijk, wij houden het vol. Helpt een schema maken, dat je niet steeds hoeft na te denken? Dieten bestaan vaak uit erg veel recepten, maar ik vind het geen probleem om dingen meerdere keren te eten, en ik hoef niet 7 x per week een ander ontbijt. Om een voorbeeld te noemen. Dat geeft ook al rust, dat ik denk: ik eet standaard met yoghurt, daar verander ik niet zoveel aan.

Dus bij jou duurde het ook jaren om er toe te komen, bij mij ook. Ik vind het zo jammer dat het zoveel jaar moest duren, maar goed, ik ben nu bezig en daar moet ik maar naar kijken.
Qiya havermout vind ik inmiddels ook echt lekker idd, ik ontbijt vaak met een overnight oats met banaan, havermout, griekse yoghurt en een fruit naar keuze, die is zo lekker! Verder heb ik geen recepten met havermout, alleen m'n crackers.
Granola maak ik 1x in de week zelf en bewaar dat dan in zo'n weckpot, zelfde met de pure chocolade die ik over de yoghurt doe, dat snij ik in stukjes zodat ik niet in de verleiding kom om tussendoor te pakken en ik heb er geen extra werk aan.

Mijn nieuwe eetpatroon bevalt me ook goed, zou mooi zijn als ik resultaat ga zien in de spiegel en m'n kleding, de weegschaal gaf vanmorgen zelfs 300gram meer aan dan gister.. echt hoe dan!? Maar goed, dit 'strakke' eetpatroon en het IF is nog maar 4dagen nu, kan veel willen maar hoe realistisch is het om binnen 4dagen resultaat te zien?
Merkte wel dat op de weegschaal m'n gedachte niet was 'zie je wel, het heeft geen nut. Kom maar door met snaaierij' nu dacht ik eigenlijk van 'zie je wel, het is echt tijd voor blijvende verandering, doorgaan zoals ik deed gaat helemaal mis'. Dus de mindset is aan het veranderen! Ik heb ook besloten om dit weekend even wat te shoppen voor mezelf, even 2 setjes nieuw zodat ik me wat lekkerder voel. Ik doe al een paar jaar mee met een kledingloop, dat heeft me veel geld gescheeld en als m'n nieuwe kleren straks te groot zijn doe ik ze daar in. Komt het weer bij een ander terecht.
*ga ik er maar vanuit dat ik toch een keer ga afvallen!*

Qua recepten, ik haal nu veel van lowcarbchef weg, recepten die me bevallen schrijf ik op in een mapje en die ligt in de keuken. Zo heb ik altijd iets bij de hand. Ik kook meestal 3x per week en wat ik overhou bewaar ik voor een lunch paar dagen later of combineer ik dan met bloemkoolrijst/ courgettepasta/ lasagne. Kost wel even tijd om nieuwe recepten erin te krijgen..

*Stapt weer van de praatstoel af :whistle:
Lekker bezig Rodepeper!
Hoop dat je snel resultaat gaat zien.
Ik val nog niet echt af. Ik sport wel meer en eet beter maar misschien moet het nog beter. Of heeft het meer tijd nodig.

Halve kilo nu eraf, nog 30 x zoveel te gaan….
Goedemorgen 87,1 :jump:

Morgen vertrek ik voor een weekje vakantie in mijn geboorteland Frankrijk. Ik zal me volgende week vrijdag niet wegen en ik vrees dat de weegschaal over 2 weken naar boven zal wijzen.
Zo eindelijk even de kans gehad om te lezen :) wat zijn jullie goed bezig! En leuk om te lezen hoe jullie het doen.

Zelf focus ik me op de schijf van 5, en dan een calorie tekort. Voorheen at ik vaak te weinig van het gezonde en teveel van het ongezonde, waardoor ik veel ben aangekomen. Ik ben vrij actief verder, qua beweging zit het wel goed.
Hebben jullie een standaard weegdag? Ik ga me maandag voor het eerst wegen, ben benieuwd 😆
Andere vraag, wijken jullie in het weekend af van jullie eetpatroon of houden jullie hetzelfde aan?
Fijne dag nog!
Directeurtje schreef:
28-03-2025 07:36

Morgen vertrek ik voor een weekje vakantie in mijn geboorteland Frankrijk. Ik zal me volgende week vrijdag niet wegen en ik vrees dat de weegschaal over 2 weken naar boven zal wijzen.
Fijne vakantie!
Directeurtje schreef:
28-03-2025 07:36

Oh heerlijk! Veel plezier😀
Heb je er nog familie wonen die je gaat bezoeken of is het een gewone vakantie?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven