Minister Faber
zondag 30 maart 2025 om 15:24
Wat vinden jullie van het beleid van Minister Faber?
Deze Minister van Asiel en Migratie heeft natuurlijk van het kabinet en van haar baas Geert Wilders de opdracht gekregen om de asielinstroom te beperken. Dit is geen gemakkelijke opdracht, dat begrijp ik ook. Maar de manier waarop ze dit aanpakt botst keer op keer met anderen. Op het moment meer dan ooit. Met Dick Schoof over het niet op de agenda zetten van het schrappen van de Spreidingswet (omdat ze volgens Schoof niet de juiste procedures volgt), met Mona Keijzer over de huisvesting van statushouders, met de rechters over oa de bezuinigingen op vluchtelingenwerk, met de Raad van State over de asielwetten die ze wil invoeren, etc etc.
Nu heeft ze wat mij betreft een dieptepunt bereikt. Ze weigert de handtekening te zetten onder de aanvraag voor een lintje voor vrijwilligers van het COA: https://www.rtl.nl/nieuws/politiek/arti ... genwerkers
Met als reden: hun werk staat haaks op mijn beleid. Wilders steunt haar (natuurlijk) en tweet dat mensen die asielzoekers pamperen geen lintje verdienen.
Moet deze minister nog wel op haar post blijven?
Deze Minister van Asiel en Migratie heeft natuurlijk van het kabinet en van haar baas Geert Wilders de opdracht gekregen om de asielinstroom te beperken. Dit is geen gemakkelijke opdracht, dat begrijp ik ook. Maar de manier waarop ze dit aanpakt botst keer op keer met anderen. Op het moment meer dan ooit. Met Dick Schoof over het niet op de agenda zetten van het schrappen van de Spreidingswet (omdat ze volgens Schoof niet de juiste procedures volgt), met Mona Keijzer over de huisvesting van statushouders, met de rechters over oa de bezuinigingen op vluchtelingenwerk, met de Raad van State over de asielwetten die ze wil invoeren, etc etc.
Nu heeft ze wat mij betreft een dieptepunt bereikt. Ze weigert de handtekening te zetten onder de aanvraag voor een lintje voor vrijwilligers van het COA: https://www.rtl.nl/nieuws/politiek/arti ... genwerkers
Met als reden: hun werk staat haaks op mijn beleid. Wilders steunt haar (natuurlijk) en tweet dat mensen die asielzoekers pamperen geen lintje verdienen.
Moet deze minister nog wel op haar post blijven?
Coffee is never my cup of tea
zondag 30 maart 2025 om 23:26
Ik vind jouw toon anders schrikbarend hatelijk. Tsjongejonge, blijf ademen joh. [...]dweedledee schreef: ↑30-03-2025 23:17Er wordt in dit topic helemaal niet gesproken over het uiterlijk van Faber.
Weer typisch inhoudsloos gejank van het PVV klapvee in de aanval. Van types zoals Flipvla dus.
Die overigens al eens een ban heeft gehad voor racisme en vreemdelingenhaat hier. Ik herken haar van dat topic.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-03-2025 09:30
Reden: Schelden
Reden: Schelden
1.33% gewijzigd
zondag 30 maart 2025 om 23:28
zondag 30 maart 2025 om 23:34
dweedledee schreef: ↑30-03-2025 21:54Om te janken. Wat een niveau. Helaas hebben heel veel PVV stemmers het niveau van deze vent en Flipvla. Lezen iets op Facebook en maken er meteen hun eigen waarheid van. Maar hebben geen idee hoe het allemaal werkt. Treurig.
Ik heb toch ook een behoorlijk onsmakelijke opmerking hier gelezen, en verder nog wat posts waarvan mijn wenkbrauwen wel een beetje omhoog kwamen, en die kwamen niet alleen van rechtse (PVV) stemmers.
Een laag niveau hebben is niet voorbehouden aan PVV stemmers alleen, dom-links bestaat naast dom-rechts.
zondag 30 maart 2025 om 23:37
Komt mooi uit, ik mag types zoals jij nog veel minder.dweedledee schreef: ↑30-03-2025 23:28Ik hou inderdaad niet van racistische types zoals jij. Allerminst zelfs.
Ik vind jou trouwens een zeer agressieve enge ondertoon hebben. Wat je anderen verwijt doe je zelf. Oogkleppensyndroom denk ik...
zondag 30 maart 2025 om 23:41
zondag 30 maart 2025 om 23:44
Onsmakelijk zeker. Maar niets over haar uiterlijk. En daar ging het verwijt over. En dom-links bestaat zeker. Daar is geen twijfel over mogelijkMrsM schreef: ↑30-03-2025 23:34Ik heb toch ook een behoorlijk onsmakelijke opmerking hier gelezen, en verder nog wat posts waarvan mijn wenkbrauwen wel een beetje omhoog kwamen, en die kwamen niet alleen van rechtse (PVV) stemmers.
Een laag niveau hebben is niet voorbehouden aan PVV stemmers alleen, dom-links bestaat naast dom-rechts.

dweedledee wijzigde dit bericht op 30-03-2025 23:48
7.80% gewijzigd
zondag 30 maart 2025 om 23:48
dweedledee schreef: ↑30-03-2025 23:44Onsmakelijk zeker. Maar niets over haar uiterlijk. En daar ging het verwijt over.
Nee hoor. Het ging over het niveau van een PVV stemmer die huilend op een bankje zou zitten.
Het lage niveau is niet voorbehouden aan PVV stemmers alleen. Noch aan alleen rechtse stemmers.
zondag 30 maart 2025 om 23:50
Dat zeg ik ook helemaal niet. Maar het is logisch dat in een topic over een minster van de PVV het ook voornamelijk gaat over de PVV. En logischerwijs ook over de stemmers daarop. Het een sluit het ander niet uit.
dweedledee wijzigde dit bericht op 30-03-2025 23:50
4.28% gewijzigd
zondag 30 maart 2025 om 23:50
Haha, je maakt het zo persoonlijk. Zo sneuig en kleinzerig! Ook wel weer vermakelijk. Ik hoop maar voor je dat je je in het echt wat minder op de kast laat jagen... "mafkees"dweedledee schreef: ↑30-03-2025 23:41Jij mag wel meer mensen niet. Hele etnische groepen zelfs. Zegt veel over je.
Doei mafkees![]()
zondag 30 maart 2025 om 23:51
Hou eens op met brabbelen joh. Super irritantdweedledee schreef: ↑30-03-2025 23:50Dat zeg ik ook helemaal niet. Maar het is logisch dat in een topic over een minster van de PVV het ook voornamelijk gaat over de PVV. En logischerwijs ook over de stemmers daarop. Het een sluit het ander niet uit.
zondag 30 maart 2025 om 23:53
dweedledee schreef: ↑30-03-2025 23:50Dat zeg ik ook helemaal niet. Maar het is logisch dat in een topic over een minster van de PVV het ook voornamelijk gaat over de PVV. En logischerwijs ook over de stemmers daarop. Het een sluit het ander niet uit.
En daarmee mag een opmerking de andere kant op dus ook gewoon. Een aanvulling op de jouwe qua niveau. Dat was alles wat ik ermee bedoelde.
Ik word een beetje moe ervan dat (algemeen) rechtse stemmers over 1 kam worden geschoren met extreem-rechtse stemmers. Ik, als rechtse stemmer, lees best wat posts die daar geen onderscheid in maken.
maandag 31 maart 2025 om 01:26
maandag 31 maart 2025 om 06:53
Een streng asielbeleid zou zijn als ze beperken welke groepen recht hebben op asiel, deze regels strikt toepassen, mensen die er niet aan voldoen snel duidelijk maken dat ze terug moeten en degenen die wel mogen blijven aan eisen voor inburgering houden (functioneel taalniveau binnen een bepaalde tijd, examens halen, werk vinden etc.).
In plaats van een streng asielbeleid zet mw Faber echter in op een asielbeleid dat het probleem verergert. Zo min mogelijk helpen van asielzoekers om hun weg te vinden in Nederland is niet streng, het is chaos creëren. Mensen zo lang mogelijk laten wachten op zekerheid is niet streng, het is frustratie creëren. Mensen niet de mogelijkheid geven te werken is niet streng, het is ervoor zorgen dat ze niets bij kunnen dragen aan de maatschappij.
Bij een streng asielbeleid past juist dat je degenen die asiel krijgen strak begeleid naar een functionele rol in de maatschappij. Daar zie ik helemaal niks van terug bij dit slappe, laten we mensen lekker nog meer last van elkaar krijgen- beleid van de pvv.
In plaats van een streng asielbeleid zet mw Faber echter in op een asielbeleid dat het probleem verergert. Zo min mogelijk helpen van asielzoekers om hun weg te vinden in Nederland is niet streng, het is chaos creëren. Mensen zo lang mogelijk laten wachten op zekerheid is niet streng, het is frustratie creëren. Mensen niet de mogelijkheid geven te werken is niet streng, het is ervoor zorgen dat ze niets bij kunnen dragen aan de maatschappij.
Bij een streng asielbeleid past juist dat je degenen die asiel krijgen strak begeleid naar een functionele rol in de maatschappij. Daar zie ik helemaal niks van terug bij dit slappe, laten we mensen lekker nog meer last van elkaar krijgen- beleid van de pvv.
maandag 31 maart 2025 om 07:22
Ik vind het om te janken, hoe slecht zij is in haar werk. Hoe weinig kennis ze heeft van zaken, hoe incompetent ze over komt. Dat ze zit nu doet is wel weer een nieuw dieptepunt. Maar ik verbaas me met haar nergens meer over. Het gros van het PVV clubje is totaal ongeschikt voor hun werk en weet nergens van.
Ik ben ook voor een streng asielbeleid maar een beetje menselijkheid zou wel fijn zijn.
Mensen die zich inzetten voor vluchtelingen zo'n lintje weigeren is wel echt enorm kleuterig.
Ik ben ook voor een streng asielbeleid maar een beetje menselijkheid zou wel fijn zijn.
Mensen die zich inzetten voor vluchtelingen zo'n lintje weigeren is wel echt enorm kleuterig.
I have a tender spot in my heart for cripples, bastards and broken things.
maandag 31 maart 2025 om 07:23
Precies.Catalina schreef: ↑31-03-2025 06:53Een streng asielbeleid zou zijn als ze beperken welke groepen recht hebben op asiel, deze regels strikt toepassen, mensen die er niet aan voldoen snel duidelijk maken dat ze terug moeten en degenen die wel mogen blijven aan eisen voor inburgering houden (functioneel taalniveau binnen een bepaalde tijd, examens halen, werk vinden etc.).
maandag 31 maart 2025 om 07:59
Daarvoor is het hele ministerie toch opgetuigd? Zodat Wilders in het kabinet oprui spreekbuis zou hebben?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
maandag 31 maart 2025 om 08:02
Ik denk dat het verder gaat dan slap en slecht. Ik denk dat de PVV bewust chaos wil creëren. Statushouders geen woning gunnen, zodat de toch al overvolle AZC's helemaal uit hun voegen barsten. Extra opvang door middel van spreiding traineren. En dan maar wachten tot de vlam ergens in de pan slaat, want dat gaat onherroepelijk gebeuren als je duizenden veelal getraumatiseerde mensen veel te lang veel te dicht op elkaars lip laat zitten in uitzichtloze omstandigheden.Catalina schreef: ↑31-03-2025 06:53Een streng asielbeleid zou zijn als ze beperken welke groepen recht hebben op asiel, deze regels strikt toepassen, mensen die er niet aan voldoen snel duidelijk maken dat ze terug moeten en degenen die wel mogen blijven aan eisen voor inburgering houden (functioneel taalniveau binnen een bepaalde tijd, examens halen, werk vinden etc.).
En dan de berichten over en beelden van mogelijke rellen gebruiken om de eigen bevolking zodanig op te hitsen dat er een klimaat ontstaat waarin de meerderheid van de kiezers desnoods bereid is de Europese regels over opvang van vluchtelingen aan de laars te lappen.
maandag 31 maart 2025 om 08:21
Ik heb het woord slecht overigens niet gebruikt dus ik weet niet precies waar dit een reactie op is? Het maakt mij eerlijk gezegd niet zoveel uit of het beleid voorkomt uit kwaadaardigheid of uit incompetentie. Feit is dat het desastreuze gevolgen gaat hebben, wat de intentie ook is.GriebusDus schreef: ↑31-03-2025 08:05Ik denk daarom dat we het woord 'slecht' in dit geval dus eerder als kwaadaardig dan als ondermaats moeten zien. Maar ik hoop van harte dat ik ongelijk heb.
Daarnaast is belangrijk dat het helemaal geen streng beleid is. Een strenge docent zegt juist niet tegen leerlingen: zoek het maar uit, om vervolgens in de lerarenkamer een feestje te vieren dat ze zo streng is. Een strenge leraar houdt strak toezicht en houdt leerlingen aan de regels. Daar blijft die strenge leraar dus bij, zoals ook coa- medewerkers bij vluchtelingen zijn om ze te wijzen op regels en wat ze moeten doen. Die passen dus prima in streng beleid. Dat Faber wil dat niemand bij vluchtelingen staat laat zien dat ze geen streng beleid wil, maar beleid dat ervoor zorgt dat ze overlast bezorgen, zoals ook (heel wat) leerlingen die alleen gelaten worden zonder strenge leraar de overige klassen gaan storen.
maandag 31 maart 2025 om 08:36
Ok, ik wilde vooral de metafoor uitwerken die ik bedacht had, vind hem zelf wel effectief.GriebusDus schreef: ↑31-03-2025 08:25Ik snap je, en ben het net je eens. Ik geef alleen een aanvulling.
maandag 31 maart 2025 om 08:44
Dat is ie zeker. Alleen kun je er in het geval van de leraar meestal nog wel van uitgaan dat de chaos het gevolg is van verregaande incompetentie, en niet van een verlangen om de school willens en wetens zodanig in rep en roer te brengen dat het wel moet eindigen in een catastrofe.
Ik denk dus dat er bij Fabers beleid iets veel kwaadaardigers aan ten grondslag ligt.
Ik denk dus dat er bij Fabers beleid iets veel kwaadaardigers aan ten grondslag ligt.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in