weer aan de prozac,steun nodig

21-03-2010 20:07 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds afgelopen donderdag ben ik weer aan de prozac begonnen, iedere keer als ik afgebouwd heb tis de 3e keer ,verval ik naar een lange tijd weer in hetzelfde gedachtenpatroon,angst om een dierbare letterlijk pijn te doen, angst dat ik gefaald heb, teveel gedachtes. Ik had eigenlijk ook nooit moeten stoppen,want een jaar geleden voelde ik me echt super gelukkig!Nu ben ik dus een paar dagen bezig en heb weer last van alle bijwerkingen,paniek,angst,trillen, t echt niet meer zien zitten. ik weet dat dit erbij hoort en ik hier ff doorheen moet, maar tis weer zo verdomde moeilijk, af en toe denk ik dat ik helemaal uitflip. Ik zoek dan ook steun, postitieve steun om me hier doorheen te slepen, wie herkent dit? aub geen negative verhalen want daar zit nu echt niet op te wachten. Thanx!
hallo engeltje

lekker dat t al wat beter met je gaat ,kan alleen maar beter

en hoe is t met mij

inmiddels ben ik ong nu 2 weken ook aan de a.d

of t al wat doet geen idee

voel teminste niks

ben ontzettend rusteloos kan niet stil zitten

en ik lijk wel een bevend rietje alles trilt

ben t wel spuugzat

knuffie
Iwanna live, wat een mooie zon, zo moet inderdaad de zon weer in mn hoofd gaan schijnen!

Trisja, je moet het de tijd geven met de ad. Ik merkte nu pas na 7 weken verbetering, maar t kan ook al na weken. Ja trillen,onrust etc dat zijn de bijwerkingen van de ad maar die gaan vanzelf weer weg als je lichaam aan de ad is gewend geraakt. Nog ff doorzetten meid, komt allemaal goed! Welke ad heb je?

Ik weet wel dat ik er voor een hele lange tijd niet meer mee ga stoppen want wat een hel waren die eerste weken, was echt soms wanhopig en radeloos, dat wil ik nooit meer mee maken.
ik heb clomipramine

gebruik t nu zo 14 dagen,ben benieuwd wat t gaatr doen

vandaag wel de hele dag me huissie ff goed gedaan

(ja stil zitten wil niet lukken met die onrust)

en net ff uitgebreid mijn haar gedaan

die heeft er wel heel wat onder geleden door de stress

ook zitten al me spieren nog vast

wel ben ik al weer iets aangekomen ,normaal wil ik wel wat afvallen maar niet op deze manier

werk jij wel weer inmiddels?

s.morgens is bij mij nog een hel ..bed blijven ,bed uit ,bed blijven enz

als de ochtenden wat rustiger worden ga ik wel weer kijken om te gaan werken

wat merk je nu een beetje van je a.d?
de ochtenden zijn inderdaad het ergste, omdat je lichaam dan nog moet ontwaken. Ik heb gelukkig die onrust en dat trillen niet meer zo heftig als een paar weken terug.

ik merk dat ik rustiger word, zelfs soms weer echt kan lachen, momenten heb dat ik weer helemaal mezelf ben. Zeg maar dat de goede momenten meer komen da de slechte, al bestaat enn dag echt nog uit slecht en goed.

Hoe gaat het met slapen met je?
slapen gaat op zich goed

wel vaak op oxazepam ,ik weet t is verslavend dus ff mee oppassen

ik heb wel zelf zoiets van hoe was ik eerst

hoe ben ik mezelf

waar dacht ik toen aan enz

maar ja dat komt vanzelf wel weer
oxa heb ik ook,naarmate je je beter gaat voelen ga je daar ook minder van gebruiken. ik gebruik het nog alsik erg gespannen ben of zeker weet dat ik kan slapen als ik de dag erna verplichtingen heb. ik werk nu halve dagen,is goeie afleiding. Dat zijn ook de 3 belangrijkste woorden in de opbouwfase, afleiding, vetrouwen en geduld. Vooral heel veel geduld,want eeen ad heeft tijd nodig. en wanneer deze begint te werken zul je meer zelfvertrouwen krijgen.
ja idd afleiding probeer ik ook veel voor te zorgen

en vertrouwen die mis ik nog ff

en geduld tja t moet maar he

wel ben ik nog steeds de hele dag bezig met het ziek zijn

maar ja dat komt ook door de lichaamlijke klachten

me lichaam lijkt soms wel uitgeput

soms las ik ook echt ff een dagje bed in
Neem in deze tijd ook je rust en die dingen die je leuk vind.Jij bent nu het belangrijkste. De bijwerkingen van de ad zijn geen pretje maar daar zulje doorheen moeten. Hte komt goed!
zo weer een nieuwe dag

vanmorgen stond ik op en zo raar net of ik me zelf niet was

net of ik er niet was

een vreemde in me eigen huis

vond dat zo eng en ben in huilen uit gebarsten

wat gebeurt er toch met me

ben mezelf helemaal kwijt

al knijp ik me hard lijkt wel of ik t niet voel

hoe is het met jou deze dag.?
Hoi Trisja, dat is ook een bijwerking van de ad. Hoe naar ook, je moet hier doorheen, die gevoelens zullen vanzelf weer verdwijnen!

Met mij vandaag ook ff minder, heb weer last van pms, voel me grieperig en ben dan ook echt weer angstig op zo'n dag, van komt het ooit weer goed. Maar het komt goed, al gaat het stapje voor stapje.
he bah meis ,hopelijk gauw weer wat lekkerder voelen

van pms heb ik ook altijd last

vandaag ging het hier wel goed,t zonnetje scheen lichtjes dus heb er ff lekker met me bekkie ingezeten.

ben je dan de hele dag door angstig?
Op zo'n dag als vandaag dan komt er af en toe ec ht zo'n angstgolf over me heen, teveel nare gedachtes, terwijl op andere dagen ik hele goeie moementen heb en iets mindere. Een dag is echt nog verdeeld in goede en slechte momenten al zijn er meer goeie dan slechte momenten.

Fijn dat het beter met je ging vandaag. Voor dadelijk een goeie nachrust en morgen weer positief op.
jij maakt t voor de 3de x mee he.

vergelijk jij ook zo met de andere keren

ik doe dat namelijk best veel

terwijl ze zeggen dat iedere dip anders is

jij natuurlijk ook een goede nacht rust ,en ook positief weer op

knuffie
hoi engeltje

hopelijk ben je positief op gestaan

ik zit nu weer huilerig voor me comp

me af tevragen wrom ik zo uit me mooie leventje ben gepakt

heb ook slecht geslapen lag maar te draaien ,wilde er eigenlijk niet eens uit

toch maar gedaan .maar nu weet ik niks te doen vandaag

alles raast door me koppie

over 2 maanden op vakantie wil ik wel beter zijn

wrom is me dit overkomen?

hoe moet ik weer leven

zit weer te janken van de stress

ben nu al 4 maanden aan t kwakkelen ben het echt super zat

iedere dag is overleven

het weer vandaag is ook pet

dus ga maar wat rommelen in me huissie

op de site paniekaanval lees ik inmiddels ook mee

knuffie
Hallo Trisja en Engeltje,

Ik lees jullie post al een tijdje mee en ik kan me helemaal voorstellen hoe jullie je voelen. Heb het zelf ook aan de levende lijve ondervonden. Ik heb het idee dat het met jou Engeltje weer iets beter gaat, mede door de medicijnen.

Trisja, jij komt er ook wel. In plaats van nu je energie te stoppen in het feit dat je wil overleven, moet je het denk ik accepteren en proberen af en toe iets te ondernemen. Even naar buiten, als is het maar 5 minuten en als je gehuild hebt of wat dan ook, zet dan een zonnebril ook. Deed ik ook altijd.

Ik kan jullie zeggen dat ik mijn depressie heb overwonnen zonder medicijnen,maar hij steekt nog regelmatig de kop op. Zo ook van de week weer. Het weer helpt ook niet je beter te voelen.

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen en er komt een tijd dat jullie je weer beter voelen.Heb vertrouwen. Het leven gaat gepaard met ups en downs en bij het eerste denk je niet over het leven na, bij het tweede weet je pas wat je mist.

Dikke knuffel voor jullie.

SK
Sneeuwkonijn, bedankt voor je lieve woorden. Vind het super knap van je dat je het zonder medicijnen overwonnen hebt, echt petje af! Ik zag echt geen uitweg meer, werd er te zeer door in beslag genomen en hoopte me gauw weer beter te voelen met medicijnen, helaas werkte het deze keer niet zo en duurt het veel langer maar ik zat er ook dieper in.

Trisja, welkom op het paniekaanval forum. Je zult daar veel steun en erkenning vinden.T komt goed, we moeten het alleen de tijd geven en dat is juist zo moeilijk,we willen zo snelmogelijk hiervan af, maar zo werkt het helaas niet. Maar t komt goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven