Lijf & Lijn alle pijlers

Hardlopen 5-10 km

27-10-2008 09:56 3140 berichten
Ik zou graag mederenners stimuleren en gestimuleerd worden door mensen die net als ik opbouwen van 5-10 km binnen een redelijke tijd. Mijn streven is om in april 10 km te rennen binnen het uur.

Wees allemaal welkom!

-naschrift; niet gelukt; ik heb er 9 gelopen in een uur. Wie weet volgende maand -
Alle reacties Link kopieren
noodweer hier ineens. was nét binnen na een kort rondje. hoe is het bij jullie?

@ whopper: kan je niet iets anders doen? touwtje springen? zoiets?

kon me vanavond ook even niet meer voorstellen dat ik vorige week nog rustig 14 km deed hoor ;-( het was warm en drukkend en... donker. brrrr was net op tijd weer binnen
Jee, goed zeg van jullie, dat je blijft lopen!

Ik was woensdag geweest, toen het ook al zo warm was en ik heb er echt spierpijn van gehad, voor het eerst uit mijn hardloopcarriere. Had zelfs na de Damloop geen spierpijn. Ben de afgelopen dagen ook een beetje flauw van de warmte. Dus maar even niet lopen. Wel lekker geroeid en gezwommen in het IJsselmeer, dus wel nog lekker bewogen. En beachball met mijn dochters, iedere dag. Ons record is al 49 keer overspelen ;). Vakantiegevoel!
Wat een vies weer vandaag! Ik ben vanochtend na 20 minuten gestopt. Ik kon echt niet meer!
hei meiden

ik ga eerst even wandelen en kijken hoe het is nu. lekker hondje uitlaten. hoop als voetbal begint te kunnen gaan rennen.
hello

nog steeds warm. in huis wordt het ook warmer en warmer. ik begin zelf nu er ook over te zeuren hoor.... wheeeeeee het mag nu wel over zijn.

gisteren nog 12,5 km gedaan. was wel te doen maar ik was wel errug langzaam moet ik eerlijk bekennen. maar goed...

vanmorgen verdraaide ik mijn knie tijdens wandelen met de hond dus grumble grumble ikke niet blije max zijn.
Hallo,

Vandaag durfde ik het weer aan, het hardlopen. Ben inmiddels bij les 8 beland, 35 minuten duurloopje, in rustig tempo. Ging lekker, al merkte ik dat het nog best benauwd was. Gelukkig waaide het flink en ging het ook lekker regenen. Ik was na de grote bui weggegaan en had ook geen kans op onweer, had ik op buienradar gecheckt. Wel leuk, die saamhorigheid, die je meteen voelt met andere mensen die in de regen bezig zijn. Geen hardlopers gezien, wel een aantal fietsers.

Wat goed Max, in die warmte 12,5 km! Wat balen alleen van je knie! Hoe gaat dat nu? Al wat minder last?

Whopper, als je eenmaal weer begint met lopen, ben je zo weer op je oude peil. Je houdt je conditie goed bij toch? Het moet ook wel lekker blijven, als je je zo naar voelt van dat lopen in die warmte, dan kun je beter wat anders doen....

Even kijken wat ik uiteindelijk gelopen heb. 5,35 km in 35 minuten. Gewoon lekker dus!

Blij dat ik weer geweest ben!
@ jolan: ha lekker geweest dus weer! goed van je. voelt goed he ja die stomme knie. uiteindelijk lag mijn knieschijf er (weer) half naast. ik masser, druk en duw en wie weet gaat het snel weer beter. ik weet niet beter, ik weet het en probeer er iets aan te doen. ga straks even het massageapparaat erop zetten voor doorbloeding. geloof dat het wel weer goed zit, hoewel het wandelen niet zo lekker voelde net met de hond dus even afwachten. alles weer opgerekt dus maar goed... ik ga in spanje begin augustus ook niet rennen, alleen maar dobberen en zwemmen en studeren. hahahaha moet dus nu wel eer extra opletten tijdens zwemmen met die knie maar het is zooooooooooooooooooooooooooooo lekker om te doen.

tellertje staat alweer op 56 km voor juli. ik haal de 1000 dus niet voor eind augustus maar dat geeft niet. als het straks koeler wordt, dan zal ik wel weer meer kunnen rennen denk ik
Kom me even afmelden. Ben over 3 weken terug. Neem mijn schoenen mee op ons rondje Scandinavie

dag dag, loop ze allemaal!
OH, Whopper, ga je naar Scandinavie! Wat heerlijk! Daar ben ik echt dol op. Toen ik begon met hardlopen gingen wij naar Denemarken, Noorwegen en Zweden en liep ik daar langs meertjes en door de velden mijn lesjes van Evy. Denk er nog met zoveel plezier aan terug! Waar ga je heen? Veel plezier!

Max, wat naar zeg, van je knieschijf. Heb je dat dus wel vaker? Hoe is het nu?
@ whopper: gaaf!! fijne vakantie!

@ jolan: ja stom gedoe. als het weer recht zit allemaal valt het wel mee. nu is het wel te doen, vanmorgen vroeg voelde het weer ff minder fijn. maar goed... vandaag dus in ieder geval niet lopen natuurlijk heb wel op mijn gemakje gewandeld met de hond. heb vandaag een puppy in de oppas dus het zal wel wat worden.
Ja, Jolan; Zweden, Noorwegen en Denemarken We doen een rondreisje !
Oh, echt superleuk! Ga je ook naar het Astrid Lindgrenpark? Dat is zo ontzettend gaaf! Je gaat er vast enorm genieten! Veel plezier.
whopper is lekker met vakantie maar volgens mij zijn jullie allemaal even 'weg'. loopt er niemand meer? vandaag lijkt een heerlijke dag alleen veel wind. gaat er nog iemand rennen vanavond? ik liep gisterenavond op de loopband omdat ik dacht dat het slecht weer zou worden. misschien doe ik vanavond nog een rondje buiten, ben alleen erg lui en lamlendig dus misschien wel niet. geen idee wat er aan het einde van de maand op de teller zal staan. niet best denk ik (sta nu op de 64 denk ik). grom. in augustus ga ik lekker naar spanje en ik heb me voorgenomen om daar lekker alleen te zwemmen en te studeren en te luieren. en dus NIET te rennen. lijkt me ook wel eens goed. de vorige keer vond ik het erg leuk in spanje maar toen was het al keiheet (april).

ben benieuwd naar jullie rondjes en plannen
Ik loop morgen weer. Gisteravond naar bodypump geweest en nu ontzettende spierpijn!
Ik zou vandaag moeten rennen, maar ben gisteren en vandaag aan het schilderen geweest in huis. De woonkamer aangepakt. Daar had ik een wand heel leuk met strepen gedaan, maar die begonnen me alweer te vervelen.

Nu drie muren aangepakt, ik denk in totaal zo'n 50 m2. Heb er spierpijn van. En heb ook al paar dagen hoofdpijn, mijn holtes. Zal wel door het in en uit het koele IJsselmeerwater komen, of de airco in de auto. Maar fijn is het niet, zeker niet met bukken. Geef mezelf vandaag dus verder vrijaf met lopen.

Wel heel erg balen is, dat twee muren, waaronder de grootste, waar die strepen op stonden zeker nog een keertje moet. Dus straks weer nieuwe verf kopen en nog ergens gaatje zien te vinden. Vanavond haal ik kinderen weer op, die nachtje waren logeren, dus die rust is weer voorbij
Fijne vakantie Whopper.

Heb vandaag ook weer (voor het eerst sinds bijna 3 weken) de 10 km gelopen. Hiervoor deed ik iedere keer 5. Het was qua temperatuur eindelijk stukken beter om te lopen. Merkte wel dat conditie behoorlijk achteruit is gegaan. Door hoge luchtvochtigheid gaat het wel allemaal moeizamer en moet ik zorgen dat ik mijn pufjes regelmatig inneem. Hopelijk gaat het weer gauw wat beter.

Wil morgenavond nog een keer gaan. Komend weekend een weekendje met vrienden in een vakantiehuisje, gezellig. Denk niet dat ik hardloopschoenen meeneem. Van dinsdag tot het met donderdag gaan vriend en ik naar Brugge, ook daar ga ik niet lopen, dus het blijft allemaal wel een beetje op een laag pitje staan. Maar beter iets dan iets. Over een paar maanden is het vast weer koeler en dan kan ik de schade wel weer inhalen.
@ audrey: ah jij hebt lekker gerend. ik wandelde net bijna 2 uur en het was prachtig mooi buiten. geen wind en een zonnetje en niet warm. geen idee van gehad. wilde op de loopband nog maar ik ga lekker slapen nu. brugge leuk! een rondje door brugge rennen lijkt me wel erg leuk trouwens. misschien toch schoenen mee? ik was er 2 jaar geleden weer. geweldige stad voor foto's! geniet ervan!
Ik heb vanochtend een lekker rondje gelopen. Zonder mp3 training deze keer. Mijn oren zitten een beetje verstopt en het hoofdtelefoontje irriteert me momenteel. 10 minuten ingelopen en daarna 42 minuten in een flink tempo gelopen. Na afloop wat rek en strekoefeningen en naar huis gewandeld. Veel lopers tegengekomen onderweg, die ook aan het genieten waren van het koele ochtendweer.
@ wanda: heerlijk dus! ik heb vanavond nog gerend. was lekker. eerst zaten de poffertjes een beetje in de weg en ik kreeg toch wat last van die knie natuurlijk. had ook lang auto gereden en dat is na dat knie gebeuren nooit zo fijn. voelt nu allemaal weer prima, ook nog met de hond gewandeld na het rennen. nu lekker naar bed

fijn weekend meiden~!
Hallo! Wat is het rustig hier. Zelfs Max heeft weinig updates, terwijl jij toch wel de meeste kilometers loopt. Is je knie nu weer helemaal ok? Je hebt er in ieder geval al weer mee gelopen, zie ik.

Wanda, ook een lekkere loop gedaan dus! Bijna een uur achter elkaar, dat is hartstikke mooi!

Audrey, heb je het leuk gehad in Brugge?

Ik heb net weer gelopen, gelukkig toch nog een tweede keer deze week, anders zou het wel helemaal erg worden. Al was al dat geverf ook wel sport op zich. Geen hoofdpijn meer gelukkig en heerlijk gelopen. De omgekeerde piramideloop. Was heel lekker, eerst 3, dan 6, dan 9 minuten lopen, dan weer 6 en tenslotte weer 3. De eerste drie keren heb ik de tussenpauzes wel gewandeld, de andere keren ben ik gaan dribbelen tussendoor. Heb er daarna nog een blokje van 5 minuten aan vast geknoopt voor ik weer thuis was. Een krappe 7 km gelopen. Vond het nog best warm, was blij met wolken voor de zon. Ben nu de nieuwe lessen aan het downloaden om mee te nemen op vakantie. We gaan donderdag. Ik hoop volgende week in ieder geval nog een keertje thuis te kunnen lopen.
@ jolan: vond het al zo stil hier! ik ga proberen vandaag weer te lopen, loop netjes om de dag. heb inmiddels een idiote brace om de knie. ook voor tijdens het wandelen met de hond. is allemaal niet zo super tof, heeft verder weinig te maken met het hardlopen zoals het eruit ziet maar gewoon met achteruitgang van het een en ander. hoop maar dat ik gewoon kan blijven lopen. die stomme valpartij van een paar weken geleden was ook niet top natuurlijk. jij gaat al bijna lekker met vakantie! ik over 3 weken. eerst nog even jarig worden
wat zijn jullie stil? loopt er niemand meer? ik heb gisteren gelopen en dat ging wel redelijk. vandaag niet, ik ga lekker vroeg slapen en in een koel bad. morgenavond - bedenk ik me nu - heb ik een etentje dus ik moet eens even kijken hoe ik dat ga doen. maar vanavond ga ik niet denk ik.... he gatsie verkeerd gepland dus. en jullie?
Hej

hier een berichtje uit Noorwegen.

In Zweden lekker gerend, dat is even een ander verhaal zeg, dan thuis. Ik heb 10 minuten keihard de berg afgerend en dan 20 minuten naar boven geploeterd. En de volgende dag hetzelfde maar ik ging wel harder want ik kwam veel verder. Of dat nou naar beneden of naar boven was.... ? haha!

Hier is het nu nog te nat om te rennen maar na morgen knapt het op en ze hebben een prachtige route van 15 km (yeah, right) dus die ga ik gedeeltelijk lopen.

Groetjes
@ whopper: ha daar ben je. klinkt goed! geniet ervan!! ben benieuwd naar de verhalen

heb net 8 km gewandeld met de hond en die nam de kortste weg naar me toe door een bagger sloot dus die kon ik net wassen. ben nu moe en vies dus ik ga maar slapen en niet meer lopen.
Vandaag heb ik een stukje van de 14 km rond het meer gelopen, ik denk dat ik er iets minder dan 5 heb gedaan. Wel lekker maar echt killing die heuvels op en af. Vooral op

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven