Entertainment alle pijlers

Aanstootgevend artikel Jackie Magazine 2.0

26-12-2011 13:13 2187 berichten
Ik heb het een paar keer geopperd, maar ondanks de 3616 reacties opent niemand een nieuw topic .. Dus bij deze..

Discussieer gerust verder.. Maar houd de reacties alsjeblieft beleefd.

Het vorige topic..
Alle reacties Link kopieren
quote:Meds schreef op 29 december 2011 @ 00:28:

[...]

Flauw fash. Maar het is een vraag aan jou, wat bedoel je nu met die opmerking?Niets meer of minder dan dat er stond, dat het maar goed was dat deze discussie virtueel was. En dan kan je gaan roepen dat ik flauw doe, maar beschuldigd worden van bedreigen terwijl ik dat niet doe is fair, wou je zeggen? Het was gewoon een verzuchting, als in "pfff, blij dat dit niet mijn echte leven is [...]Maar hee, het is vast weer toeval dat er direct aan bedreigingen worden gedacht. Ik loop namelijk ook de hele dag mensen te bedreigen, wou je zeggen. Mens, ik heb zelfs nog nooit in mijn leven gevochten. Ben wel al meermaals in elkaar gebeukt, maar dan weer nooit door kleurlingen zoals ik.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2011 10:54
Reden: schelden/provoceren
% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
quote:missverrektekoekwaus schreef op 29 december 2011 @ 00:31:

[...]

Wat een tunnelvisie.

Zeg, blijf je bezig? Niet als in: ik ken hem niet, weet niks van hem, hoe moet ik nou weten waarom hij dat gevoel niet heeft en waarom vraag je dat uberhaupt aan mij, ga het lekker aan hem vragen ipv aan mij want ik ben sowieso al geirriteerd dus flikker lekker op met je derail technieken.

Maar hee, je zou eens vragen wat ik bedoel, ipv me direct van allerlei dingen te betichten.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 29 december 2011 @ 00:34:

[...]

Niets meer of minder dan dat er stond, dat het maar goed was dat deze discussie virtueel was. En dan kan je gaan roepen dat ik flauw doe, maar beschuldigd worden van bedreigen terwijl ik dat niet doe is fair, wou je zeggen? Het was gewoon een verzuchting, als in "pfff, blij dat dit niet mijn echte leven is [...]Maar hee, het is vast weer toeval dat er direct aan bedreigingen worden gedacht. Ik loop namelijk ook de hele dag mensen te bedreigen, wou je zeggen. Mens, ik heb zelfs nog nooit in mijn leven gevochten. Ben wel al meermaals in elkaar gebeukt, maar dan weer nooit door kleurlingen zoals ik.Oh, ja stom van me. Ik ben natuurlijk ook een racist. En als ik jouw posts lees als verbale agressie, [...], dat komt natuurlijk ook door mijn eigen racistische blik. Stom zeg, dat ik daar nou niet eerder aan gedacht heb.
quote:fashionvictim schreef op 29 december 2011 @ 00:37:

[...]

Zeg, blijf je bezig? Niet als in: ik ken hem niet, weet niks van hem, hoe moet ik nou weten waarom hij dat gevoel niet heeft en waarom vraag je dat uberhaupt aan mij, ga het lekker aan hem vragen ipv aan mij want ik ben sowieso al geirriteerd dus flikker lekker op met je derail technieken.

Maar hee, je zou eens vragen wat ik bedoel, ipv me direct van allerlei dingen te betichten.Dit staat er niet echt hoor, dit lees je alleen als je een racist bent...
'Het is maar goed dat' en 'Ik ben blij dat'. Het verschilt weinig van elkaar, maar toch o zo veel.

En Fash, door te denken dat ik op jou reageer op een bepaalde manier en met bepaalde ideeen omdat jij een andere kleur hebt dan ik illustreer je heel mooi dat je zelf de racist bent. Well done.
quote:fashionvictim schreef op 29 december 2011 @ 00:34:

[...]

Niets meer of minder dan dat er stond, dat het maar goed was dat deze discussie virtueel was. En dan kan je gaan roepen dat ik flauw doe, maar beschuldigd worden van bedreigen terwijl ik dat niet doe is fair, wou je zeggen? Het was gewoon een verzuchting, als in "pfff, blij dat dit niet mijn echte leven is [...]Maar hee, het is vast weer toeval dat er direct aan bedreigingen worden gedacht. Ik loop namelijk ook de hele dag mensen te bedreigen, wou je zeggen. Mens, ik heb zelfs nog nooit in mijn leven gevochten. Ben wel al meermaals in elkaar gebeukt, maar dan weer nooit door kleurlingen zoals ik.Kom op Fash, waarom zouden gebeurtenissen die minder leuk zijn gelinkt zijn aan huidskleur. Slaat de ene kleurling de ander nooit? Denk je echt dat je alleen aangevallen kunt worden door anders gekleurden dan jij? Je bent zelf echt heel racistisch bezig terwijl ik oprecht denk dat je het niet eens doorhebt. Laat iedereen toch gewoon eens in zijn of haar waarde.
Anyway ik ben hier weg, wat een onfrisse bedoening. Wat totaal buitensporig en totaal afgedwaald van de essentie. Wat triest en treurig dat een discussie over zo'n belangrijk onderwerp moet ontaarden in een moddergooigevecht.
Oh god Meds, ik las het! Ben ik het dus toch, blijkt maar weer.
quote:geheimtaal schreef op 29 december 2011 @ 00:32:

[...]

Ik snap wat je bedoelt.

Ik heb alleen meerdere dingen waar ik echt verbaasd over ben.

Ik heb ongeveer nog maar een keer of 22 gezegd dat niet alles wat als racisme wordt gezien ook racisme ís.

Kom ik voor de 23ste keer met het voorbeeld van Rakim die zeker zegt te weten dat de vrouw die haar handtasje tegen zich aandrukt toen een hardloper met een donkere huidskleur langsliep, dat niet had gedaan bij een blanke hardloper.Als antwoord heeft hij 'dat weet ik gewoon dat dat zo is'.

Volgens mij heeft niemand daar op gereageerd terwijl ik het zeker een keer of drie heb genoemd.

Er zijn hele duidleijke voorbeelden van racisme. Jouw voorbeeld in de trein, voorbeeld van YL en nog veel meer.

Maar niet alles is meteen racisme. Mijn gebruik van het woord neger is écht niet racistisch bedoeld. En nu ik weet dat men het kwetsend vind gebruik ik het ook niet meer. Maar tot mijn grote verbaing gebruikt een van de personen die het kwetsend vind het woord zelf nog wél.

Dan val ik van mijn stoel.

Dat vind ik fijn om te lezen. Ik weet niet wie je bedoelt met persoon die het kwetsend vind, ik hoop niet mij want ik heb al aan het begin van de discussie aangegeven dat ik het woord ook zelf gebruik, evenals nigga, maar dat ik het niet tegen familieleden en bepaalde vrienden gebruik omdat ik weet dat zij het wel kwetsend vinden.

En mijn punt is nooit geweest dat alles wat feitelijk racistisch is, ook door degene die het zegt ook als racistisch is bedoeld. Mijn stelling is al de gehele discussie dat racisme in Nederland zo'n integraal onderdeel van de taal en cultuur is dat de gemiddelde Nederlander niet eens wéét of beseft dat iets racistisch is.

Daar ben je notabene al de hele discussie boos om, dat ik dat vind, en daar heeft Lucretiatox gister nog een aantal goede postings aan gewijd waar ik nog steeds op moet reageren (sorry Lucretia, als je dit leest, ik wil er even over nadenken maar ga echt nog reageren).

Ik geloof direct dat iemand die "neger" zegt of zegt "wat knap dat jij Nederlands kan" of "je bent zeker wel blij dat je hier bent opgegroeid en niet in je eigen land" van zichzelf denkt dat ie niks racistisch zegt, en heb dat ook al meermaals in deze discussie gezegd. Daar hebben we dus geen misverstand of meningsverschil over.
Am Yisrael Chai!
Sjonge het gaat er weer heerlij aan tie. Ik wijs er nog maar eens op dat de artikelen van saudade letterlijk deze uitkomst voorspelde. Echt letterlijk alles,maar die artikelen lezen heeft iemand dat nog gedaan?
Feit is dat veel mensen die zich gediscrimineerd voelen (van welk ras of gezindte dan ook) vaak zelf niet minder racistisch denken.
quote:missverrektekoekwaus schreef op 29 december 2011 @ 00:39:

[...]

Kom op Fash, waarom zouden gebeurtenissen die minder leuk zijn gelinkt zijn aan huidskleur. Slaat de ene kleurling de ander nooit? Denk je echt dat je alleen aangevallen kunt worden door anders gekleurden dan jij? Je bent zelf echt heel racistisch bezig terwijl ik oprecht denk dat je het niet eens doorhebt. Laat iedereen toch gewoon eens in zijn of haar waarde.

Moet ik nou weer het verhaal van de controleurs die me een gekneusde rib, zwaar gekneusde schouder en een rug vol blauwe plekken bezorgden gaan vertellen? En dat het daarin gewoon juridisch bewezen is dat dat een situatie was waarin ik inderdaad vanwege mijn huidskleur zo behandeld ben?

Ik heb nog nooit gevochten in mijn leven en de enige situaties waarin ik met geweld van onbekenden te maken heb gehad waren incidenten zoals die controleurs. Als mij dat racistisch maakt omdat ik een aantijging dat ik iemand die ik niet ken bedreigd zou hebben verre van mij werp, so be it.
Am Yisrael Chai!
quote:frizzy schreef op 29 december 2011 @ 00:38:

'Het is maar goed dat' en 'Ik ben blij dat'. Het verschilt weinig van elkaar, maar toch o zo veel.

En Fash, door te denken dat ik op jou reageer op een bepaalde manier en met bepaalde ideeen omdat jij een andere kleur hebt dan ik illustreer je heel mooi dat je zelf de racist bent. Well done.Hand in eigen boezem zou je wel sieren hoor! Lees je eigen uitspraken ook eens kritisch terug. Verschilt ook niet veel he, voordelen van slavernij en voordelen van de gevolgen van slavernij. Wie hou je voor de gek?
quote:Meds schreef op 29 december 2011 @ 00:37:

[...]

Oh, ja stom van me. Ik ben natuurlijk ook een racist. En als ik jouw posts lees als verbale agressie, met termen als misselijke griet, en andere woordendiarree, dat komt natuurlijk ook door mijn eigen racistische blik. Stom zeg, dat ik daar nou niet eerder aan gedacht heb.

Verbale agressie of beweren dat ik een wildvreemde online zou bedreigen zijn nogal verschillende dingen, he? Kom nou toch, als ik jou een teringwijf noem omdat ik kwaad op je ben wil dat toch niet zeggen dat ik je dood ga schieten?

En ja, ik vind het zeeeeeeeeeeeeeeeeer frappant dat dat er wel van gemaakt word.
Am Yisrael Chai!
quote:frizzy schreef op 29 december 2011 @ 00:38:

En Fash, door te denken dat ik op jou reageer op een bepaalde manier en met bepaalde ideeen omdat jij een andere kleur hebt dan ik illustreer je heel mooi dat je zelf de racist bent. Well done.Ja hoor, het is goed met je. Misschien moet je eens je eigen wijsheden gaan toepassen, in plaats van zomaar roepen dat je bedreigd word, mafkees.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 29 december 2011 @ 00:45:

[...]

Dat vind ik fijn om te lezen. Ik weet niet wie je bedoelt met persoon die het kwetsend vind, ik hoop niet mij want ik heb al aan het begin van de discussie aangegeven dat ik het woord ook zelf gebruik, evenals nigga, maar dat ik het niet tegen familieleden en bepaalde vrienden gebruik omdat ik weet dat zij het wel kwetsend vinden.

En mijn punt is nooit geweest dat alles wat feitelijk racistisch is, ook door degene die het zegt ook als racistisch is bedoeld. Mijn stelling is al de gehele discussie dat racisme in Nederland zo'n integraal onderdeel van de taal en cultuur is dat de gemiddelde Nederlander niet eens wéét of beseft dat iets racistisch is.

Daar ben je notabene al de hele discussie boos om, dat ik dat vind, en daar heeft Lucretiatox gister nog een aantal goede postings aan gewijd waar ik nog steeds op moet reageren (sorry Lucretia, als je dit leest, ik wil er even over nadenken maar ga echt nog reageren).

Ik geloof direct dat iemand die "neger" zegt of zegt "wat knap dat jij Nederlands kan" of "je bent zeker wel blij dat je hier bent opgegroeid en niet in je eigen land" van zichzelf denkt dat ie niks racistisch zegt, en heb dat ook al meermaals in deze discussie gezegd. Daar hebben we dus geen misverstand of meningsverschil over.

Natuurlijk zeg ik geen neger meer als ik weet dat dat kwetsend is. Waarom zóu ik? Ik wil niemand opzettelijk kwetsen. Dus ik zeg nu 'persoon met een donkere huidskleur'. Ik zei al eerder dat ik gekleurd persoon wat vreemd vind klinken dus dat zeg ik niet.

Ik heb echt niet de intentie om iemand te kwetsen. En nu ik weet dat dat woord niet fijn wordt gevonden gebruik ik het niet meer. Hoe simpel kan het zijn. Maar dan moet ik wel weten dát het kwetsend is. In die zin heb je gelijk dat als men niet weet dat het kwetsend of racistisch is dat aan de nederlandse culuur

/ onderijs ligt.

Ik bedoelde niet jou, maar Rakim die zegt het woord neger kwetsend te vinden, maar het zelf wél blijft gebruiken. Dat vind ik echt bijzonder raar.

Als jij het hebt over onbedoeld racisme snap ik je beter nu. Dan zijn heel veel mensen misschien feitelijk wel racistisch. Maar ze bedóelen het niet zo. Dus dan kan je wel zeggen dat heel veel nederlanders racistisch zijn, als de intentie goed is, dan snap ik de opmerking niet echt.
quote:fashionvictim schreef op 29 december 2011 @ 00:53:

[...]

Verbale agressie of beweren dat ik een wildvreemde online zou bedreigen zijn nogal verschillende dingen, he? Kom nou toch, als ik jou een teringwijf noem omdat ik kwaad op je ben wil dat toch niet zeggen dat ik je dood ga schieten?

En ja, ik vind het zeeeeeeeeeeeeeeeeer frappant dat dat er wel van gemaakt word.
quote:fashionvictim schreef op 29 december 2011 @ 00:53:

[...]

En ja, ik vind het zeeeeeeeeeeeeeeeeer frappant dat dat er wel van gemaakt word.Wat vind je daar frappant aan? Verbale agressie is ook agressie. Op een forum agressief gaan zitten zijn om je punt te maken vind ik echt niet kunnen Fash, je scheldt en je schopt. Ik begrijp niet wat je denkt hiermee te kunnen winnen.
quote:yellowlove2punt0 schreef op 29 december 2011 @ 00:45:

Sjonge het gaat er weer heerlij aan tie. Ik wijs er nog maar eens op dat de artikelen van saudade letterlijk deze uitkomst voorspelde. Echt letterlijk alles,maar die artikelen lezen heeft iemand dat nog gedaan?

Ik wel, hoor, en zit al de hele tijd in mijn hoofd de hoofdstukjes van derailing for dummies af te vinken.

Ik geloof dat we

If You Won't Educate Me How Can I Learn

You're Being Hostile

You're Being Overemotional

You Just Enjoy Being Offended

Don't You Have More Important Issues To Think About

You're Taking Things Too Personally

It's Only The Internet!

Your Experience Is Not Representative Of Everyone

Unless You Can Prove Your Experience Is Widespread I Won't Believe It

I Don't Think You're As Marginalised As You Claim

Aren't You Treating Each Other Worse Anyway

But If It's Okay For Marginalised People To Use Those Words, Why Can't I?

Well I Know Another Person From Your Group Who Disagrees!

I'm Just Saying What Other People Believe. I Never Said I Agree

But I'm Not Like That - Stop Stereotyping! - NEW!

You've Lost Your Temper So I Don't Have To Listen To You Anymore

You Are Damaging Your Cause By Being Angry

You're As Bad As They Are

Nu zo'n beetje wel hebben gehad.
Am Yisrael Chai!
quote:yellowlove2punt0 schreef op 29 december 2011 @ 00:45:

Ik nog niet.

Ik zei net dat Rakim het voorbeeld gaf van de vrouw die haar tasje tegen zich aandrukte, maar dat was een ander, weet de naam zo niet meer, sorry. Het is die forummer met het plaatje van de sexy vrouw, die een man is.
quote:fashionvictim schreef op 29 december 2011 @ 00:56:

[...]

Ja hoor, het is goed met je. Misschien moet je eens je eigen wijsheden gaan toepassen, in plaats van zomaar roepen dat je bedreigd word, mafkees.Je bent behoorlijk agressief... ik begreep niet waarom je je aangesproken zou voelen door het woord "niggabitch". Maar ik begin het te begrijpen...
Kadanz was dat.
quote:Meds schreef op 29 december 2011 @ 01:00:

[...]

Wat vind je daar frappant aan? Verbale agressie is ook agressie. Op een forum agressief gaan zitten zijn om je punt te maken vind ik echt niet kunnen Fash, je scheldt en je schopt. Ik begrijp niet wat je denkt hiermee te kunnen winnen.

Ik denk er helemaal niks mee te winnen anders dan for the record gezegd hebben dat ik Frizzy met haar zogenaamde "ik ben niet racistisch hoor" houding maar die vervolgens wel elke keer als ik 's avonds bijlees grappige grapjes maakt waarin het woord niggabitch, nigga, en sneren over mijn of Yellowlove's of Winterfeestjurk's persoonlijke gevoelens schering en inslag zijn, een misselijk wijf vind en dat ik baal dat ik vanmiddag nog serieus en eerlijk met haar in gesprek was. En dat het maar goed is dat deze discussie virtueel is, want anders was ik hier nog weken van van slag geweest, van zoveel valsheid.

Dat win ik ermee. Kunnen die Marokkanen van haar vast allemaal hasske leuk vinden, die grappige grapjes, maar ik vind ze misselijk, respectloos en zwaar onder de gordel.
Am Yisrael Chai!
Echt een vals kreng ja, die Frizzy. Hoe krijg je het je toetsenbord nog uit na dat wangedrag FV, onvoorstelbaar.
quote:geheimtaal schreef op 29 december 2011 @ 00:57:

[...]

Natuurlijk zeg ik geen neger meer als ik weet dat dat kwetsend is. Waarom zóu ik? Ik wil niemand opzettelijk kwetsen. Dus ik zeg nu 'persoon met een donkere huidskleur'. Ik zei al eerder dat ik gekleurd persoon wat vreemd vind klinken dus dat zeg ik niet.

Ik heb echt niet de intentie om iemand te kwetsen. En nu ik weet dat dat woord niet fijn wordt gevonden gebruik ik het niet meer. Hoe simpel kan het zijn. Maar dan moet ik wel weten dát het kwetsend is. In die zin heb je gelijk dat als men niet weet dat het kwetsend of racistisch is dat aan de nederlandse culuur

/ onderijs ligt.

Ik bedoelde niet jou, maar Rakim die zegt het woord neger kwetsend te vinden, maar het zelf wél blijft gebruiken. Dat vind ik echt bijzonder raar.

Als jij het hebt over onbedoeld racisme snap ik je beter nu. Dan zijn heel veel mensen misschien feitelijk wel racistisch. Maar ze bedóelen het niet zo. Dus dan kan je wel zeggen dat heel veel nederlanders racistisch zijn, als de intentie goed is, dan snap ik de opmerking niet echt.

Allereerst: ik ben blij dat we nu op normale toon met elkaar praten.

Vwb de rest van je post: ik kom er later op terug, ik ga lekker naar bed met een goed boek want ik heb me al veel te veel laten opfokken voor een doodgewone woensdagavond.

Slaap lekker!
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven