Lijf & Lijn alle pijlers

start-to-run

28-06-2007 09:16 5636 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op internet een handig programma gevonden om op je mp-3 speler te zetten. Met een leuk muziekje erbij wordt je precies verteld hoelang je moet lopen, wanneer je wandelt en wanneer je weer tempo moet maken. In 27 lessen, verdeeld over 10 weken moet ik dan 5 km kunnen hardlopen.

Tot zover prima, maar over de techniek wordt niets verteld. Zijn er hier mensen die tips hebben?

Overigens ben ik benieuwd of dit gaat werken. In het verleden heb ik vaker geprobeerd om dit op te bouwen, maar dat lukte dan toch niet. Oorzaak was dan het niet plezierig kunnen lopen. Als je alleen maar bezig bent met wanneer je weer mag stoppen wordt het niet echt leuk, vandaar dat ik op dit moment vooral heel veel wandel. Maar wat meer conditie opbouwen lijkt me toch ook niet onbelangrijk.

Nieuwe links van Whopper:

http://www.vub.ac.be/sport/podcast.html#downloaden

http://www.hardloopschema..._nieuws_detail&detail=197

http://www.van-waveren.nl.../08/start-to-run-podcast/....'
anoniem_37904 wijzigde dit bericht op 15-06-2008 11:18
Reden: links vervangen, maar ik betwijfel of ze volledig zijn...
% gewijzigd
Ik zag al even snel op de uitslagen lijst dat ildiko echt super snel heeft gelopen!

Sjar, gefeliciteerd, mooie tijd hoor!

Leuk he als de mannen het zelfs leuk vinden!

Martini, wow jij was ook weer supersnel trouwens!

Ik had het na 7 km toch wel wat moeilijker...wel heb ik bijna de hele weg support gehad van mijn broer, die heeft meegefietst en dat was wel heel gezellig en motiverend, mocht natuurlijk eigenlijk niet maar daar trok hij zich niet zo veel van aan..
heb een eerste foto op hyves gezet, in het fotoboek, niet helemaal scherp maar wel goed te zien dat ik het evy shirt draag!
Hi allemaal,

Zoals Martini al zei stond ik met haar, Sjar en Rodester in het startvak. Omdat ik natuurlijk al gelezen had dat Martini zo snel rende, heb ik haar gewoon steeds in t vizier gehouden tijdens het rennen haha. En met goed gevolg: mijn einddtijd was 30.59!!!En dat was goed voor een 1880e plaats van de ong 3500. Maar das meer voor de statistieken, het ging me om mijn eigen tijd, en die is in elk geval weer verbeterd.

Na de aankomst hebben we nog eventjes gewacht tot 'onze meiden' allemaal binnenwaren. Daarna nog aan staan te moedigen bij de tien, waar we Ildiko en later ook Elsie (die ons ws niet gezien heeft) voorbij zagen spurten. Koekkie liep ook mee, maar haar helaas niet gespot.

een geslaagde dag nietwaar?! Volgens mij iedereen onder de tijd gegaan die ze zichzelf gesteld had en volgens mij zijn ook flink wat pr's gesneuveld.

Voor de meiden die er helaas niet bij konden zijn; balen. Sijo: jeetje wat naar dat het toch niet ging. Kan me voorstellen dat je even een traantje hebt weg moeten pinken hoor.

Het was erg gezellig, er zijn dus al plannen gesmeed voor 10km volgend jaar, dusse....

En Martini nogmaals heel erg bedankt voor t meerijden!
quote:Elsie26 schreef op 18 mei 2008 @ 18:41:

Martini, dat was ik dan zeker...

Ik wilde net hetzelfde zeggen! Ik heb echt nog wel rondgekeken of ik bekenden zag, maar heb niemand herkend...sorry!

Mijn tijden:

Gestart om 14:19:28 uur

5 km gepasseerd om 14:51:24 uur = 31:57 minuten netto

Finish gepasseerd om 15:21:22 uur = 1:01:55 minuten netto

Mijn plaats binnen de categorie 10km is: 415...ik heb alleen géén idee hoeveel dames er binnen deze categorie meededen...

In totaal stond ik op de 2826e plaats. Maar wederom weet ik niet hoeveel dames er in totaal meededen...

Ik ben dus ontzettend tevreden! Maar ik geloof dat iedereen die vandaag gelopen heeft erg tevreden kan zijn als ik de tijden zo zie en de doelstellingen erbij!

We kunnen trots op onszelf zijn, meiden!
quote:girl-1983 schreef op 18 mei 2008 @ 19:33:

Daarna nog aan staan te moedigen bij de tien, waar we Ildiko en later ook Elsie (die ons ws niet gezien heeft) voorbij zagen spurten.

Klinkt waarschijnlijk echt héél lullig, maar ik vond het bij de finish zo ontzettend druk en lawaaiig en overdonderend, dat ik ècht niemand meer heb herkend en ik ging er eigenlijk vanuit dat iedereen verder al naar huis was...

Jammer dat we elkaar niet meer gezien hebben verder!

Ik vond het iig een erg geslaagde dag en volgend jaar ben ik er zeker voor in om weer mee te doen...dan doen we gewoon met z'n allen de 10 km!

Ik bedenk me net dat ze met 'plaats categorie' waarschijnlijk je kleur startvak binnen de 5 of 10 km bedoelen...Ik snap eigenlijk gewoon niets van die plaatsing...Moet ik dus ook gewoon mijn mond over houden...
Joh, Ildiko, begrijpen we toch. Je bent gewoon gefocused op het rennen. We riepen je (echte) naam (was vlak voor de finish) en je leek daar wel op te reageren, maar in die drukte kan ik me goed voorstellen dat je ons gemist hebt. Neem aan dat Sjar je wel op stnd te wachten na de einstreep!

Mooie tijd trouwens! (misschien dat iedereen toch -al dan niet onbewust- toch een tandje bijzet omdat het een 'wedstrijd' is??)
Sjar stond klaar met een ijskoude heineken voor illie
ildiko, goed gedaan zeg! super!!

grappig dat we de anderen uiteindelijk allebei dus niet gezien hebben, lag het niet aan mij

Met categorie bedoelen ze geloof ik niet het startvak, maar ook leeftijd ofzo, bij jou staat in de lijst namelijk wat anders dan bij mij, volgens mij staat bij jou V35 en bij VSR, dus volgens mij behoor jij in leeftijd groep 35-39 jr en ik tot 34 jaar...

kun je terug vinden als je op de site van marikenloop uitslag per categorie bekijkt..
volgend jaar met z'n allen de 10 doen lijkt mij een goed idee!!!
quote:Chardonnay schreef op 18 mei 2008 @ 19:51:

Sjar stond klaar met een ijskoude heineken voor illie

En die was errug welkom en errug lekker!

En ja, ik zet zeker een tandje bij bij een loop...ik laat me toch wat opzwepen door mensen om me heen.

Ik heb inderdaad wel mijn naam horen roepen vlak voor de finish, maar ook al een stukje eerder op de route...mensen die gewoon je naam lezen van boven je startnummer en willekeurig mensen gaan aanmoedigen. Ik moest er dus wel om lachen en vond het erg leuk om toch nog zo persoonlijk aangemoedigd te worden, maar heb jullie inderdaad niet herkend door alle hectiek...

De aanmoediging was in elk geval dus wel opgevallen en erg welkom! dank! En leuk om nu achteraf toch te weten dat jullie dat waren!
ildiko, in jouw categorie deden in totaal dus 579 dames mee
Dank je wel voor de tip, Elsie, dan ga ik zometeen even op de site kijken...weet jij mijn startnummer dan, dat jij mijn uitslagen kunt terugvinden of ben ik dan stiekum toch een dom blondje?

Ik ga nu even in bad (die is nu eindelijk volgelopen! ) en daarna kom ik hier weer even checken!
Ik zie net dat in de categorie, vrouwen boven de 60 jaar, ern 30 daarvan sneller dan mij hebben gelopen. Men, respect hoor. 60 jaar en dan 5 km in 21 minuten lopen. Tsss dan ben je echt een sportvrouw.
ildiko, nee jouw startnummer had ik niet uit mijn hoofd geleerd

maar wist jouw echte voornaam en woonplaats...en dacht dan moet jij dat vast zijn...hoezo nieuwsgierig he
Wiehoeeeeeuuuu!!!

Ik ben ook weer thuis! Lekker met de trein geweest, kinders mee, man mee. Op tijd in de trein gestapt zodat we rustig aan konden doen. Ik had verwacht dat het nog niet zo heel erg druk zou zijn in de pendeltrein naar Nijmegen-Heijendaal. Mis gegokt! Een treintje, helemaal vól met dames in hardloopkleding. Ik viel bijna uit de toon in mijn casual kleding (wel met sport-ondergoed al aan e.d.)!

In de pendeltrein hoorde Koekkie mij tegen mijn man zeggen dat er een aantal dames zouden lopen met Evy-shirts. Dus dat was al de eerste Viva-meeting. Later, na het omkleden zag ik Martini ergens lopen en daarmee ben ik samen op het 'meeting point' gaan staan wachten. Char en Il zagen we al vrij snel langskomen, errug herkenbaar in hun flashy Evy-outfit, en ook Girl.

Daarna gingen we naar onze startvakken. Vanaf toen was ik weer alleen; Koekkie was 'spoorloos', maar zou wel in hetzelfde startvak starten, en de anderen startten in een ander vak.

De warming up was wel geinig, maar had niet zo nodig gehoeven van mij. Het was allemaal nogal aerobic/jazz-balletachtig, en ik raak altijd zó in de war van die pasjes.... Beetje motorisch gestoord wellicht....

Na de warming up duurde het nog heul lang voor ik kon rennen. Vlak na de startstreep stonden mijn supporters te juichen; erg leuk!

Uiteindelijk heb ik een hele nette tijd gelopen van 29:01 minuten. Goed voor een 1100e plaats van de 3488! Bij de finish was het -wat Ildiko ook al zei- erg druk en chaotisch, waardoor ik niemand van 'ons' meer heb gezien. Jammer ook wel dat de douches buiten gebruik waren, ik had best even willen douchen.

Wij hebben dan ook niet meer afgewacht of we nog Viva-meiden tegen zouden komen, daar hadden de kinderen ook niet zoveel zin meer in. Dus weer met de trein huiswaarts. Daar even lekker shoarma gehaald en nog een klein rondje gefietst.

Heerlijk dagje, heerlijk gelopen, goede tijd neergezet (in de lijn der verwachting). Mijn kinderen hebben vooral genoten van de treinreis. Mijn man van het mensen kijken....
wat een reactie .. zal nog es een berichtje plaatsen.. niet dus
quote:Jammo schreef op 18 mei 2008 @ 20:27:

wat een reactie .. zal nog es een berichtje plaatsen.. niet dusHUH?
Huhhhh....heb ik iets gemist?

Zomerkind, leuk verslag!!
jammo,volgens mij heeft niemand je tekort gedaan en werd er alleen gezegd dat je ons niet bekend voor kwam maar ws ook een evyfan bent, wat is daar mis mee?

Zomerkind, wow onder de 30 minuten respect!! knap hoor! doe ik je niet na!

en wat betreft die warming up, hier nog een motorisch gestoorde! dat hoeft van mij dus ook allemaal niet zo maar ach het was wel leuk om te zien
quote:Chardonnay schreef op 18 mei 2008 @ 20:35:

HUH?dat zeg ik, Sjar!!
Zou het driekus zijn met een andere nick? dat mag niet he? 2 x onder een andere nick in hetzelfde topic postte.
Marikenmeiden:

IK BEN FIER OP JULLIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Leuk, die verhalen (meer! meer!). En stoer zeg, die tijden! Echt super, al die records (sjar, ben onder de indruk, wij lopen aardig hetzelfde volgens mij. wow, petje af!).

Ik ga nu even op hyves kijken. hoop natuurlijk dat daar massaal de foto's worden geplaatst!

En ben errug benieuwd of Evy nog een reactie geeft.

Meiden, bedankt voor jullie verhaal!
quote:Elsie26 schreef op 18 mei 2008 @ 20:37:

en wat betreft die warming up, hier nog een motorisch gestoorde! En hier idem! Elsie en ik hebben volgens mij voornamelijk staan kletsen tijdens de warming-up, met af en toe bewegen tussendoor...
Ow excuses Jammo, je bent driekus vast niet. Maar waar ben je nu boos om? Ik zie helemaal geen gekke reacties op jouw post. Hmmm ik mis zeker weer iets.
Wat een leuke berichten allemaal hier zeg, ik ben fier op jullie! Vanavond na het rennen nog even op mijn gemakje bijlezen.

Jammo, blijf vooral posten. Maar het is misschien leuk als je je even voorstelt? 't Is maar een idee hoor.

Ik loop zometeen 2x15. Ben benieuwd. Eerst nog even mijn nieuwe muziek op mijn ipod zetten en gaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven