Lijf & Lijn alle pijlers

Beginnen met hardlopen of weer opnieuw opbouwen - wie ook?

07-10-2015 10:11 664 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger liep ik (ook wel een opgave) zo'n 5-6-7km. Toen liep ik een blessure op en ben ik gestopt. Nu wil ik het weer op gaan pakken. Ik heb Evy gedownload maar ik ben helemaal terug bij af dus, dat viel echt tegen en is dus wel een uitdaging.

Zijn er hier meer mensen die starten met lopen of net als ik weer vanaf nul moeten beginnen? Maakt niet uit of dat is omdat je graag sport, conditie wilt of wilt afvallen. Het lijkt me leuk om elkaar te motiveren en adviezen te geven en gewoon te praten over hoe het gaat etc. Beetje een stok achter de deur ook, want ik sta niet bekend om mijn discipline met sporten

Groetjes Fam
@laylala

ALS het weer goed gaat met je enkel zou ik het aantal weken dat je gestopt bent, afhalen van de les waar je gebleven was. Dus: Je was bij les 8 en je hebt 3 weken niet gelopen, dan zou ik nu weer rustig beginnen bij les 5. En hou jezelf goed in de gaten!

Yeahhhh @Bloosje: Goedzo meid. Ik ben trots op je!

Voor iedereen die nog gaat lopen: SUCCES. Jullie kunnen het.
Aan het typen...............
Ik vind het fijn qua kleding om een pet op te hebben: in de zomer is het fijn om de zon uit je ogen te houden (ik hou niet zo van zonnebrillen tijdens het hardlopen) en wanneer het regent, heb je minder last van de regen in je gezicht. En wanneer het dan echt koud wordt, heb ik altijd wel een muts op, gewoon om te voorkomen dat teveel warmte via mijn hoofd wordt afgevoerd.
Laylalala is je enkel al weer wat beter?

Grootepan krijg je dan geen zweethoofd?

En voor de rest: Goed bezig!!!

Dat kan ik van mezelf niet zeggen. Ik was bij les 10. Drie weken terug. En sindsdien ben ik geen moment meer vrij geweest waarop het droog en licht was. Ik vertik het om in de regen te gaan lopen, ook omdat ik (denk ik) uit glijd als ik niet meer zo veel zie.

Vorige week vol goede moed mijn hardlooplegging (waar ik nu wel geteld 1 keer in gelopen heb) en -schoenen aan gedaan toen ik van mijn werk weg ging; sta ik even later in een file van een uur en was het alweer donker zodra ik thuis ben. Weg motivatie...
Grootepan krijg je dan geen zweethoofd?

[/quote]

Nee juist helemaal niet, de pet vangt het zweet op voordat het mijn ogen bereikt. Ik heb zo'n hele dunne witte van Nike en dat ventileert heel goed, bovenop is het superdun met wat van dat gaasstof ertussen. Wel de pet regelmatig in de was gooien......
Loopt er hier wel eens iemand tijdens de middagpauze op het werk? Dat probeer ik regelmatig te doen nu in de herfst/winter. Gelukkig hebben we een douche hier, dus ben daarna weer lekker fris achter de computer
Ik ben geweest, applausje voor mezelf!

En natuurlijk ook voor alle anderen die zijn geweest!
Ik ben net ook weer geweest. Had vandaag nog wel last van spierpijn van maandag. Normaal heb ik nooit spierpijn na net lopen.

Ging vandaag ook niet zo lekker als de eerste 2 lessen van week 6. Dus ik loop vrijdag of zaterdag nog een x week 6.

Week 7 word ineens 8-10-8 dat zie ik na vandaag nog niet zitten. Hopelijk loop ik vd week weer hetzelfde tempo als les 16 en 17.
quote:grootepan schreef op 25 november 2015 @ 19:00:

Loopt er hier wel eens iemand tijdens de middagpauze op het werk? Dat probeer ik regelmatig te doen nu in de herfst/winter. Gelukkig hebben we een douche hier, dus ben daarna weer lekker fris achter de computerIk heb maar een half uur pauze en er is geen douche maar het lijkt me ideaal als dat zou kunnen. Heel soms heb ik een gat in mijn rooster van 2 uur dan zou het kunnen maar dan nog wordt het aan de krappe kant.
Beterschap met de enkel laylalala!
Ik loop meestal korter dan normaal, een half uurtje en dan heb ik 5 minuten nodig voor die tijd om om te kleden en daarna douchen. Ik heb meestal een uur pauze, als ik wil en dat is heel flexible.

In de zomer ga ik vaak heel vroeg 's morgens, voor het werk en voordat het warmer wordt.
Vanavond ga ik voor les 10!
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Ik ga met je mee!
Aan het typen...............
Ik heb net van het zonnetje geprofiteerd om een lange loop in het bos te doen. Ik zag dat er in de namiddag terug wolken aankwamen, dus snel een tocht in het bos onder stralende zon.

En mijn record verbroken: 6,6km in 40min!

Alleen wat rugpijn in de tweede helft, maar ik ben ook ongesteld, en dan heb ik eigenlijk altijd heel snel rugpijn.
Goed bezig!

Ik ga morgen bootcamp, hopelijk dan ook droog en een zonnetje!
Moest gisteren gaan, maar al paar dagen veel pijn door de fibromyalgie...

Ik hoop morgen te kunnen gaan, want baalde dat ik vandaag niet kon, was eindelijk eens mooi weer!
My way or the highway!
Les 10 gedaan net! 3-4-4-3-3. Het ging redelijk, heb alleen erg last van de spieren in m'n onderbenen nu..😁
Gisteren 5,5 km. Ik ben nog niet terug op mijn oude niveau maar het gaat wel steeds beter. En ik heb een nieuwe, rustiger looproute ontdekt waardoor ik niet meer tussen de voetgangers, loslopende honden en fietsers hoef te manoeuvreren.

Zet 'm op!
Bootcamp begon fris,en dat ondanks 4 lagen kleding. Later na de warming-up ging het wel Ik heb wel wat rustiger aan gedaan want voel de spier in mijn bil wel maar heb toch lekker meegedaan.

Nu eens kijken of ik maandag of dinsdag weer verder kan met les 2 van Evy.
Ik denk dat ik maar lid ga worden van een sportschool. Anders zie ik mezelf de hele winter niet meer gaan sporten: koud, nat en donker is dan geen excuus meer. En ik kom er toch langs uit mijn werk dus dat moet lukken.

Alleen in de zomer sport ik eigenlijk veel liever buiten, vraag me af ik er over een half jaar dan nog wel naar toe ga...
Ik ben net terug, opnieuw een lange toer in het bos in de zon. Beetje koude wind, maar na 10minuten was ik al lekker op temperatuur. Vriend is meegegaan, maar die kwam net terug van 100km fietsen, dus veel support was hij niet deze keer.
Ik ben net ook nog geweest. Nu ging les 18 goed met een nieuw record voor mijn snelheid erbij.
quote:chirpy schreef op 28 november 2015 @ 13:43:

Ik denk dat ik maar lid ga worden van een sportschool. Anders zie ik mezelf de hele winter niet meer gaan sporten: koud, nat en donker is dan geen excuus meer. En ik kom er toch langs uit mijn werk dus dat moet lukken.

Alleen in de zomer sport ik eigenlijk veel liever buiten, vraag me af ik er over een half jaar dan nog wel naar toe ga...

Volgens mij werken steeds meer sportscholen met een maandcontract, waardoor je dus in de zomer kunt opzeggen als je dan toch niet gaat. Het uitzoeken waard.

Ik vind zelf koud en donker niet erg, nat wel. Maar omdat ik maar een á twee keer per week loop momenteel is er altijd wel ergens een droog moment waarop het lukt. Kou vind ik zelfs wel lekker tot nu toe. Maar mocht het gaan ijzelen en sneeuwen, dan weet ik niet of ik nog durf.
Ik ga morgenmiddag,moet nu onverwacht morgenvroeg toch werken want een zieke collega.

En ik wil wel gaan als het licht is. En ik hoop ook droog want nu is het echt baggerweer zeg.

Heb nog wel steeds spierpijn van de bootcamp vrijdag..
Il wilde vanavond gaan, maar met dit weer wordt ik er niet zo blij van

En ik heb heel de dag al last van duizelingen. dus ik denk dat ik vanavond maar onder een dekentje op de bank kruip.
Wil na 2 weken nixen ook weer beginnen. Morgenavond een bootcamp en zondag een running bootcamp. Hopelijk wordt het weer mooier zodat ik droog blijf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven