Lijf & Lijn alle pijlers

Start met afvallen, wie doet mee?

12-04-2020 09:28 2483 berichten
Ik ben nu veel thuis, en ik groei dicht. Sport te weinig en eet te veel. Voor Corona sportte ik minimaal twee keer per week.

Ik zou zo’n 8 kilo willen afvallen. Wie doet er met me mee?

Oh ja, als iemand het leuk vindt om een tabel bij te houden: heel graag. Ik ben daar geen ster in.

Voor het bijhouden van de tabel: aub iedereen zelf dikgedrukt de week en progressie doorgeven, omdat iedereen ws. op verschillende dagen weegt. Dan is Panda zo lief om het in de tabel zetten.
Dus als voorbeeld:
Week 1: -0,1
[/quote]

===============================================================
WEEK 35 T/M WEEK 39

NAAMSTARTSTREEFKWIJTWK35WK36WK37WK38WK39
Roepieroepie1774,6kg65kg-3,4kg71,4kg71,1kg
Panda198783,5kg70kg-12,2kg71,3kg71,3kg
Megyg85kg70kg-12,8kg73,0kg72,2kg
Vlavi79,2kg65kg-15,5kg64,3kg63,7kg
Bloemkoolroosje83,8kg67kg-15,8kg68,0kg
Appletree8675,0kg65kg-6,5kg
TOTAAL481,1kg402kg-66,3kg
[/quote]
anoniem_63a94ea668423 wijzigde dit bericht op 22-12-2020 08:32
77.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dank je Megyg! Nee joh wedstrijd is het zeker niet, alleen voor mezelf om er elke weer wat af te hebben, ik vind het alleen jammer dat ik er was en nu weer een flinke stap terug heb gezet. Maar dat komt wel weer goed, draag nu toch alleen maar truien met dit weer dus die beachbody heeft geen haast, dat komt volgend jaar wel weer haha.
Het is vooral de frustratie dat de meest simpele dingen (wandelen, boodschappen, werken) me nu zoveel moeite kosten.

Ik zit er wel over na te denken om me in te schrijven bij basic fit (over een flink aantal welen/maanden pas hoor als ik weer helemaal de oude ben). Met dit rotweer zal ik voorlopig niet kunnen skaten, en pak ook minder de fiets omdat ik niet als een verzopen kat op mn werk wil verschijnen. Dan is een sportschool misschien toch fijner voor cardio, en ook krachttraining, want dat laatste lukt me thuis niet. Maar goed dat is allemaal een zorg voor later, eerst maar eens opknappen
@Vlavi dank je! Ja ik moet het ook echt allemaal even los in, maar daar ben ik niet zo goed in, maar dat blijkt wel uit mn zeikpost :lol:
Veel bezoek heb ik niet, mn ouders komen in het weekend langs en mn vriend, maar die werken doordeweeks gewoon en wil verder ook niet teveel mensen hier hebben ivm corona. Dus nu vooral Netflix, youtube, viva en veel slapen, voel me echt ene oud wijf met mn middagdutjes haha
Ja ik snap het. Heb je al gedacht aan een super verwendag voor jezelf? Kaarsjes en een lekker muziekje aan, in bad/douche, een voetenbadje met een bruistablet, scrubben, insmeren met lekkere bodylotion, gezichtsmaskertje, nagels lakken etc. Met gezonde snacks natuurlijk ;) lekkere tijdschriften lezen.. (kan je ook bestellen)

Normaal was ik daar nooit zo van. Ik heb nooit veel make-up op en redelijk jongensachtig. Maar laatst had ik dus in een opwelling allerlei dingen besteld bij lush, o.a. een kleimaskertje en een scrub, en nu heb ik dus ontdekt dat het heel erg lekker is om die tijd bewust voor jezelf te nemen. Daarna voelde ik me veel rustiger en fijner.
Misschien doen jullie dit al wel, dan is het niks nieuws, maar ik vind het een aanrader ;-).

En kaartjes/cadeautjes maken vind ik ook leuk om naar vrienden te sturen. Lekker fout met glitter erin enzo :mrgreen: met activiteiten die jullie kunnen gaan doen als je weer beter bent, dagjes weg enzo, theater, etentjes... Dan heb je leuke dingen om naar uit te kijken.
Haha thx voor de tips! Ik heb net mn nagels ff gedaan, verder ben ik niet heel erg van die verwendingen. Een bad heb ik niet, insmeren met bodylotion doe ik wel regelmatig.
Een gezichtsmasker vind ik wel lekker, maar gezien ik ook wonden in mn gezicht heb durf ik daar nog even niks op smeren, dus ik hou het voor nu bij nagels lakken.
Hey dames!

Joh Panda, je hebt echt wel een flinke smakkerd gemaakt als ik dat zo lees. Maak je geen zorgen om dat gewicht. Herstellen is veel belangrijker. En inderdaad, de dikke truien kunnen eerdaags ook weer uit de kast gehaald worden. Ik zou vooral focussen op herstellen en in de tussentijd proberen niet te veel aan te komen (lees: stabiel blijven), maar afvallen zou ik even geen prioriteit laten zijn. Lief zijn voor jezelf dan weer wél.

Vlavi, ja, het is even hectisch en druk. Er komt een enorme berg werk op me af en daar kijk ik wel een beetje tegenop. Vraag me af hoe ik dat allemaal ga bolwerken. Maar het is ook wel fijn. Ik werk als zelfstandig interimmer namelijk. Ik heb nu een opdracht tot het eind van het jaar maar op deze manier verwacht ik dat mijn opdrachtgever me wel contractverlenging gaat aanbieden vanaf januari. Dat gaat meestal per half jaar dus ik verwacht eigenlijk tot zomer 2021 gewoon fulltime voorzien te zijn van werk. En dat is fijn :D

Mealpreppen hoeft niet want ik werk volledig vanuit huis. En dat vind ik best wel fijn hoor. Scheelt me zoveel reistijd!

Met mijn rug gaat het iets beter inmiddels, maar ik moet nu wel echt achter een goede bureaustoel aan. Ik zit al sinds half maart aan de keukentafel. Wordt nu echt wel tijd om even te investeren in een goede werkplek want dat thuiswerken duurt nog wel even.

Over investeren in jezelf gesproken, zojuist een aanvraag gedaan voor personal training. Ik sport al in de sportschool (en ook thuis), maar ik wil daarnaast nog 1x per week bokstraining gaan doen. Lijkt me zo heerlijk!

En Megyg, hoe gaat het bij jou? Je sloeg de spijker op zijn kop, het is geen wedstrijd! Hopelijk heb je verder genoten van je cheatdag?
Haha bloemkoolroosje, het is bij die halve zak chips gebleven hoor, vanaf gisteren weer netjes in het gareel. Fijn dat je zoveel werk hebt in deze coronatijd, er zijn er genoeg die in zwaar weer zitten. Wij zelf mogen ook niet klagen, werken deels thuis. De koffie vliegt er doorheen, dat dan weer wel.

Ik ga met dochterlief thuisyoga volgen. Voorzichtig 1 dag in de week, niet te fanatiek, wordt die mooie strakke sportlegging eindelijk ook eens gebruikt. Verleden week al wat doorgenomen en deden het bijna in onze broek van het lachen, we zijn beide zo stijf als een hark. Nou, dat gaat nog wat worden en lukt het niet, dan hebben we in ieder geval veel lol gehad.
Hahaha, Megyg ik heb er wel beeld en geluid bij, gezellig samen iets nieuws oppakken en daar dan veel lol om hebben. Wat ontzettend leuk jullie yoga gaan doen. En ook zo heerlijk om mee bezig te zijn.

Ik wil je wel de tip meegeven echt goed op te letten mbt houding etc. Als jullie beiden beginners zijn tenminste. Yoga ziet er vaak redelijk onschuldig of soms zelfs eenvoudig uit maar het kán echt flink blessure gevoelig zijn als je niet de juiste houding aanneemt. Vaak kan het ook in redelijk subtiele bewegingen zitten, bijvoorbeeld net een heup die te veel naar buiten staat gedraaid en vooruit moet wijzen. Of het krommen van je rug terwijl je die juist recht moet houden.

Nou ja, slechts een tip. Of jullie boeken een paar yogalessen bij een goede yogaschool om goed de basishoudingen te kunnen oefenen. Kun je van daaruit thuis verder. Enne, maakt niet uit hoe soepel of stijf je bent. Zolang je houding maar correct uitvoert. Ze zeggen wel: Het gaat er niet om hoe ver je naar je tenen kunt reiken, maar wat je onderweg daar naartoe tegen komt.

Veel plezier in ieder geval, yoga is wel echt heerlijk om mee bezig te zijn!
Ooh hier een heel slecht weekend gehad, met snacks, patat (2 x!!!) chocolade, drank etc etc.. beetje de teugels laten vieren, had ik wel verdiend vond ik zelf naar die 5 kilo.. nu weer terug in het gareel, gaat moeilijk worden want in het buitenland voor werk de komende dagen.. vind het altijd leuk om ergens te zijn voor werk en dan lekker te eten, soort van “kadootje” voor mezelf omdat ik dan hard werk en de kinderen niet zie. Maar misschien een andere traktatie vinden.. vandaag iig goed bezig gegaan, en wil echt eind deze maand op 67 kilo zitten. Dan heb ik er nog 2 over voor november, dat moet goedkomen! Leuk die yoga met je dochter! Klinkt iig heel gezellig..
@bloemkool boksen met een PT, klinkt super. Na de bevallig van de middelste ben ik 3 maanden extreem gaan sporten en op voeding letten, toen 12 kg afgevallen, dus het kan wel heel goed werken!
Hey leuk Appletree, ga je de grens over. Dat is bijzonder tegenwoordig ;-)
Waar moet je heen? Ieder land heeft wel zijn specialiteiten. Ik vind het ook heerlijk om in het buitenland lekker te eten en drinken. Oh, ik begin spontaan te dromen over India. Dát vind ik zulk lekker eten...

De PT belde me zojuist. Ik ga morgenmiddag met hem kennismaken. Als het klikt ga ik me gelijk inschrijven. Kijken of dat ook even net die stok achter de deur is om mezelf weer aan te slingeren en een niveautje hoger te tillen. Ik wil gewoon échte resultaten gaan zien. Stiekem hoop ik eigenlijk nog een keer een (gedeeltelijke) sixpack te krijgen. Hahaha…. Wie weet wat er nog mogelijk is, voor deze (dikke) veertiger.
Nog een x een sixpack?! Wat knap dat dat überhaupt ooit gelukt is haha.. zelfs na mijn 3 maanden trainen niks geen sixpack in beeld.. wel afgetraind, maar goed.. Istanbul zit ik, heeeerlijk eten dus helaas haha.. probeer 0 calorieën te drinken, dat scheelt al!
Ja reizen is heel gek nu, zo bizar een bijna leeg Schiphol..
ja die afspraak met pt zeg je toch niet af; veels te duur! Dat had ik tenminste altijd haha..
Ohhhh Appeltree86 ik ben stinkend jaloers op je, Istanbul!!! helaas maar 1 keer kort bezocht met een cruise. Staat nog steeds op mijn bucket list. Verder stapelgek op Turkije en dan niet om de all inclusive hotels (oke oke een klein beetje dan ) De beste keuken die er is en dan die cultuur. In mei hebben we helaas moeten cancellen.

Ik verlang zo naar een buitenlandse vakantie,. Niets mis met Nederland, maar de geur, keuken en taal, dat doet het hem. Turkije heeft dan ook nog een speciaal plekje in mijn hart, aangezien ik daar exact 6 jaar geleden 3 weken in het ziekenhuis heb gelegen waarvan 1 week op de IC, ze hebben mijn leven daar gered en dan leer je de mensen ook heel goed kennen, naast dat ik ook 2 hele lieve Turkse collega’s heb. Geniet er maar lekker van.
Ik ben ook jaloers, zou zo graag lekker op vakantie willen! Ik ben in November een week vrij en had zo gehoopt dat reizen dan weer kon, maar helaas. Gigantisch luxeprobleem natuurlijk, maar mis vakantie wel hoor. Ben benieuwd wanneer het weer echt normaal kan (bij twijfel ga ik ook niet, neem liever geen onnodig risico)
Maar ja het voordeel is dat ik nu wel meer kan sparen.

Heftig Megyg! Gelukkig is alles wel goedgekomen!
Hooooi, weten jullie nog wie ik ben :-$
Ik schaam me diep dat ik zo lang niks van me heb laten horen. Ik herken dat gedrag wel van mezelf als het niet zo goed gaat, dan trek ik me terug. Ik heb het ff niet zo makkelijk op het moment zit niet goed in mijn wel (letterlijk en figuurlijk :) )
En telkens als ik dan aan dit topic denk, denk ik: ‘dat lukt oooooook niet’....
Bla bla bla, zeik zeik zeik: sorry!

Zit mezelf even in de weg.... maar geef het afvallen niet op. Het lukt alleen ook niet op het moment :facepalm:
Ha Roepie! Goed dat je toch even een berichtje plaatst zodat je dat eventuele drempeltje over bent. Wat jammer dat het niet zo goed gaat, wil je kwijt hoe het komt?
Hey Roepie!
Heel herkenbaar dat “kop in het zand” als het even kut gaat, maar super knap om zo’n eerste berichtje weer te posten! Zo schreef ik een jaar geleden fanatiek mee in een IF post, toen het even niet goed ging nooit meer terug gekomen, dus echt goed gedaan.. als je veel aan je hoofd hebt, zit diëten er gewoon niet in, misschien proberen niks aan te komen (is vaak al moeilijk genoeg) dat is ook mijn streven.

Istanbul is echt heerlijk, drukte op straat, restaurants lekker vol, heeeeerlijk eten, echt heb nog nooit zo lekker gegeten als gisteravond. Mezze, brood met allemaal dipjes, salade met geitenkaas en walnoten, warme hapjes, schaal met gegrild vlees zo mals! Dessert soort baklava met ijs, heerlijk! Heb ook veel gegeten, morgen weer in nl, dan weer back to normal.. en probeer ontbijt en lunch minimaal te eten haha..

Ben zo blij met mn 5 kilo’s eraf, kleding zit net wat beter, mensen zien het nu ook, wil dat effect niet kwijt!

Ik probeert met drinken dus 0 calorieën binnen te krijgen (dus geen sap en fris en suiker) dat is 1 van de eetswitches van lazy fitgirl, helpt enorm! Echt een goede tip, dacht ik deel hem even..
@Appletree, Istanbul is heerlijk. Grappig, ik was er exact een jaar geleden ook met een stel vriendinnen. Wat gaat de tijd snel... Ik heb me toen ook ongegeneerd volgevreten en gedronken. Hele boel daar op stelten gezet in een restaurant/café. We hebben de dj achter zijn hok vandaan gejaagd en zijn toen ónze muziek gaan draaien. Hele terras sprong op om mee te dansen. Ik heb er nog hilarische filmpjes van. En dan die Turkish Delight... die noga repen met pistache. Het water loopt me in de mond. Zou die stedentrip graag nog eens over doen.

@Panda, hier ook vakantie in november. Stiekem hoop ik dat ik nog iets kan boeken, last minute misschien. Ik zou met een vriendin gaan maar onze originele plannen gaan vast niet door, ik had 3,5 week gereserveerd. Maar een weekje Curaçao is volgens mij nog wel haalbaar (als één van de weinige opties). Nouja, en anders werk ik door. Kost het me in ieder geval geen geld, als zelfstandige ;-) Wat je zegt, inderdaad een luxeprobleem. Maar wel shit hoor...

@Megyg, wat heftig dat jij in Turkije in het ziekenhuis hebt gelegen! Dat lijkt me echt vreselijk. Mijn moeder heeft dat in Afrika ooit eens meegemaakt, moest geopereerd worden. Ik zat toen in Zuid-Amerika, was best stressvol. Gelukkig goed gegaan allemaal, bij jou ook dus!

@Roepie, ik was jou niet vergeten hoor. Je staat bovenaan als topicopener dus ik zie je naam bijna dagelijks ;) Balen dat je er niet lekker in komt. Goed dat je niet opgeeft. Hopelijk blijf je wel gewoon stabiel nu en komt er niet meer bij. Dat scheelt al. En vind je snel weer de knop. Anders blijf je gewoon gezellig meeschrijven zonder druk van gewicht doorgeven oid. Gewoon vrijblijvend. Misschien geeft dat je net een zetje? Nouja, waar je je goed bij voelt....
Ach Roepieroepie17 gewoon lekker meeschrijven of van je afschrijven, misschien kunnen wij je af en toe inspireren met onze (te) gekke belevenissen :HA:
Zo dacht ik dus lekker een keertje simpel af te vallen. Bij een opname in het ziekenhuis moet je voor de operatie nuchter zijn, daarna spuugde ik me gek van de narcose en het mondjesmaat eten zette ook geen zoden aan de dijk. Een win win situatie toch? Ja dat dacht ik echt in het begin, tot ze die zakken milkshakes aan het infuus hingen, dikke shit vloeistof, vitamines verstopt in tig calorieën.Niet eens lekker gegeten en nog aankomen ook. Daar ging mijn afvalplannetje :furious:

Iemand anders nog een gek eetverhaal?
Oh Megyg, wát een gemiste kans zeg! Hahaha….
Toen dit voorjaar corona uitbrak hebben mijn sportvriendin en ik ook afgesproken dat mocht het zover komen dat wij in het ziekenhuis belanden, dat wij er voor zorgen dat ze ons maximaal 1200 kcal toedienen. Inmiddels hoop ik vooral dat er niemand in het ziekenhuis belandt natuurlijk.

Een gek eetverhaal... geen idee eigenlijk. Als me iets te binnen schiet laat ik het weten.
Dat klinkt heerlijk Appletree, hopelijk heb je er met volle teugen van genoten en voel je je niet schuldig. Dit soort dingen zijn het waard om even te genieten toch? Lekker ook dat je er even uit bent.

Megyg, dat klinkt wel heel zuur.... balen zeg. Gaat t wel goed met je nu?

Hier ook niet echt dolle verhalen. Ga zo een broodje shoarma met VEUL knoflooksaus eten, dat is wel weer gek genoeg voor vandaag :whistle:

Ik heb heel veel zin om mooie herfstwandelingen te maken!! Lekker buiten zijn. Dat is mijn grootste doel de komende tijd. En misschien pompoensoep ofzo maken.
Ik heb ook zin in mooie herfstwandelingen Vlavi!
Hopelijk krijgen we een mooie herfst met veel zonnige dagen, ik hou ervan. Geen probleem als het koud is, als het maar zonnig en droog is.

Shoarma, heerlijk! Ik had weinig in huis en geen zin om boodschappen te doen. Hier dus maar 2 groentewraps gevuld met wat rucola sla, roomkaas light, champignons en falafelballetjes. Was best te eten. En in 5 minuten klaar.

Zo meteen ook een avondwandeling maken. En vanmiddag heb ik een intake gehad met PT. Volgende week maandag begin ik met mijn wekelijkse personal trainingen. Heb aangegeven dat ik boksen erg leuk vind. Zin in!
Ahh Megyg, milkshake aan een infuus :rofl: Klinkt vast lekkerder dan het is.
Roepie fijn dat je er weer bent! En goed dat je blijft doorzetten :cheer:
Ja Panda, was het maar een milkshake geweest😉

Appletree ik zie het helemaal voor me, al dat lekkere eten en die heerlijk sfeer.

Vlavi gelukkig al weer 6 jaar ziekenhuis vrij en in het kader geniet van het leven, zijn alle remmen losgegaan. Iets te veel uiteindelijk, maar het verstand komt met de jaren.

Bloemkoolroosje kijk je uit want voor je het weet kan je je naam veranderen in bloemkooloortje 🥊 Ff lekker alle frustratie eruit slaan 🥊

Hier nog een restaurantbon liggen welke 23 okt. vervalt. Zaterdag een tafeltje besproken, maar ik vrees dat dat er na vanavond niet meer inzit.
Aaaah wat een lieve reacties...!!!
Suuuuuperlief.
Ik val nu bijna in slaap (typ dit terwijl ik in bed lig). Ik lees en schrijf morgen verder! Moest iig al even hard lachen over die max 1200 kcal 😊
Nee Megyg, dat etentje zit er voorlopig niet in ben ik bang...

Goooooo Roepie!!!! :cheer2:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven