Start met afvallen, wie doet mee?

zondag 12 april 2020 om 09:28
Ik ben nu veel thuis, en ik groei dicht. Sport te weinig en eet te veel. Voor Corona sportte ik minimaal twee keer per week.
Ik zou zo’n 8 kilo willen afvallen. Wie doet er met me mee?
Oh ja, als iemand het leuk vindt om een tabel bij te houden: heel graag. Ik ben daar geen ster in.
Voor het bijhouden van de tabel: aub iedereen zelf dikgedrukt de week en progressie doorgeven, omdat iedereen ws. op verschillende dagen weegt. Dan is Panda zo lief om het in de tabel zetten.
Dus als voorbeeld:
Week 1: -0,1
[/quote]
===============================================================
WEEK 35 T/M WEEK 39
[/quote]
Ik zou zo’n 8 kilo willen afvallen. Wie doet er met me mee?
Oh ja, als iemand het leuk vindt om een tabel bij te houden: heel graag. Ik ben daar geen ster in.
Voor het bijhouden van de tabel: aub iedereen zelf dikgedrukt de week en progressie doorgeven, omdat iedereen ws. op verschillende dagen weegt. Dan is Panda zo lief om het in de tabel zetten.
Dus als voorbeeld:
Week 1: -0,1
[/quote]
===============================================================
WEEK 35 T/M WEEK 39
NAAM | START | STREEF | KWIJT | WK35 | WK36 | WK37 | WK38 | WK39 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Roepieroepie17 | 74,6kg | 65kg | -3,4kg | 71,4kg | 71,1kg | |||
Panda1987 | 83,5kg | 70kg | -12,2kg | 71,3kg | 71,3kg | |||
Megyg | 85kg | 70kg | -12,8kg | 73,0kg | 72,2kg | |||
Vlavi | 79,2kg | 65kg | -15,5kg | 64,3kg | 63,7kg | |||
Bloemkoolroosje | 83,8kg | 67kg | -15,8kg | 68,0kg | ||||
Appletree86 | 75,0kg | 65kg | -6,5kg | |||||
TOTAAL | 481,1kg | 402kg | -66,3kg |
anoniem_63a94ea668423 wijzigde dit bericht op 22-12-2020 08:32
77.59% gewijzigd

dinsdag 10 november 2020 om 18:24
Brrrr dames ik heb het met jullie te doen, best wel tobben zo. Daar ben ik gelukkig vanaf. Zoals eerder geschreven, schoonmaakwoede, sjagerijnig en de vreetbuien blijven wel komen, alleen niet iedere maand meer. Alhoewel ik de vreetbuien aardig onder controle hebt, zit er hier ook wel eens FIK’s momentje tussen. Deze week dus...een uit de hand gelopen cheatday, 2 verjaardagen, waaronder die van mezelf. Ik dek me dus alvast in voor de weegdag van a.s. zaterdag.
woensdag 11 november 2020 om 20:03
Hey Bloemkool ik ga er naar kijken, thanks!
Ik wil even de challenges delen van vandaag. Sint Maarten, dus Bergen snoep in huis maar Niks gegeten! En we gingen met mn zus en kids patat eten, ik had voor mezelf een wrap met groenten (over van gisteren) wel 5 patatjes gesnoept, maar was echt super trots op mezelf, ga zo nog tennissen. Zal snoep dir over was meegeven aan mn zus, ruimt lekker op, weg verleiding!
Hoe was jullie dag?
Ik wil even de challenges delen van vandaag. Sint Maarten, dus Bergen snoep in huis maar Niks gegeten! En we gingen met mn zus en kids patat eten, ik had voor mezelf een wrap met groenten (over van gisteren) wel 5 patatjes gesnoept, maar was echt super trots op mezelf, ga zo nog tennissen. Zal snoep dir over was meegeven aan mn zus, ruimt lekker op, weg verleiding!
Hoe was jullie dag?

woensdag 11 november 2020 om 20:25
donderdag 12 november 2020 om 08:56
nou vanochtend eindelijk weer op het gewicht van zondagochtend 67,7, het heeft dus 4 dagen moeten duren na 1 zo'n snackmiddag, ik vind dat best wel bizar, maar goed.
voor de bewustwording wel even goed.
Vandaag wordt een makkie, morgen wordt weer lastig, want dan staat er weer een borrel gepland, en zaterdag ook visite, dus ik denk dat ik even een strategie ga bepalen Of eten Of drinken, maar niet beide..
voor de bewustwording wel even goed.
Vandaag wordt een makkie, morgen wordt weer lastig, want dan staat er weer een borrel gepland, en zaterdag ook visite, dus ik denk dat ik even een strategie ga bepalen Of eten Of drinken, maar niet beide..

donderdag 12 november 2020 om 09:29
Dan altijd kiezen voor eten Appletree! Als je kiest voor drinken neem je misschien net dat ene glaasje extra/te veel, waardoor je denkt: "Ach, die borrelnoten kunnen er ook nog wel bij!" Je wordt wat losser dan.
Of niet... Ik heb al zeker 2 weken niets gedronken en ga me de hele week al te buiten aan chocolade. Deze week verwacht ik weer terug in de 70 te zijn eigenlijk. Misschien sla ik deze weegbeurt even over haha. Toch die hormonen denk ik hoor, want alle controle is al 3 dagen weg. Hopelijk kan ik mezelf vandaag herpakken. Vanavond weer trainen met de PT. Alleen heb ik daarna nog wel een klein borreltje met familie...
Vlavi gaat ook lekker met haar pizza en Bossche Bol hahaha!
Megyg, jij was dus jarig van de week? Van harte gefeliciteerd nog!!!!
Of niet... Ik heb al zeker 2 weken niets gedronken en ga me de hele week al te buiten aan chocolade. Deze week verwacht ik weer terug in de 70 te zijn eigenlijk. Misschien sla ik deze weegbeurt even over haha. Toch die hormonen denk ik hoor, want alle controle is al 3 dagen weg. Hopelijk kan ik mezelf vandaag herpakken. Vanavond weer trainen met de PT. Alleen heb ik daarna nog wel een klein borreltje met familie...
Vlavi gaat ook lekker met haar pizza en Bossche Bol hahaha!
Megyg, jij was dus jarig van de week? Van harte gefeliciteerd nog!!!!
donderdag 12 november 2020 om 10:37
ooh die jarige heb ik even gemist, nog gefeliciteerd!
Ja bloemkool, het is wat..
Gister al het sint maarten snoep laten verstoppen door mijn man haha.
Bij mij zit die vreetperiode er ook weer aan te komen, ongesteldheid duurt nog even, maar ene week ervoor is het mis bij mij. Dus zorgen dat alle verleidingen zo veel mogelijk het huis uit zijn, en even lekker snacks bedenken.
Leuk een borrel met familie, ik vind drinken wel altijd gezellig met deze vrienden.. Misschien vodka cola light ofzoiets. ga het wel even bedenken.
Ja bloemkool, het is wat..
Gister al het sint maarten snoep laten verstoppen door mijn man haha.
Bij mij zit die vreetperiode er ook weer aan te komen, ongesteldheid duurt nog even, maar ene week ervoor is het mis bij mij. Dus zorgen dat alle verleidingen zo veel mogelijk het huis uit zijn, en even lekker snacks bedenken.
Leuk een borrel met familie, ik vind drinken wel altijd gezellig met deze vrienden.. Misschien vodka cola light ofzoiets. ga het wel even bedenken.

donderdag 12 november 2020 om 18:38
Bedankt, we vieren het niet echt, maar ja dan “moet” je wel trakteren en eet dan gezellig een paar keer mee.
Moet kunnen, het was toch al niet veel soeps deze week. Dus ik ga gisterenavond op de weegschaal staan en tjakka 1,8 kilo er bij. WTF. Hierdoor gooi ik bìjna de handdoek in de ring, sjagerijnig ga ik me vanochtend weer wegen, nu nog 1 kilo achterstand (dus het werkt echt, slapend afvallen
en nu vlak voor het douchen nog maar 2 ons verschil met afgelopen zaterdag. Ik snap er werkelijk niets van. Ben wel naar de kapper geweest, dat dan weer wel. Ik heb goede hoop dat het zaterdag toch nog goed met me komt.
Moet kunnen, het was toch al niet veel soeps deze week. Dus ik ga gisterenavond op de weegschaal staan en tjakka 1,8 kilo er bij. WTF. Hierdoor gooi ik bìjna de handdoek in de ring, sjagerijnig ga ik me vanochtend weer wegen, nu nog 1 kilo achterstand (dus het werkt echt, slapend afvallen

donderdag 12 november 2020 om 18:46
Gefeliciteerd Megyg!
Niet de handdoek in de ring gooien!! Goed dat het weer is bijgetrokken op de weegschaal.
@Bloemkool: heerlijk, lekker ijsbergsla op?
@Appletree: wodka met spa rood en limoen/citroen/munt is ook erg lekker vind ik. En beter nog dan cola.
Ik voel me vadsig vandaag. Blegh. Hoop dat ik me zaterdag beter voel, anders weeg ik lekker over een week pas.

@Bloemkool: heerlijk, lekker ijsbergsla op?

@Appletree: wodka met spa rood en limoen/citroen/munt is ook erg lekker vind ik. En beter nog dan cola.
Ik voel me vadsig vandaag. Blegh. Hoop dat ik me zaterdag beter voel, anders weeg ik lekker over een week pas.
donderdag 12 november 2020 om 18:51
Het lijkt wel of dat we allemaal een dipje hebben, wat zou dat toch zijn?
He Panda, kijk je uit met die adventskalender bestellen, het werkt zeer verslavend. Ik heb er inmiddels 15 in huis liggen voor de hele familie, je wordt er best hebberig van en er zijn zoveel leuke te vinden. Ik weet nu al dat het hier de hit van het jaar wordt, niemand die deze sint cadeautjes gaat verwachten, op de 2 kleinkinderen na dan.
He Panda, kijk je uit met die adventskalender bestellen, het werkt zeer verslavend. Ik heb er inmiddels 15 in huis liggen voor de hele familie, je wordt er best hebberig van en er zijn zoveel leuke te vinden. Ik weet nu al dat het hier de hit van het jaar wordt, niemand die deze sint cadeautjes gaat verwachten, op de 2 kleinkinderen na dan.
donderdag 12 november 2020 om 18:55
Gefeliciteerd Megyg!
Bloemkoolroosje, geniet van je champagne met ijsbergsla, klinkt als een geweldige combi
Ik heb deze en volgende week vrij, en ik denk dat ik hier even een break neem. Ik blijf wel op mn eten letten, maar even geen kcal bijhouden. Ook al zit ik net iets boven mn streefgewicht, ik zit voor nu lekker in mn vel, en in de koudere maanden draag ik toch dikke truien. Ik wil in het voorjaar absoluut tussen de 65 en 70 zitten, en daar ga ik voor, maar wil nu even een pauze. In ieder geval voor deze 2 weken, en misschien langer, even kijken maar
Bloemkoolroosje, geniet van je champagne met ijsbergsla, klinkt als een geweldige combi

Ik heb deze en volgende week vrij, en ik denk dat ik hier even een break neem. Ik blijf wel op mn eten letten, maar even geen kcal bijhouden. Ook al zit ik net iets boven mn streefgewicht, ik zit voor nu lekker in mn vel, en in de koudere maanden draag ik toch dikke truien. Ik wil in het voorjaar absoluut tussen de 65 en 70 zitten, en daar ga ik voor, maar wil nu even een pauze. In ieder geval voor deze 2 weken, en misschien langer, even kijken maar

donderdag 12 november 2020 om 19:17
Groot gelijk Panda, gewoon doen wat goed voelt. Fijn dat je goed in je vel zit.
Megyg, bij mij komt het geloof ik omdat het zo vroeg donker is, dan ga ik moeilijk de deur nog uit (lees: niet). Daarnaast is het druk op mijn werk, dat maakt dat mijn hoofd te vol zit om er andere dingen naast te doen. Gelukkig heb ik vandaag wel oke gegeten. In ieder geval geen hele ongezonde dingen, wel wat brood. En ik ben ook ongesteld, daar wijt ik alles graag aan
Megyg, bij mij komt het geloof ik omdat het zo vroeg donker is, dan ga ik moeilijk de deur nog uit (lees: niet). Daarnaast is het druk op mijn werk, dat maakt dat mijn hoofd te vol zit om er andere dingen naast te doen. Gelukkig heb ik vandaag wel oke gegeten. In ieder geval geen hele ongezonde dingen, wel wat brood. En ik ben ook ongesteld, daar wijt ik alles graag aan

zaterdag 14 november 2020 om 00:12
Hier gaat t qua afvallen niet goed, maar ga as wo naar dietiste. Niet omdat ik de illusie heb veel wijzer te worden, maar als stok achter de deur! Dus wordt verbolgd qua afvallen.
@bloemkoolroosje: hier ervaringsdeskundige extreem zware menstruatie. Jouw verhaal is herkenbaar. Had er een te laag hb door bleek later.
En uiteindelijk vorig jaar novasure laten doen. Dus als je vragen hebt: let me know!!
@bloemkoolroosje: hier ervaringsdeskundige extreem zware menstruatie. Jouw verhaal is herkenbaar. Had er een te laag hb door bleek later.
En uiteindelijk vorig jaar novasure laten doen. Dus als je vragen hebt: let me know!!
zaterdag 14 november 2020 om 07:26
In deze “party” cheatweek de teugels iets te los gelaten, ik zag de bui al hangen. Mijn weegschaal dacht ook van bekijk het maar, ik zak niet voor jou door mijn veren (of juist wel) je blijf maar gewoon op hetzelfde gewicht en als straf nog 2 onsjes extra erbij. Er liggen nog teveel lekker dingen in huis, die moet ik maar gauw weggeven, voordat ik weer in de verleiding komt.
Week 31 73,4 kg +0,2 kg
Week 31 73,4 kg +0,2 kg

zaterdag 14 november 2020 om 09:28
Ha Roepie, wat goed dat je naar een diëtist gaat. Ik ben heel benieuwd hoe dat is en of het gaat werken voor je. Hou je ons op de hoogte?
@Megyg: valt nog mee toch, na een party week!! Idd zorgen dat je er nu niet 2 weken van maakt.
Ik heb het gevoel dat ik ben aangekomen, voel me nog altijd opgeblazen. Maar ik kon het wegen toch niet laten en de weegschaal zegt iets anders. Ik twijfel of ik hem geloof...
Week 31: 65,2
Oh en ik heb mezelf een nieuw doel gesteld: 63kg wegen met oud en nieuw. In januari ga ik bekijken wat daarna evt. een nieuw doel wordt. Ik zie nu in ieder geval dat er nog wel wat af moet.
@Megyg: valt nog mee toch, na een party week!! Idd zorgen dat je er nu niet 2 weken van maakt.
Ik heb het gevoel dat ik ben aangekomen, voel me nog altijd opgeblazen. Maar ik kon het wegen toch niet laten en de weegschaal zegt iets anders. Ik twijfel of ik hem geloof...
Week 31: 65,2
Oh en ik heb mezelf een nieuw doel gesteld: 63kg wegen met oud en nieuw. In januari ga ik bekijken wat daarna evt. een nieuw doel wordt. Ik zie nu in ieder geval dat er nog wel wat af moet.
zaterdag 14 november 2020 om 10:20
Hey Vlavi! Wat goed je streefgewicht zo goed als gehaald!
Ja dat bijstellen van doelen is herkenbaar, ik zit nu op 67.5, nog 2,5 kg tot doel. Maar eerst had ik in mijn hoofd met 67 ben ik ook tevreden, nou niet dus. Nooit tevreden dat is wel frustrerend.
Maar gister Indiaas eten gehaald, had ik zo’n zin in, savonds borrelen met vrienden, te veel wijn gedronken. Dus vanochtend een halve kilo zwaarder haha. Maar vanochtend de teugels weer goed aangetrokken en goed de dag begonnen. En nu weet ik van mijn expiriment van vorige week dat het wel tot 4 dagen kan duren voordat ik weer op t eerste gewicht zit, maar dan heb ik nog 3 dagen om af te vallen wat vorige week ook gelukt is, dus dat is wel motivatie om het weer op te pakken
Ja dat bijstellen van doelen is herkenbaar, ik zit nu op 67.5, nog 2,5 kg tot doel. Maar eerst had ik in mijn hoofd met 67 ben ik ook tevreden, nou niet dus. Nooit tevreden dat is wel frustrerend.
Maar gister Indiaas eten gehaald, had ik zo’n zin in, savonds borrelen met vrienden, te veel wijn gedronken. Dus vanochtend een halve kilo zwaarder haha. Maar vanochtend de teugels weer goed aangetrokken en goed de dag begonnen. En nu weet ik van mijn expiriment van vorige week dat het wel tot 4 dagen kan duren voordat ik weer op t eerste gewicht zit, maar dan heb ik nog 3 dagen om af te vallen wat vorige week ook gelukt is, dus dat is wel motivatie om het weer op te pakken
zondag 15 november 2020 om 15:45
Vandaag me de pleuris geschrokken op zijn Rotterdams gezegd, sorry voor het taalgebruik. Ging vanochtend vroeg de wasmachine leeghalen, welke ik gisteravond had gevuld. Ik dacht laat ik weer eens de rubber schoonmaken, er was namelijk een tas van zoonlief gewassen en die brokkelde wat af. Soms kom ik geld tegen en heb altijd geroepen tegen mijn kinderen, wat ik in de trommel vind, is van mij haha, dan had je je zakken maar leeg moeten halen. Zie ik daar dus iets glinsteren, ahhhhh geld uit die tas natuurlijk. Nou, nee het was mijn trouwring, dit heb ik nog nooit meegemaakt en ik was hem gelukkig ook nog niet kwijt, anders was ik vannacht een slapeloze nacht tegemoet gegaan. Jullie moeten dit toch ook merken aan je sieraden dat alles soepeltjes zit? Mijn horloge draait een halve slag in de rondte, armband kan bijna via mijn hand er af en nu zijn mijn ringen aan de beurt. Aan een ketting hangen vind ik niet prettig. Dat wordt weer een gang naar de juwelier om hem naar oorspronkelijke maat te laten vermaken
zondag 15 november 2020 om 16:11
Hey Meyg.
Nou wat een geluk dat je hem terug gevonden hebt!
Hier geen last van, wel al van 86 kg naar 67.5, maar kan niet echt zeggen dat ringen losser of strakker zitten, horloge wel nu ik het bedenk..
Riem vandaag wel op strakste gaatje en zat nog veels te los, dan denk ik wel: HUH hoe dan?
Zo gek het zit me nog steeds tussen de oren dat ik dikker ben.
Maar wel redelijk ok weekend gehad, alleen vrijdag dus Indiaas eten en borrel, gister ok, vandaag ongesteld geworden maar wel semi gezond gegeten, vanavond de bloemkool pizza, nu al zin in!
Nou wat een geluk dat je hem terug gevonden hebt!
Hier geen last van, wel al van 86 kg naar 67.5, maar kan niet echt zeggen dat ringen losser of strakker zitten, horloge wel nu ik het bedenk..
Riem vandaag wel op strakste gaatje en zat nog veels te los, dan denk ik wel: HUH hoe dan?
Zo gek het zit me nog steeds tussen de oren dat ik dikker ben.
Maar wel redelijk ok weekend gehad, alleen vrijdag dus Indiaas eten en borrel, gister ok, vandaag ongesteld geworden maar wel semi gezond gegeten, vanavond de bloemkool pizza, nu al zin in!
zondag 15 november 2020 om 17:03
Hier geurt de hele dag de slowcooker, we eten goulash en het water loopt in mijn mond. Verder de hele dag lekker bezig met niks doen, Heb inmiddels naast de theekalender ook een mymuesli adventskalender gekocht (andere topic) en verheug me nu al op het ontbijtjes vanaf 1 december. Terwijl ik niet echt een ontbijt-fan ben. Het is waarschijnlijk de verrassing die het hem doet

zondag 15 november 2020 om 17:51
Hey dames! We struggelen allemaal een beetje geloof ik hahaha!
Zal de tijd van het jaar wel zijn. Maar uiteindelijk komen die laatste loodjes vanzelf ook wel. Althans, niet helemaal vanzelf misschien, maar we zijn allemaal dichtbij de eindstreep.
@Panda, ik snap wel dat je heel even iets meer tijd/rust neemt. Maar je verlaat ons hopelijk niet toch?
@Megyg, wat een geluk dat je je ring terugvond! Ik draag twee ringen. De onderste zit veeeeel te los. Die valt letterlijk zo van mijn vinger af als ik die tweede er niet boven zou hebben. Terwijl die tweede ring ook al behoorlijk los zit. Jammer genoeg heb ik nog niet een geschikte andere vinger waar we allebei beter zitten. Nog losser, of net te strak. Of het kootje zit in de weg... Ik baal er wel van want het zijn twee enorm belangrijke ringen voor me. Eén van mijn moeder en de trouwring van haar moeder. Ik moet er niet aan denken als ik die zou verliezen dus ik ben er wel scherp op.
@Roepieroepie, ik zou heel graag willen weten hoe jij die Novasure behandeling hebt ervaren. Het traject ervoor (wat moest er allemaal onderzocht/uitgesloten worden? Of viel dat mee?) De behandeling zelf, eventuele nasleep maar vooral, het effect! Is de menstruatie helemaal weg? Of bijna? Ik hoor graag meer want ik ken niemand die dit ook heeft gedaan. Mag ook in PB hoor!
Of misschien is @Appletree ook geïnteresseerd? Als de overige dames het geen storende info. vinden tussendoor mag het ook hier. Maakt mij niet uit!
@Vlavi, jij gaat echt als een speer hoor! Zo fijn. En inspirerend. Ik heb niet mijn beste week achter de rug. Met veel chocolade, nootjes en tussendoorsnacks die echt totaal niet nodig waren. Ik vind het altijd fijn om te lezen als anderen dan wel goede resultaten hebben, dan ben ik weer gemotiveerd de boel goed op te pakken want dat wil ik dan ook.
De ijsbergsla was een grap. Maar had ik, achteraf, beter wel kunnen doen. Ik werd vrijdag knetterbrak wakker. Maar ik heb een gezellige avond gehad.
Morgen weer in de pas!
Zal de tijd van het jaar wel zijn. Maar uiteindelijk komen die laatste loodjes vanzelf ook wel. Althans, niet helemaal vanzelf misschien, maar we zijn allemaal dichtbij de eindstreep.
@Panda, ik snap wel dat je heel even iets meer tijd/rust neemt. Maar je verlaat ons hopelijk niet toch?

@Megyg, wat een geluk dat je je ring terugvond! Ik draag twee ringen. De onderste zit veeeeel te los. Die valt letterlijk zo van mijn vinger af als ik die tweede er niet boven zou hebben. Terwijl die tweede ring ook al behoorlijk los zit. Jammer genoeg heb ik nog niet een geschikte andere vinger waar we allebei beter zitten. Nog losser, of net te strak. Of het kootje zit in de weg... Ik baal er wel van want het zijn twee enorm belangrijke ringen voor me. Eén van mijn moeder en de trouwring van haar moeder. Ik moet er niet aan denken als ik die zou verliezen dus ik ben er wel scherp op.
@Roepieroepie, ik zou heel graag willen weten hoe jij die Novasure behandeling hebt ervaren. Het traject ervoor (wat moest er allemaal onderzocht/uitgesloten worden? Of viel dat mee?) De behandeling zelf, eventuele nasleep maar vooral, het effect! Is de menstruatie helemaal weg? Of bijna? Ik hoor graag meer want ik ken niemand die dit ook heeft gedaan. Mag ook in PB hoor!
Of misschien is @Appletree ook geïnteresseerd? Als de overige dames het geen storende info. vinden tussendoor mag het ook hier. Maakt mij niet uit!

@Vlavi, jij gaat echt als een speer hoor! Zo fijn. En inspirerend. Ik heb niet mijn beste week achter de rug. Met veel chocolade, nootjes en tussendoorsnacks die echt totaal niet nodig waren. Ik vind het altijd fijn om te lezen als anderen dan wel goede resultaten hebben, dan ben ik weer gemotiveerd de boel goed op te pakken want dat wil ik dan ook.
De ijsbergsla was een grap. Maar had ik, achteraf, beter wel kunnen doen. Ik werd vrijdag knetterbrak wakker. Maar ik heb een gezellige avond gehad.

Morgen weer in de pas!
zondag 15 november 2020 om 18:31
Nee joh tuurlijk niet! Ik blijf sowieso in dit topic hoor, veel te gezellig hier, en iemand moet toch die tabel bijhoudenBloemkoolroosje schreef: ↑15-11-2020 17:51
@Panda, ik snap wel dat je heel even iets meer tijd/rust neemt. Maar je verlaat ons hopelijk niet toch?![]()

Ik blijf doorgaan maar even niet meer zo fanatiek. Misschien dat ik me morgen of volgende week weer bedenk hoor, heb alleen even veel aan mn hoofd