Lijf & Lijn alle pijlers

Gewichtsverlies 2025 topic met tabel

19-02-2025 17:54 499 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Na de vorige editie van 2024 van Kokodo, op verzoek een nieuwe topic voor 2025 met tabel.

Iedereen is welkom om mee te schrijven.

Een paar basisregels:
1. Respecteer elkaar
2. Ieder heeft zijn eigen afvalwijze, betweters worden niet gewaardeerd. Er is geen goed of fout.
3. Het is de bedoeling dat we ondanks onze verschillende methodes elkaar op een positieve manier stimuleren. Het einddoel is namelijk voor iedereen hetzelfde: gewichtsverlies!

Iedereen veel geluk en succes gewenst.
Voel je welkom om mee te komen schrijven! Nieuwe meeschrijvers kunnen na twee weken in de tabel, en na twee weken niet meer meeschrijven word je uit de tabel gehaald, om deze overzichtelijk te houden.
NicknameLengteStartHuidigStreefTot afgevallenBMI
Zeeschelp1.6875.069.764.0-5.324.7
Purrmaid1.6894.276.070.0-18.226.9
MissFitz1.6487.781.868.0-5.930.4
Whippet261.78111.2102.392.0-8.9
NLNJ1.7085.565.565.0-20.0
Love2Dance1.7396.685.780.0-10.928.6
CreaMus1.6576.169.760.0-6.425.6
Avena1.6892.875.870.0-17.026.9
Luilaksmurf1.78108.5100.490.0-8.131.7
Wombat1.7364.964.059.0-0.921.4
zeeschelp wijzigde dit bericht op 03-04-2025 14:50
12.75% gewijzigd
Ik ging juist meer eten als ik moe ben en meer zin in ongezonde dingen. Ik ben al bijna 3 jaar ziek en kon zo niet door blijven gaan. De knop is nu om en heb er doordat ik minder andere medische afspraken heb nu ook meer ruimte voor in m'n hoofd.
Nu nog wel eens dat ik echt zin in friet heb, maar eigenlijk duurt friet in de airfryer bakken langer dan wat rijst en erwten bij elkaar in de pan mikken (moeten evenlang koken) en wat kipfilet erbij bakken. Dus soms geef ik toe, maar wel steeds minder.

Ik heb m'n gewicht in de tabel wel aan laten passen, dan hoop ik volgende week weer een klapper te hebben. Vanochtend was ik alweer 101.9, dus hopelijk zet dat door.
Wat goed bezig iedereen, ook al ben je niet afgevallen, op gewicht blijven tijdens bijvoorbeeld vakantie is ook al een prestatie!

Bij gerechten is het wel lastig om uit te rekenen hoeveel calorieën er in zitten. We koken vrij veel gerechten uit de AH-app en daar staan de voedingswaarden bij. Dat ga ik dan niet allemaal invoeren maar wel altijd mijn ontbijt, lunch en tussendoortjes en dan weet ik wel ongeveer hoeveel calorieën ik nog “over” heb.

Ik volg niet echt iemand maar heb wel wat gehad aan tips van Mieke Koster. Bijvoorbeeld het hebben van een basiseetpatroon. Dat pas ik nu doordeweeks toe, overdag eet ik vaak toch dezelfde dingen en inmiddels weet ik precies hoeveel calorieën ik dan eet. En ik zit in een algoritme op Facebook waarbij ik René Spoelstra steeds voorbij zie komen. En die is lekker positief, laat vaak foodswaps zien en is juist van mening dat je jezelf niet vanalles moet verbieden maar dat je ook moet kunnen genieten.
Wombat, ik denk wel echt dat het de moeite waard is om bij te houden, want waarschijnlijk zitten er stiekem wat verborgen calorieen als je nog niks bent afgevallen. Zo zonde van je moeite en inspanning!
Als ik kook voor het gezin weeg ik idd alles af, reken alles bij elkaar op en daarna verdeel ik het over porties. Bijv 4 porties = alle voedingswaarden door 4. Op een gegeven moment heb je van je meeste gerechten wel opgeschreven wat het is.
Ik hou alles heel goed bij want ik ben ook heel erg bezig met spieropbouw. Dus mn eiwit inname hou ik vooral bij. Ook belangrijk als je afvalt, zodat je niet alleen spieren kwijtraakt (en daardoor juist gaat jojo'en!)
Ik weeg eigenlijk alles, de keukenweegschaal gebruik ik overal bij en is zo gebeurd.
Whippet, heb je een tip waar ik zon neppe Stanley kan vinden? Als het voor jou werkt, misschien voor mij ook!
Wauw Luilaksmurf, dat is al fors minder, dat is fijn zeg.

Eetlijstje gisteren:
O: 250gr magere kwark met 150gr aardbeien/blauwe bes en kaneel
T: latte
L: 3 proteine kh arme crackers met carpacciospread
T: mini bakje chips
A: kh arme butter chicken
T: proteine dessert
Totaal: 1420kcal/kh 84gr/eiwit 133gr/vet 61gr
Vandaag wederom 70.7kg. Toch jammer, hoopte dat ik heel snel weer op 70.4 zou zitten haha. Daar tegenover staat wel dat ik weer broeken pas die te klein waren geworden!

Receptje van de butter chicken is wel de moeite waard trouwens:
200gr Kipfilet met 100gr Tilda Butter chicken saus (Korma is ook lekker!) en 200gr bloemkoolrijst en koriander erop. Erbij een soort raita van magere kwark met ui/knoflookpoeder een beetje komkommer.
Voedingswaarden 365kcal/kh 14/eiwit 56
Mindgains vind ik ook leuk om te volgen, niet perse een afval account, maar wel een gezonde leefstijl met sporten, gezonde maaltijden, maar ook regelmatig een croissant.

Lotbeukers volg ik ook, ook fijn account.

Rene spoelstra volg ik ook, maar daar heb ik nog niet perse iets van geleerd. Wel leuke filmpjes vind ik.

En volg nog wat kleine accounts waar ik af en toe een lekker recept van probeer. Maar die niet altijd leuk zijn om te volgen.

Vetfitmama was het voor mij in haar afvaltraject niet, maar nu vind ik haar wel leuk om te volgen.
@missfitz ja die rene zie ik idd ook wel regelmatig voorbijkomen. Mieke koster ken ik niet zal ik eens opzoeken.

@luilaksmurf. Ik ben ook van mening dat je jezelf gewoon wat lekkers moet gunnen en geen voeding moet uitsluiten. Dus neem gewoon dat frietje als je er zin in hebt maar zorg dan dat je verder die dag geen uitspattingen doet. Een frietje uit de airfryer ( helemaal als het verse friet is) is eigenlijk helemaal niet zoveel meer kalorieen dan een andere maaltijd. Het zijn vaak de sauzen of het bakken in het vet wat het kalorierijk maakt. Door jezelf dingen te gunnen hou je het ook langer vol. Het gevaar als je dingen uitsluit is vaak dat je jezelf een keer te buiten gaat omdat je zo verlangt naar bv die chocolade en dan de hele reep op eet. Gun je jezelf af en toe een blokje chocolade dan heb je die cravings vaak niet of stuk minder.

Mindgaines ken ik ook nog niet. Vind het vooral ook leuk idd om eens wat andere recepten uit te proberen.
Zeker de lunch , avondeten vind ik niet zo’n probleem maar het afstappen van mijn geliefde volkoren en meergranen boterham dat was wel een ding.
Nu na 5 maanden glutenvrij gaat het gelukkig stuk makkelijker. Maar merk wel dat vezels binnenkrijgen lastig is. Ondanks dat ik mijn minimaal 2 stuks fruit neem en mijn groenten ( soms haal ik de hoeveelheid soms nog niet) , mijn eigen recepten met zoveel mogelijk volkoren glutenvrije granen zegt de app eetmeter…..gv granen bevatten niet genoeg vezels vervang ze door volkoren tarwe :cry: en dan tellen ze niet mee…. :bonk:
Dus ik probeer dat nu los te laten dat ik dus nooit die 85 % aan schijf van 5 ga halen want ik ga dat gewoon niet halen met gv en zuivelvrije producten.

Sorry weer heel verhaal…..ik ben niet kort van stof hoor :facepalm:
Mijn eetlijstje gisteren was niet zo verantwoord ;-D
Met een vriendin naar Cubanita geweest. Wel overdag heel weinig genomen als voorzorg.

O: bruine boterham met vlokken
L: 100 ml skyr

A: Brood met aioli, bladerdeegje met geitenkaas, watermeloensalade met feta, Maisribs, champignons in knoflookboter, kaaskroketjes, zoete aardappelfrietjes, bruschetta, meloen, een cocktail en ijs met chocoladesaus na.

Maar het was wel lekker :-D
TAFKAPML
Ik houd het globaal wel bij.

Ontbijt: sojakwark met Oot muesli (7% suiker)

Lunch: 3 sneetjes volkorenbrood met meestal of vegan plakjes worst oid of cashewpasta.

Fruit tussendoor.

Diner: variabel maar bij rijst/pasta/tortilla altijd volkoren. Soms 1-2 handjes nootjes.

Drinken: 2 of 3 havermelkcappuccino en verder water.

‘s avonds eet ik niets.
En op een gemiddelde doordeweekse dag fiets ik 2x 8 km (niet elektrisch).

Ik zal het eens een dag precies bijhouden.
Wij eten op vrijdag gewoon patat hoor.
Ik neem een iets minder grote porties als normaal en voer het gewoon in. Ook de snack. Wil niet anders gaan eten, enkel wel verstandiger. Ik heb zelfs van de week geluncht bij de Subway. Daar staan op de menukaart ook de calorieën bij en kwam nog niet een tot 300. Super netjes dus voor een lunch!

Zeeschelp, nee heb geen speciale tip. Ik heb de mijne bij de xenos vandaan. Bij lidl hebben ze deze

https://www.lidl.nl/p/livarno-home-rvs- ... VZEALw_wcB

Mm beetje lange link sorry haha. Het blijft echt goed koud.. of warm, wat je maar wilt. Dus thee kan ook. De kinderen hebben er ook 1 en thee blijft zelfs vrij lang te heet zeg maar.
Patat eet ik ook gewoon, inclusief frikandel speciaal etc. Met saus houd ik wel rekening want dat tikt behoorlijk aan. Dus Friteslijn en ketchup zonder suiker. En dan eet ik de rest van de dag wat bewuster zodat ik rond de 1500 zit. Gaat prima, val nog steeds af.
Ik eet zeker ook wel friet 1x p.w. maar dat was eerder vaker incl nog een keer pizza e.d. en dan savonds nog chips oid (ik ben meer van hartig dan zoet).
Dus dat heb ik nu veranderd, maar als ik moe ben blijft er een stemmetje in mijn hoofd van ik heb zin in vet en zout eten. En dat stemmetje wint soms nog, maar steeds minder vaak of ik weeg echt een bakje chips af.
Afhalen doen we weinig, kost bakken met geld en krijg dan toch vaak last van m'n buik daarvan. (En veel keus naast Chinees, friet en pizza is hier ook niet)

En ik pak ook zeker lekker een chocolaatje af en toe, een hard broodje van de lidl in het weekend (ipv een hard broodje en een nog een lekker broodje).
Ja dat chips snaaien komt mij bekend voor, dat deed ik ook veel te vaak. Nu alleen in het weekend en ik weeg het af. En dan kies ik vaak voor nibbits of popcorn omdat dat lekker veel volume heeft en dan lijkt het niet O weinig :P
Chips was hier ook wel een probleem. Nu mag ik ook alleen van mezelf nog in het weekend.
Gisterenavond na het sporten had ik ineens erge trek ( heb ik vaker na sporten, vroeger nam ik dan bordje brinta tegen de honger maar de laatste jaren ging vaak een chips zak open) nu neem ik soms handje noten , het handje van de eetmeter is echt veeeeeel minder dan mijn handje dus ik weeg het af).
Gisteren nam ik een snack a jack BBQ….,maar ja echt vullen deed het niet. Dus dan maar weer kop thee….nu wordt dorst ook wel vaak verward met honger dus ik dacht ik ga niks meer nemen nu :hyper:
Maar ik moet dus iets verzinnen op trek na de avondmaaltijd ( met rijst..dus savonds honger) had ook geen sojayoghurt meer in huis anders is dat ook nog optie natuurlijk.

@whippet dat is idd heel netjes onder de 300 voor lunch en dat buiten de deur.

Mijn lunch ( thuis) bestond net uit

2 dunne maiswafels
Avocado
Sla
Kalkoenfilet 2x
1 zachtgekookt eitje
Had de avocado gekruid met cajunkruiden.
Was heerlijk , zit goed vol en 253 kcal.
Dus dit ga ik wel vaker doen.

Benieuwd naar alle weegresultaten voor diegene die morgen weegdag hebben. :cheer2:
Ik eigenlijk niet loce2dance hahaha
Ik vermoed dat ik niks eraf heb vergeleken bij vrijdag, maar goed. Hetzelfde is ook prima!
Hahahah whippet16
Idd hetzelfde kan ook prima zijn…

Voor diegene die graag chips lusten….ff een swap
https://www.instagram.com/p/DCCtrrdgsMF ... d2Y3U5dWZh
De avonden vind ik ook het lastigst. Ik poets na het eten meteen mijn tanden, dat helpt wel.
love2dance schreef:
13-03-2025 14:33
Hahahah whippet16
Idd hetzelfde kan ook prima zijn…

Voor diegene die graag chips lusten….ff een swap
https://www.instagram.com/p/DCCtrrdgsMF ... d2Y3U5dWZh
Goed idee, ik heb ze gelijk besteld bij de appie, lekker als tussendoortje.
Iemand moet een geweer tegen mijn hoofd zetten voor ik een rijstwafel eet.

:pukey:
TAFKAPML
Wat een drama bedtijdroutine met de kinderen. Luisterde allebei voor geen meter, rond/wegrennen in de blote kont als ik ze probeer te verschonen, samen gillend en lachend door de overloop heen rennen wat natuurlijk eindigt met een val en een tand door de lip. God geef me de kracht.
Nu ook nog moeten bootcampen en ik Heb. Er. De. Puf. Niet. Voor. maar ik ga toch want ze zijn gruwelijk duur. Stom he hoe je het ene moment kan uitkijken naar sporten en het andere moment...
Luilaksmurf schreef:
13-03-2025 08:58
Ik ging juist meer eten als ik moe ben en meer zin in ongezonde dingen. Ik ben al bijna 3 jaar ziek en kon zo niet door blijven gaan. De knop is nu om en heb er doordat ik minder andere medische afspraken heb nu ook meer ruimte voor in m'n hoofd.
Nu nog wel eens dat ik echt zin in friet heb, maar eigenlijk duurt friet in de airfryer bakken langer dan wat rijst en erwten bij elkaar in de pan mikken (moeten evenlang koken) en wat kipfilet erbij bakken. Dus soms geef ik toe, maar wel steeds minder.

Ik heb m'n gewicht in de tabel wel aan laten passen, dan hoop ik volgende week weer een klapper te hebben. Vanochtend was ik alweer 101.9, dus hopelijk zet dat door.
Ik gebruik ozempic (heb diabetes) en die zorgt er voor dat ik bijna geen trek meer heb in de dingen die voorheen mijn to go waren bij stress en vermoeidheid. Resultaat is dus nu dat ik dan bijna niet eet
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Purrmaid schreef:
13-03-2025 10:41
Mijn eetlijstje gisteren was niet zo verantwoord ;-D
Met een vriendin naar Cubanita geweest. Wel overdag heel weinig genomen als voorzorg.

O: bruine boterham met vlokken
L: 100 ml skyr

A: Brood met aioli, bladerdeegje met geitenkaas, watermeloensalade met feta, Maisribs, champignons in knoflookboter, kaaskroketjes, zoete aardappelfrietjes, bruschetta, meloen, een cocktail en ijs met chocoladesaus na.

Maar het was wel lekker :-D
Hoe zijn die maisribs? Ik zie wel eens filmpjes waar ze in gemaakt worden
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Zeeschelp schreef:
13-03-2025 19:10
Wat een drama bedtijdroutine met de kinderen. Luisterde allebei voor geen meter, rond/wegrennen in de blote kont als ik ze probeer te verschonen, samen gillend en lachend door de overloop heen rennen wat natuurlijk eindigt met een val en een tand door de lip. God geef me de kracht.
Nu ook nog moeten bootcampen en ik Heb. Er. De. Puf. Niet. Voor. maar ik ga toch want ze zijn gruwelijk duur. Stom he hoe je het ene moment kan uitkijken naar sporten en het andere moment...
O ja af en toe zijn er van die dagen…gelukkig zijn die van mij wat ouder en beter voor rede vatbaar!
Hopelijk heeft het bootcampen je toch weer nieuwe energie gegeven!
rosanna08 schreef:
13-03-2025 20:00
Hoe zijn die maisribs? Ik zie wel eens filmpjes waar ze in gemaakt worden

Ik hou ervan. Cubanita zou iets creatiever mogen zijn met kruiden maar verder lekker.

Maar ik lust ook graag een gekookte maiskolf met wat boter en zout
TAFKAPML
Dankjewel Whippet, ik ga die bestellen!
Luilaksmurf, ik vind Vetmamafit ook leuk! Ze komt sympathiek over ook. Rene Spoelstra kan ik niet ontzien als Temptation Island ganger :P
L2D kort van stof hoeft niet hoor, ik lees je graag.
Purrmaid, af en toe genieten hoort er ook bij. Heerlijk en hopelijk was het gezellig.
Nou Wombat, energie heb ik er niet van gekregen maar wel blij dat ik geweest ben! Wel pittig, alleen maar spring oefeningen: jumpsquats, jumplunges, burpees, frog jumps, etc.. Nu plof ik op de bank.

Eetlijstje vandaag was rommelig:
O: latte met 1 proteine cracker met carpacciospread
T: klein bakje chips en 2 paaseitjes
L: kip korma met bloemkoolrijst
A: pizza omelet
Totaal: 1463kcal/74kh/125eiwit/74 vet
Zeeschelp schreef:
13-03-2025 21:02
Dankjewel Whippet, ik ga die bestellen!
Luilaksmurf, ik vind Vetmamafit ook leuk! Ze komt sympathiek over ook. Rene Spoelstra kan ik niet ontzien als Temptation Island ganger :P
L2D kort van stof hoeft niet hoor, ik lees je graag.
Purrmaid, af en toe genieten hoort er ook bij. Heerlijk en hopelijk was het gezellig.
Nou Wombat, energie heb ik er niet van gekregen maar wel blij dat ik geweest ben! Wel pittig, alleen maar spring oefeningen: jumpsquats, jumplunges, burpees, frog jumps, etc.. Nu plof ik op de bank.

Eetlijstje vandaag was rommelig:
O: latte met 1 proteine cracker met carpacciospread
T: klein bakje chips en 2 paaseitjes
L: kip korma met bloemkoolrijst
A: pizza omelet
Totaal: 1463kcal/74kh/125eiwit/74 vet
Ik moest gisteren nog aan je bootcamp denken toen ik de achterdeur opende en het heel hard regende. Top dat je bent gegaan.

Dat van Rene en Temptation wist ik niet.
Ja ik kan dat ook niet ‘ontzien” van Rene spoelstra. :-D v

@wombat, ik denk dat je jezelf nog zal verbazen hoe vaak je dingen verkeerd inschat qua calorie of qua gewicht. Ik merk dat zelf ook als ik het afweeg. Als je echt blijft hangen zou ik het denk ik toch eens even proberen om het wel af te wegen en te tracken.

Hier was ik minder vrolijk vanmorgen….de officiele weegdag en ik ben gewoon 6 ons zwaarder dan 2 dagen geleden. :bonk: Merk het ook aan mijn buik hoor dus het komt wel goed maar het viel een beetje tegen :cry:

Gewicht 86,5 afgevallen 10,1 bmi 28,9

Onregelmatige dag vandaag qua eten want ben de hele dag weg….en vanavond uiteten waarschijnlijk….ik heb nu zoiets van neeeeee ik wil een gewone dag maar goed moet er maar van proberen te genieten en morgen weer door…probeer er wel op te letten vandaag hoor.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven