Lijf & Lijn alle pijlers

Hardlopen 5-10 km

27-10-2008 09:56 3140 berichten
Ik zou graag mederenners stimuleren en gestimuleerd worden door mensen die net als ik opbouwen van 5-10 km binnen een redelijke tijd. Mijn streven is om in april 10 km te rennen binnen het uur.

Wees allemaal welkom!

-naschrift; niet gelukt; ik heb er 9 gelopen in een uur. Wie weet volgende maand -
Alle reacties Link kopieren
Hier ook even een update van mij - gisteren toch wel de hele dag lastgehad van 'zware benen' maar was zo trots dat het niet zoveel uitmaakte. Ik heb morgen een lange dag en ga dus vrijdagochtend mn 5 km rondje doen. Zal rond een uurtje of half zeven worden..zo vroeg als Max ga ik niet redden.

@Max: Goed gedaan joh!! Ben benieuwd hoe het ging op het vroege tijdstip

@Jolan: Weer een leuke beschrijving van jouw renrondje gelezen en dus de 10 km grens gehaald - gefeliciteerd !!

Ik zou graag een rondje beluisteren voordat ik lid wordt van Dutch runners..heb nl helemaal geen zin in wandelstukjes tussendoor. Ik heb gisteren nog wel online zitten kijken maar het meeste was trance achtig en daar hou ik niet zo van bij het lopen. Maar laat ik eerst maareens de Evy lessen uitlopen

@Edna: Succes met de nieuwe schoenen..erg benieuwd hoe ze gaan bevallen, ik heb gelukkig afgelopen mrt nog nieuwe schoenen gehaald, denk dat ik van mijn 13e maand dit jaar voor volgend jaar schoenen ga halen, dan kan ik ze tweede kwartaal volgend jaar gaan afwisselen.
Hey allemaal,

Even snel tussendoor, de run is vanavond om 19.10 uur. Lees hier wel dat het warm is om te lopen. Hoop dat om die tijd wel iets afgekoeld is. Neem voor de zekerheid mijn flesjes met water mee. Heb vandaag al heel veel vocht gedronken dus genoeg om te verdampen straks.

Vanavond kom ik wel even verslag doen en lees ik jullie verslagen ook nog, ben wel beetje zenuwachtig nu.
@Audrey: Succes - ik heb nog nooit meegedaan aan een avondloop en lijkt me best lastig, dus zal zeker duimen
@ audrey: veel plezier ben benieuwd naar jouw verslagje!

@ edna: ha fijn dat de schoenen er zijn. ben benieuwd hoe ze lopen

@ martini: jij ook lekker lopen vrijdag, ik ook weer maar dan op een normaal tijdstip hoor

@ jolan: jij ook lekker gerend. goed joh!

mijn rondje ging best goed alleen is het vervelend als je zo met de klok op zak moet lopen, want ik moest nu eenmaal uiterlijk weer om 6.45 in de auto zitten, omgekleed en wel, hond eten gegeven etc. dus maar een korter rondje gedaan (8 km nog wat). vrijdag weer langer proberen maar het was best lekker weer. alleen... errug veel wild onderweg en dát is ook leuk voor de hond. ben één keer boos geworden want ze heeft ogenblikkelijk door dat we niet zo wandelen als normaal en dat ik minder naar haar kijk (dénkt ze). en dat terwijl ze keurig aan de knie (los) een stukje mee moest lopen langs 2 duttende eendjes en dat braaf deed. hahaha mal beest.

anyway. ben nu weer lekker thuis en alweer op stap geweest met die arme stakker natuurlijk. nu ff uitrusten en lekker wachten op de kiprollade die in de stomer staat te pruttelen.
Mennnnnnnnnnn het was zwaar! Maar ik moet er meteen bij vertellen dat het ook echt heel gaaf was om in het Rozendaelse bos te lopen! Super mooie omgeving, midden door het bos.Wist dat het heuvelachtig zou zijn, maar niet dat de eerste 4 km voornamelijk stijgende lijn zijn. In het begin ging het best goed, liep rustig en bedacht me dat ik de tijd wel in zou halen als het weer heuvelafwaarts zou gaan. Maar goed, 4 km heuvelop (als je dat niet gewend bent) is best zwaar en op het hoogste punt (voor heuvelaf) ben ik stiekem (en echt met evenementen stop ik nooit) heel even gaan wandelen. Een wat oudere mevrouw die ook meeliep rende me rustig voorbij en riep nog om te motiveren, kom op kleine pasjes lopen en doorgaan... Na een seconde of 20-30 weer rustig gaan lopen en de laatste 2 km heuvelafwaarts wel lekker kunnen lopen. Op het laatste moment nog een sprintje kunnen trekken. Ik werd bij de finisch nog omgeroepen, wel lachen!

Heb in ieder geval een nieuwe uitdaging! Toch meer heuvels gaan oefenen. Mijn tijd was iets van 9 km per uur op de 6 km. Baalde daar wel een beetje van, maar goed, misschien is het ook wel logisch. Heb er in ieder geval wel een uitdaging bij, conditie verbeteren zodat dit de volgende keer ook beter gaat. Loop zelf over het algemeen wel met een paar stevige heuvels (bruggen) maar dit was echt zo anders.

Ben blij dat ik er weer ben
Sjee audrey wat goed..die hitte en die heuvels...ben jaloers op je doorzettings vermogen.

Ik heb vanochtend nieuwe schoentjes aan gedaan en ben om 07.45 deur uit gegaan...ond het nu al te warm...heb overwegend de schaduw opgezocht.....maar kwam niet verder dan een lullige 4 km. Heb ook veel gewandeld.....het viel me weer zwaar.

Maar goed op zich een mooie interval gedaan...hahaha...ja je moet het toch positief bekijken.

Maar goed alles onder 8km per uur vind ik toch een bammertje! En het gaat alleen maar warmer worden!!
@ edna: doorzetten.... hahaha huppekee niet zeuren. lekker vroeg opstaan óf later in de avond want gisteren toen ik tussen half 8 en half 10 aan het wandelen was (avond) was het eigenlijk erg lekker en de wind was helemaal niet warm. had zelfs een jas aan! maar jij hebt alweer lekker een runnetje erop zitten. doe je het eigenlijk met een schema? iets van evy ofzo?

@ audrey: klinkt goed!! is toch een prima snelheid als het erg op en neer gaat. lekker genieten van de loop en op naar de volgende

ben net naar de markt geweest en ga nu maar weer even schrijven. vanmiddag wat in de tuin rommelen. vanmorgen niet lang gewandeld met de hond want iedere dag tussen de 10 en 20 km is toch wat veel denk ik, ook voor mijn gewrichten want dat kan nooit goed gaan (gaat het al niet). morgen weer een runnetje.
Nee Max...ik doe geen Evy...heb vast een voor oordeel maar dat trekt me niet.

4 jaar terug wilde ik de 10 km van de marathon van Leiden doen....ik ben geen hardloper dus ik had als doel hem binnen 1,5 uur te doen...ik vond het al mooi wanneer ik gewoon 10 km in 1 tempo kon doen. Dus dat was mijn doel.

Ik heb toen in maart een schema op gevraagd bij My asics.com natuurlijk eigenlijk eel te kort van te voren...toen was hij nog in juni.

En ik kreeg als opdracht...door de week 2 korte loopjes en in het weekend 1 lange duur loop.

Dat houd ik nu eigenlijk nog steeds aan...dus door de week 4,2 km (vandaag dus 200 m minder:-) ) en in het weekend afwisselend 5 of 6 km....maar goed de laaste weken is er behoorlijk de klad in gekomen met door de week maar steeds 1 loopje...dus ben nu nog in de opbouw fase....en snelheid is bij mij nu nog helemaal niet aan de orde.

Als ik in de hitte ook maar 1 tempo aan kon houden.

Overigens had ik 4 jaar terug wel mijn doel gehaald...ik kwam op 1 uur en 18 min. binnen....hahahahaha....er kwamen er nog 27 na mij die de 10 km hadden gedaan.

Dus ik was misschien geen uitblinker...maar ook niet de slechtste...;-)

Maar zat ik maar al op dat niveau van toen.....oké...doorzetten dus!!
Ik heb niet meer gelopen na mijn disaster van van de week, en ben alleen nog maar naar de sportschool geweest. Morgen heb ik rust- en inpak- regeldag en dan ben ik daarna vertrokken voor 9 dagen. Ga wel proberen te lopen met mijn drukke schema daar, heb een een hotel met sportfaciliteiten geboekt dus beweging neem ik in ieder geval! Het wordt sowieso een hele actieve periode heb ik begrepen dus we komen weer fit terug

Tot volgende week!
Oh Whop...geniet er van!!!!
@Audrey: Geloof wel dat het zwaar was, maar dus nog meer reden om trots op jezelf te zijn!! Ik vind de einduitslag positief..zeker als je de heuvels meetelt.

@Max : Stoer hoor dat je gewoon wild tegenkomt tijdens het lopen. Ik heb eenmaal een hert gezien, maar volgens martini-mate was die ontsnapt en was het dus een huisdier-hert

Vandaag dus een rustig dagje..idd misschien maar beter om het wandelen een beetje in te perken met al dat rennen, zowel voor jou als voor de hond.

@Edna : Goed om te lezen dat de schonen geen last hebben gegeven..kan je ook weleens hebben dat je weer moet 'wennen'. Ik ga morgen om 06.30u..dan is het hopelijk nog niet te warm..

Goed dat je het nog steeds volhoudt met hetzelfde schema..ik heb echt wel een beetje houvast nodig en een stem die me aanmoedigd onderweg.

@Whopper: Hmm..ik lees denk ik maar half want ook dit heb ik weer gemist.. Ga je voor zaken of vakantie?? Wens je iig veel plezier en zal duimen dat je nog een beetje sport ertussendoor kan doen.
Studie

Thanks, ik zal verslag doen als ik terug ben
@ whopper; veel plezier dan maar!

Ik heb net mijn eerste concept klaar..... geprint, nagelezen (met half oog) en de paragraafnummers erin gepropt. Blijft over de inhoudsopgave en dan netjes printen en inbinden. Zal wel errug veel commentaar op komen, maar dat zie ik dan wel weer. Wie weet valt het mee.....

Goh ik zou zo'n zin hebben in een ijsje. De kar rijdt hier ergens maar pas op de dijk denk ik.... Beetje opschieten want ik ga zeker wat halen.

Lijkt wel alsof ik wormen heb. Lekker 2 cakejes gegeten vanmorgen. In de middag een onsje inktvisringen (markt) en daarna lekker gekookt met zalm en venkel. Toen zat ik wel even vol maar ik zou nou wel een koe opkunnen geloof ik. Hoewel.... een ijsje dan maar
ijsje genomen vanmiddag en vanavond weer lekker gerend. hoefde alleen maar aan het ijsje te denken om nog even verder te rennen ziva was erg moe dus daarom maar gestopt.
Vanochtend om 06u de wekker en kort daarop gestart met een vijf km rondje..ging wel lekker alleen moest ik naar de wc onderweg en dat loopt toch een stuk minder lekker. Ben ook na 30 min gestopt met een gem snelheid van 9,1 km/u. Wel lekker om al gelopen te hebben. Volgende ronde is intervalles op zondag..ben benieuwd
Zo he, dat ging historisch slecht vanmorgen. Ik ben blij dat ik weer terug ben ;).

Vanmorgen werd ik al wakker met hoofdpijn, dus ik dacht, laat ik maar snel gaan, voor het te warm wordt. Alleen nog een kop thee gedronken en rustig aan gaan lopen. Maar ondanks dat ik heel rustig liep, ging het voor geen meter. Ik voelde ook nog echt mijn benen. Ik denk van de tien km van woensdag, of de pilatesles van gisteren. Maakt ook niet uit, het ging gewoon niet vandaag. Na 3 km heb ik een heel stuk gelopen en later nog een stukje. Pfff, gek is dat he? Zondag liep ik moeiteloos 8 km (en nog iets meer) en nu ging het zo waardeloos.

Een voordeel: volgende keer gaat het weer beter!

Ik had tijdens het wandelen wel extra tijd om goed om me heen te kijken: roofvogel in de lucht. Gemaaide grasvelden, weer gruttos die me kwamen aanvallen om hun nest te verdedigen. En ik zag opeens mijn nieuwe dorp en ons nieuwe huis zo vanuit de weilanden en toen was ik zo blij dat ik hier woon. Het is hier zo heerlijk rustig en landelijk en mooi. Ik kan daar nog steeds maar niet over uit!

Al is het straks gedaan met de rust, want dit weekend is er kermis in het dorp. Een zweefmolen en een snoepkraam, veel meer is het niet, maar voor de kinderen zijn er allemaal spelletjes en het schijnt erg gezellig te zijn. ben benieuwd.

Ren ze allemaal en geniet van het mooie weer!

(En Audrey, goed gedaan joh! Super!)
@ jolan: mmm jij woont dus ergens heel mooi. welk deel van nederland? mag ik dat vragen? ik ben zooo dubbel nog steeds. wil graag richting oost groningen maar aan de andere kant woon ik hier heerlijjk, natuurgebied vlakbij, heerlijke tuin en heel fijn huis. en alles bij de hand. maar toch... wil meer naar buiten enzo. maar goed.... zucht. balen dat het lopen niet lekker ging. ik heb gisteren én eergisteren gelopen en dat ging eigenlijk heel goed gelukkig. ik weet ook nooit waar dat nou precies aan ligt en hoe dat werkt allemaal.

@ martini: jij dus ook al vroeg op pad. de avonden zijn nu ook erg lekker trouwens, maar in de ochtend is het ook speciaal en meestal erg rustig. dus dat is ook wel lekker.

ik ga morgen weer lopen denk ik, hoewel ik liever ren dan een lange wandeling maak qua belasting dus wie weet ren ik vanavond een kort rondje maar dan niet weer 11 km zoals gisteren of een oude dames wandeling da's ook fijn.

fijne dag!
Max, ik woon in Noord-Holland, ergens aan het IJsselmeer. Lekker landelijk en toch vlak bij Amsterdam.

Oude dames wandeling klinkt wel gezellig! En samen lopen met een hond trouwens ook!
@ jolan: klinkt goed! hoe lang woon je daar nu? hahaha ik voel me altijd net een oude dame als ik lekker met de hond scharrel. als het lekker loopt ben ik meestal wel 2 uurtjes weg. vanmorgen wilde ik alleen even een plasje en hoopje met haar (laten) doen maar ze stond me aan te kijken en snapte er niets van, want we wandelen altijd ruim een uur in de ochtend, of gaan rennen. hahaha ze deed dus ook niks (plasje alleen) en dus kan ik zo wéér naar buiten. maar ze zal toch ook een beetje moeten wennen dat we niet iedere dag 20 km wandelen
Gister kwam ik terug van een info avond van de nieuwe school van mijn zoon...en toen was het heerlijk koel.

Zag ook idd veel lopers....ik baal alleen altijd zo dat als ik in de avond sport dat ik hyper in mijn bed lig.

Tenminste dat had ik altijd wanneer ik vroeger ging spinnen in de avond...denk dat hardlopen dan het zelfde effect heeft...misschioen moet ik het een x uitproberen...want echt warm weer nekt me echt.

Geen idee wat grutto's zijn..zla ze een x googlen...;-)
Hmmm ik heb al een tijdje last van mn heup..eigenlijk sinds afgelopen dinsdag en nu dus weer iets erger na mn ronje van vanochtend. Begin nu te denken dat het misschien met lopen heeft te maken... Misschien zondag toch maar rustiger aan doen of moet ik het gewoon zien als spierpijn??
Het kan best zijn dat je bekken scheef staat....ik had dat een paar jaar terug ook vreselijk last van pijn in mijn heup. "Gelukkig"lipe ik bij de fysio voor een schouder blessure...die heeft gelijk naar de stand van mijn bekken gekeken en na een paar goeie sjorren aan mijn linker been...stond alles recht zei ze....hahahaa!

Ik zat heel vaak met mijn benen over elkaar...schijnt funest voor je bekken te zijn!!

Moet zeggen heb nooit meer last gehad...terwijl het vrij snel weer scheef kan gaan staan naar ik begrijp!!
Ik loop 'gelukkig' niet bij een fysio dus ik kijk het nog even aan...maar zit idd wel vrij vaak met mn benen over elkaar. Probeer wel te minderen want ik heb begrepen dat je er spataderen van kan krijgen..en nu dus nog een reden om op te letten.
Hee dag sportievelingen,

weer even een berichtje van mij! Ik merk dat het me niet meer lukt om hier regelmatig mee te schrijven, dus als jullie het niet erg vinden laat ik gewoon af en toe een berichtje achter! Ik lees namelijk nog wel mee en ik wilde even reageren op wat max schreef over ebay. Bedankt voor de tip! Want ik ben op zoek gegaan naar de schoenen waar ik nu op loop, Asics 2140, en wilde die heel graag in het zwart hebben. Niet omdat dat nou zo'n gezellige kleur is maar omdat er bijna geen zwarte hardloopschoenen bestaan en ik hou altijd wel van hardloopkleding die net iets anders is dan waar de meeste mensen in lopen. En die zwarte heb ik dus gevonden op ebay, nieuw en voor maar 75 euro incl. verzending! Ik ben er dus superblij mee. Niet dat ik ze al binnen heb, maar bij de echte ebay-winkels maak ik me daar nooit zo druk over. Ze zullen vanzelf wel binnen komen. Ik hoop echt dat ze ok zijn en kan niet wachten tot ik ze binnen heb

Met lopen gaat het hier trouwens wel lekker. Ik heb besloten om weer 3 keer in de week te gaan lopen en weer te beginnen met de langere duurlopen. Vorige week ben van D naar R gegaan (de grote R dus ), dat wilde ik altijd al een keer doen. Mooie route, maar het laatste stuk is een beetje saai want dan loop je binnen de bebouwde kom. En vandaag heb ik een wedstrijdje van 14 km gedaan. Ik wilde hem eigenlijk als duurloop doen, maar ben veel te hard van start gegaan en toen ben ik toch maar helemaal voluit gegaan. Ik merk wel dat mijn conditie slechter is geworden, maar dat is ook logisch want ik heb niet echt regelmatig getraind de laatste tijd. Vond het wel fijn om weer even voluit te gaan op zo'n afstand, hoewel het ook afzien was. Nu ben ik weer helemaal voldaan en trots op mezelf, was even vergeten dat dat hardlopen dat allemaal kan veroorzaken. Zo'n lekker gevoel.

Ik ben er weer even vandoor, lees jullie wel weer!

liefs boebele
DenBosch naar Rotterdam???

Den haag naar Rotterdam???

Den Bosch naar Roermond???

Denhaag naar Roermond???

Deventer naar Rotterdam???

Deventer naar Roermond???

Nou welke je gedaan hebt..geloof dat ik het allmaal een T..... eind is!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven