Lijf & Lijn alle pijlers

5:2/vastendieet. iemand bezig of ervaring?

05-07-2013 13:53 3517 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit dieet houdt in:

2 dagen id week 500kcal. De rest van de week normaal eten.

Is iemand hiermee bezig?
Gut, wat word ik toch moe van al die nutteloze eetlijstjes. En dan maar gokken of je al dan niet gezond eet...

Grappige is wel altijd, dat een TO op zinnige reacties vrijwel nooit reageert...
Die ontwerpers van die schoenen die je noemt, ken ik alleen maar van Sex & the city...hahahahaah

Hé Tut heel veel "plezier" op G.C. en levend terug komen!!!

Verder heb ik eigenlijk niks te liegen, ja morgen weer vasten maar das geen leugen. Dikke fleece trui en gaan met die banaan!
G.C.? Is het wat ik denk dat het is? Een eiland? Met duiken?
Kan je daar mooi duiken dan Mel? Atlantisch best koud toch nog?

Zal best hoor, wij zijn daar een x in een onderzeeër geweest en hele scholen kwamen er voorbij, maar het zijn geen tropische wateren.
Oh en Tut gaat vast niet duiken!
Oh leuk Mel. Naar die tentoonstelling wil ik ook!

Hier weinig bijzonders weer vastendag gehad en ging weer prima. Morgen maar weer eens op de Weegschaal

Vanavond bloemkool met stukje vlees
quote:ednaloy schreef op 05 maart 2014 @ 15:49:

Kan je daar mooi duiken dan Mel? Atlantisch best koud toch nog?

Zal best hoor, wij zijn daar een x in een onderzeeër geweest en hele scholen kwamen er voorbij, maar het zijn geen tropische wateren.

Ik dacht Grand Cayman, maar het is dus iets anders. Andere GC kun je ook duiken, water is een graad of 19.

Veel plezier Tuttie!
Hmmmm das mij te koud, hahahaha, als of ik ooit gedoken heb. Hub had ooit het plan gevat om een duikschool te beginnen op de Antillen (of all places, beetje verzadigende markt, maar wel lekker weer). Hij had alle papiertje behalve de instructeurs, die was toen net te duur.

Maar goed in Spanje zijn tweede papiertje gehaald ik mocht mee (naar Spanje). Die mannen gingen in dikke pakken de zee op (en in) en vertelden later dat als ze moesten pissen dat ze dat in het pak deden en dat dat behoorlijk begon te stinken...:-P

Maar goed on topic. Ik mag weer vandaag. Nog geen idee wat ik aan ga doen, het schijnt niet zo koud te worden, maar ik heb het altijd zo koud op vastendagen dus zit in dubio.

En ik weet ook nog niet wat ik vanavond ga eten. En mijn gezin.

Dillema's dillema's dillema's.
Iedere duiker plast in zijn pak, eigenlijk. Door de druk op de borstkas. Heet duikersdiurese, en je kunt er weinig aan doen. En die aandrang is zo vervelend, dus meestal laat je het maar lopen. En dat pak spoelt nog wel door onder water. Ik doe, als ik mijn tropenpak aan heb, altijd de ritsjes even open en wiebel een beetje.
We zakken wel heel ver af nu!

Hoe is het met het vasten?
Ik neem een time-out.

Niet dat ik van alles ga vreten, maar om even weer op het goede spoor te komen. Ik heb het probleem dat ik de hele dag niks eet, en als ik dan ga eten, ben ik niet te stoppen :(

Ik ga dus resetten, door in de ochtend een bak yoghurt met müsli te eten, en dan tijdens de lunch en avondeten een salade. Ik ben vorig jaar met dit eetpatroon best wat afgevallen. En als ik de 4 kilo kwijt ben hoop ik het vasten weer op te kunnen pakken.

Ik heb het idee dat ik hiermee mijn vreetbuien beter kan weerstaan. Ik had steeds zoiets van, ik heb nu de hele dag niet gegeten dus mag ik wel wat...

En nu heb ik het idee dat ik al gegeten heb en niets meer mag.
Ach Momo wat jammer.

Ik ging gister wel goed vond ik zelf.

Het gaat weer steeds makkelijker, ik heb wel vanavond een verjaardag maar wil niet overdreven gaan doen.

Dat vasten bevalt me wel, qua gewicht sta ik een beetje stil maar misschien is 64 kilo wel een gewicht wat bij me past. Ik was voorheen al heel blij met 68 dus. Hhahahaha.
Succes, Momo!

Inderdaad, Ed, misschien is dat gewoon wel jouw gewicht. Volgens mij hoeft er niets meer af, zo te zien.
Ik vaat twee dagen per week. Heel goed te doen. Je eet twee keer per dag totaal max 600 calorien. Heel gezond en je valt af. Niet snel trouwens. Ik vind aanrader
Ach in bikini kan er nog wel wat af, daarom heb ik dit jaar maar een tankini gekocht...;-)

Annieki 600 cal. is voor mannen 500 voor vrouwen of ben je een man. Heb je Avatar niet bekeken. Maar zou heel goed kunnen dat 600 ook werkt. Moet eerlijk zeggen dat ik geen calo's meer tel.
600 is voor mannen. Ik tel ook niet of nauwelijks meer. Heb deze week volgens het Warrior Diet gegeten. Bevalt ook goed, en past prima bij mij.

'Vroeger' at ik nooit voor de lunch, en soms zelfs pas 's avonds. En dan een normaal aantal kcal. Volgens 'iedereen' word je dan moddervet, maar ik bleef er gewoon slank bij. Het past dus bij mij.

Ik ontbijt al 40 jaar niet meer.
Ik vroeg me af of ik eigenlijk wat minder zou moeten eten op vastendagen. Er is sprake van 1/4 van je normale intake (500 voor vrouwen, 600 voor mannen) Maar ik ben klein en sport niet, blijf stabiel op 1800 kcal ongeveer. Dan zou ik 1/4 van 1800= 450 kcal moeten eten.
Goeie vraag Dokkie, ik ben net thuis met voor mijn doen iets te veel wijn (3) ga er morgen over nadenken...;-)
quote:Melpomene schreef op 07 maart 2014 @ 16:44:

600 is voor mannen. Ik tel ook niet of nauwelijks meer. Heb deze week volgens het Warrior Diet gegeten. Bevalt ook goed, en past prima bij mij.

'Vroeger' at ik nooit voor de lunch, en soms zelfs pas 's avonds. En dan een normaal aantal kcal. Volgens 'iedereen' word je dan moddervet, maar ik bleef er gewoon slank bij. Het past dus bij mij.

Ik ontbijt al 40 jaar niet meer.Hoe bevalt het Warrior Diet? Ik ben het E-book aan het lezen (volgens mij had jij de link geplaatst, thanks!) en het spreekt mij ook wel aan. Hoe lang vast jij/wat eet of drink je dan en in wat voor frame neem je je maaltijd (en eet je echt 1 maaltijd)?
quote:momodoe schreef op 07 maart 2014 @ 13:30:

Ik neem een time-out.

Niet dat ik van alles ga vreten, maar om even weer op het goede spoor te komen. Ik heb het probleem dat ik de hele dag niks eet, en als ik dan ga eten, ben ik niet te stoppen :(

Ik ga dus resetten, door in de ochtend een bak yoghurt met müsli te eten, en dan tijdens de lunch en avondeten een salade. Ik ben vorig jaar met dit eetpatroon best wat afgevallen. En als ik de 4 kilo kwijt ben hoop ik het vasten weer op te kunnen pakken.

Ik heb het idee dat ik hiermee mijn vreetbuien beter kan weerstaan. Ik had steeds zoiets van, ik heb nu de hele dag niet gegeten dus mag ik wel wat...

En nu heb ik het idee dat ik al gegeten heb en niets meer mag.Wat vervelend dat je er zo mee worstelt Momo. Ik herken het trouwens wel (gedeelteljk) dus je bent niet de enige.
Hier gaat het dus wat wisselend. Het vasten gaat prima, maar het zijn de eetdagen die rommelig verlopen.

Ik hoef niet af te vallen dus in die zin is het niet erg dat ik teveel eet naast het vasten, maar toch voelt het niet lekker.

Ben nu aan het experimenteren met meer gezond eten op de eetdagen (rond de 2400-2500 kal grofweg) om te kijken of dat helpt voor wat meer stabiliteit.

En Warrior Diet dus aan het lezen, ik lees niet veel nieuws (nu op 2/3e van het boek) maar de insteek is interessant. Ik ga dit wellicht een paar weken proberen om te kijken hoe het bevalt
Even een teken van leven, ik ben er nog

Heerlijk vakantieweekje hier, veel leuke dingen gedaan en nog voor de boeg de komende twee dagen. Deze week maar één vastendagje gehad in plaats van twee. De overige dagen wel netjes op het eten gelet, alleen gisteravond de stokbroodjes en toastjes niet kunnen weerstaan... Ach ja, je moet ook lekker kunnen genieten toch? Nu nog twee heerlijke (zomerse!) weekenddagen voor de boeg en dan vanaf maandag weer terug in het gewone ritme.

Fijn weekend allemaal en vast ze!! (al zullen de meesten dat waarschijnlijk niet in het weekend doen).

Wat is trouwens het verschil tussen het Warrior Dieet en 5:2 vastendieet? Of is dat niet in twee zinnen uit te leggen?
Hmm, eigenlijk vastendag vandaag, maar de Italiaanse ijssalon bleek weer open na de winterstop..

Als ik nou verder alleen nog sla en komkommer eet vandaag dan lukt het nog wel.

Wat ik wel raar vind: Deze week 2 vastendagen rond de 500kcal en op eetdagen omstreeks 1600 kcal en 0 gram afgevallen in een week. Moet wel ongesteld worden, dat helpt nooit zo.
Wat leuk! Een topic wat ik eigenlijk al doe.

Niet helemaal precies maar kan het aanpassen.

Voel me er fit en goed bij. Ben het hardlopen weer aan t opbouwen en ondertussen 10kg kwijt.

Op de helft zeg maar.

Positief is ook dat ik deze keer niet obsessief calorieen aan t tellen ben en ook nog steeds snaai (stukje chocola of wat chips)

Heb behoorlijk anorexia gehad en moet stoppen met lijnen van mezelf als ik niet meer mag snaaien.

Verplicht snaaien dus eens per week. Lukt goed want het is nog steeds te lekker.
quote:alice28 schreef op 08 maart 2014 @ 06:32:

[...]

Hoe bevalt het Warrior Diet? Ik ben het E-book aan het lezen (volgens mij had jij de link geplaatst, thanks!) en het spreekt mij ook wel aan. Hoe lang vast jij/wat eet of drink je dan en in wat voor frame neem je je maaltijd (en eet je echt 1 maaltijd)?

Ik vind het gemakkelijker, omdat ik dan 's ochtends rond 10.30 uur sport, rond 2 uur iets eet van salade, fruit, in de middag nog zoiets en in de avond een gewone maaltijd, met een dessert als yoghurt met noten o.i.d. Op een echte vastendag sport ik eind van de dag en eet dan gelijk een maaltijd.

Man is er deze week niet, en dan experimenteer ik vaak met voeding, sport e.d.

Ik wil op het gewicht blijven dat ik nu heb, er hoeft niet meer af. Ben zeer tevreden, ook over spieren e.d.

Ben altijd wel verbaasd dat ik zeer intensief kan sporten, dan lopend een vracht boodschappen naar huis kan slepen en dan pas eten. Ik Geen probleem, nooit last van gehad ook. Ik voel me daar goed bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven