het roer om!
zondag 10 mei 2015 om 16:12
Hoi hoi,
Met mijn 1.70 meter en 100 kilo, is het tijd om er nu eens écht wat aan te gaan doen. Mijn buikje is geen buikje meer en het is gewoon erg ongezond momenteel. Het liefst raak ik 25 kilo kwijt, maar natuurlijk is mijn uiterlijk belangrijker dan wat de weegschaal zegt.
Hoe wil ik afvallen? Door het roer volledig om te gooien! 2 keer per week sporten, en voor de rest lekker actief bezig zijn, ook wandelen enzo. Ook mijn eetpatroom ga ik omgooien.
In dit topic is alles welkom! Ervaring over jouw afvalsucces, tips, enzovoort. Alle motivatie kan ik goed gebruiken.
Misschien zijn er wel forummers die ook zo'n 20 a 25 kg kwijt willen, dan kunnen we elkaar misschien een beetje steunen.
gr van bb6
Met mijn 1.70 meter en 100 kilo, is het tijd om er nu eens écht wat aan te gaan doen. Mijn buikje is geen buikje meer en het is gewoon erg ongezond momenteel. Het liefst raak ik 25 kilo kwijt, maar natuurlijk is mijn uiterlijk belangrijker dan wat de weegschaal zegt.
Hoe wil ik afvallen? Door het roer volledig om te gooien! 2 keer per week sporten, en voor de rest lekker actief bezig zijn, ook wandelen enzo. Ook mijn eetpatroom ga ik omgooien.
In dit topic is alles welkom! Ervaring over jouw afvalsucces, tips, enzovoort. Alle motivatie kan ik goed gebruiken.
Misschien zijn er wel forummers die ook zo'n 20 a 25 kg kwijt willen, dan kunnen we elkaar misschien een beetje steunen.
gr van bb6
donderdag 28 mei 2015 om 18:11
Gefeliciteerd Lea!
Ik ben een echte appel: grote borsten, dikke buik, maar slanke heupen en een gemiddelde kont. En 45 trouwens, de oudste tot nu toe in dit topic geloof ik.
Vandaag moest ik weer naar de diëtist. Die wist niet wat ze zag toen ik op de weegschaal stond, ze blééf maar zeggen hoe goed het gaat. Ik heb mijn eetpatroon met haar besproken, en we kwamen samen tot de conclusie dat ik dagelijks na het lopen een schaaltje kwark moet eten om wat meer eiwitten binnen te krijgen. Ik was namelijk bang dat mijn lichaam mijn spiefweefsel 'opeet' als ik zoveel meer calorieën verbrand dan inneem. Ze heeft het percentage spieren in mijn lichaam gemeten (met haar supersonische weegschaal), zodat ze dat de volgende keer kan vergelijken. Omdat het zo goed gaat (een omdat haar vakantie er tussen zit) is de volgende afspraak pas over drie maanden.
Ik ben lopend naar de diëtist gegaan, en ik heb meteen mijn dagelijkse 10.000 stappen volgemaakt, dus vanavond hoef ik de deur niet meer uit.
Ik ben een echte appel: grote borsten, dikke buik, maar slanke heupen en een gemiddelde kont. En 45 trouwens, de oudste tot nu toe in dit topic geloof ik.
Vandaag moest ik weer naar de diëtist. Die wist niet wat ze zag toen ik op de weegschaal stond, ze blééf maar zeggen hoe goed het gaat. Ik heb mijn eetpatroon met haar besproken, en we kwamen samen tot de conclusie dat ik dagelijks na het lopen een schaaltje kwark moet eten om wat meer eiwitten binnen te krijgen. Ik was namelijk bang dat mijn lichaam mijn spiefweefsel 'opeet' als ik zoveel meer calorieën verbrand dan inneem. Ze heeft het percentage spieren in mijn lichaam gemeten (met haar supersonische weegschaal), zodat ze dat de volgende keer kan vergelijken. Omdat het zo goed gaat (een omdat haar vakantie er tussen zit) is de volgende afspraak pas over drie maanden.
Ik ben lopend naar de diëtist gegaan, en ik heb meteen mijn dagelijkse 10.000 stappen volgemaakt, dus vanavond hoef ik de deur niet meer uit.
donderdag 28 mei 2015 om 19:54
Wat ik ben staat er ook niet tussen. Onderkant is breder dan de bovenkant zeg maar .
Mijn lijstje van vandaag:
O: 2 boterham met boter en kaas, 1 glas melk
T: handje noten
L: salade met gegrilde kip en mozzarella en een glas vers geperste sinaasappelsap (was lunchen met vriendin)
T: paar blokjes kaas
D: pistoletje met rosbief
Mijn lijstje van vandaag:
O: 2 boterham met boter en kaas, 1 glas melk
T: handje noten
L: salade met gegrilde kip en mozzarella en een glas vers geperste sinaasappelsap (was lunchen met vriendin)
T: paar blokjes kaas
D: pistoletje met rosbief
donderdag 28 mei 2015 om 20:05
Leuk voor je Lea, gefeliciteerd!
Ik zie weer mooie lijstjes voorbij komen!
De afgelopen 2 dagen druk met werk en 's avonds afspraken. Op zich wel goed gegaan, alleen gister baalde ik. Toen kwam een collega heel trots met een zelfgebakken taartje. Bijna niemand wilde een stukje en ze keek zo verschrikkelijk teleurgesteld, dat ik een stukje taart heb genomen om haar een plezier te doen. Want eigenlijk had ik helemaal geen trek en kon ik het dus met gemak weerstaan (dat is al heel wat!!). Achteraf vond ik het wel zonde dat ik het toch gedaan had. Het was ook net of de zoet-heid mij toen bleef roepen want ik heb later nog 2 stroopwafels opgegeten. Gelukkig kon ik het daar wel bij laten. En vandaag een betere dag.
O: magere kwark met aardbeien (jammie)
T: druiven
L: 2 br boterham kipfilet, 1 br boterham pindakaas
T: pauzekoeken
D: aardappeltjes,spinazie, gekookt ei en een halve
T: -
Ik ben overigens 29.
Ik zie weer mooie lijstjes voorbij komen!
De afgelopen 2 dagen druk met werk en 's avonds afspraken. Op zich wel goed gegaan, alleen gister baalde ik. Toen kwam een collega heel trots met een zelfgebakken taartje. Bijna niemand wilde een stukje en ze keek zo verschrikkelijk teleurgesteld, dat ik een stukje taart heb genomen om haar een plezier te doen. Want eigenlijk had ik helemaal geen trek en kon ik het dus met gemak weerstaan (dat is al heel wat!!). Achteraf vond ik het wel zonde dat ik het toch gedaan had. Het was ook net of de zoet-heid mij toen bleef roepen want ik heb later nog 2 stroopwafels opgegeten. Gelukkig kon ik het daar wel bij laten. En vandaag een betere dag.
O: magere kwark met aardbeien (jammie)
T: druiven
L: 2 br boterham kipfilet, 1 br boterham pindakaas
T: pauzekoeken
D: aardappeltjes,spinazie, gekookt ei en een halve
Ik ben overigens 29.
donderdag 28 mei 2015 om 20:29
Gefeliciteerd Lea!
Ik zie dat iedereen lekker bezig is. Mijn lijstje van vandaag
O : banaan en vanille yoghurt
T :
L : 2 meergranenboterhammen met 20+ smeerkaas, appel
T : weer een appel
D : 2 bruine broodjes met kaas en 2 witte broodjes met worst. Geen top diner maar vanwege omstandigheden kon het niet anders.
T : stukje monchou taart
Ik zie dat iedereen lekker bezig is. Mijn lijstje van vandaag
O : banaan en vanille yoghurt
T :
L : 2 meergranenboterhammen met 20+ smeerkaas, appel
T : weer een appel
D : 2 bruine broodjes met kaas en 2 witte broodjes met worst. Geen top diner maar vanwege omstandigheden kon het niet anders.
T : stukje monchou taart
donderdag 28 mei 2015 om 20:30
donderdag 28 mei 2015 om 20:36
Ik zeg
Ga een maandje plantaardig eten en eet na het avond eten niks meer
drink s'ochtends eerst een groot glas lauw water met verse citroen
moet je eens kijken hoe fit je je gaat voelen en als je overgewicht hebt, ga je afvallen.
mocht je dit bizar vinden, skip vooral zoveel mogelijk alle dierlijke vetten en het liefst de zuivel ook
eet zo veel mogelijk groente, fruit, aangevuld met noten en drink veel water
een voordeel van dit "dieet" is, je kunt veel eten, en toch val je af
win win!
shoot me!
Ga een maandje plantaardig eten en eet na het avond eten niks meer
drink s'ochtends eerst een groot glas lauw water met verse citroen
moet je eens kijken hoe fit je je gaat voelen en als je overgewicht hebt, ga je afvallen.
mocht je dit bizar vinden, skip vooral zoveel mogelijk alle dierlijke vetten en het liefst de zuivel ook
eet zo veel mogelijk groente, fruit, aangevuld met noten en drink veel water
een voordeel van dit "dieet" is, je kunt veel eten, en toch val je af
win win!
shoot me!
Be happy, it drives people crazy

donderdag 28 mei 2015 om 20:41
Ik zal je niet neerschieten hoor 'k Vraag me wel af of je een beetje hebt meegelezen. Een ieder hier is op zijn (haar) manier bezig met een gezondere levenshouding aannemen en de meesten zijn bezig met/zoekende naar een andere eetstijl. Het gaat er niet altijd om dat je 'veel' kunt eten...
anoniem_208025 wijzigde dit bericht op 28-05-2015 20:41
Reden: Kleine aanvulling
Reden: Kleine aanvulling
% gewijzigd
donderdag 28 mei 2015 om 20:43
nee ik heb niet meegelezen inderdaad
fijn dat je me niet neer schiet direct
het is maar een suggestie, en een verandering van eten die mijn leven totaal veranderd heeft
terwijl ik heel lang heel kritisch ben geweest over plantaardig eten
ik wil nooit meer anders, al doe ik het niet 100% heel streng hoor, ik eet nog wel af en toe wat geitenkaas bijvoorbeeld
fijn dat je me niet neer schiet direct
het is maar een suggestie, en een verandering van eten die mijn leven totaal veranderd heeft
terwijl ik heel lang heel kritisch ben geweest over plantaardig eten
ik wil nooit meer anders, al doe ik het niet 100% heel streng hoor, ik eet nog wel af en toe wat geitenkaas bijvoorbeeld

donderdag 28 mei 2015 om 20:45
en dat wat ik aangaf over veel eten, het hoeft niet perse veel te zijn , als in té veel. dat bedoel ik niet.
maar dit vond ik wel een voordeel van deze manier van eten. omdat de meeste mensen moeite hebben met het volhouden van een dieet, dan mag je meestal vrij weinig eten toch? (in elk geval minder dan je zou willen hihi)
maar dit vond ik wel een voordeel van deze manier van eten. omdat de meeste mensen moeite hebben met het volhouden van een dieet, dan mag je meestal vrij weinig eten toch? (in elk geval minder dan je zou willen hihi)

donderdag 28 mei 2015 om 22:25
Appel hiero. Vandaag weer een goede dag.
O: grote kom Brinta met extra All Bran.
T: latte Amaretto
L: 4 boterhammen met pindakaas
T: 2 slokken chocomel (uit drinkpakje van de kinderen)
D: groot bord kapucijnerschotel met lekker veel prei, champignons en paprika (ook uitgebakken spekjes, maar niet zo heel veel) en kerrie mix van honig.
T: 2 sinaasappels.
Ik denk zelfs dat het wat aan de karige kant was want had wel stevige trek aan het einde van de ochtend en middag.
Maar vergeleken met enige tijd terug heb ik toch al een fikse ommezwaai gemaakt als ik naar mijn eetpatroon kijk. Ik heb de gevulde koeken, chips en snoep nu echt al weer een tijdje laten liggen. Volgens mijn runkeeper app heb ik deze maand ook al bijna 5000 calorieën verbruikt met (hard) lopen. Dus het kan bijna niet anders dan dat ik ook deze week weer wat ben afgevallen. Zo niet, dan zou dat wel zwaar demotiverend zijn zeg!
Zaterdag weer wegen!
O: grote kom Brinta met extra All Bran.
T: latte Amaretto
L: 4 boterhammen met pindakaas
T: 2 slokken chocomel (uit drinkpakje van de kinderen)
D: groot bord kapucijnerschotel met lekker veel prei, champignons en paprika (ook uitgebakken spekjes, maar niet zo heel veel) en kerrie mix van honig.
T: 2 sinaasappels.
Ik denk zelfs dat het wat aan de karige kant was want had wel stevige trek aan het einde van de ochtend en middag.
Maar vergeleken met enige tijd terug heb ik toch al een fikse ommezwaai gemaakt als ik naar mijn eetpatroon kijk. Ik heb de gevulde koeken, chips en snoep nu echt al weer een tijdje laten liggen. Volgens mijn runkeeper app heb ik deze maand ook al bijna 5000 calorieën verbruikt met (hard) lopen. Dus het kan bijna niet anders dan dat ik ook deze week weer wat ben afgevallen. Zo niet, dan zou dat wel zwaar demotiverend zijn zeg!
Zaterdag weer wegen!
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
donderdag 28 mei 2015 om 22:48
quote:paper-clip schreef op 28 mei 2015 @ 22:08:
Volgens mij zijn pauzekoeken hetzelfde als de Lu continue koekjes.
Ik ben ook wel benieuwd wat je voor de helft hebt opgegeten Yuult, toch geen halve kip he
Oeps! Het was een halve schnitzel. (Waren flinke schnitzels vd slager dus half stuk meer dan zat)
En die pauzekoeken zijn inderdaad van die meergranen-meeneemkoekjes van de Albert Heijn. Misschien niet het bete alternatief als tussendoortje maar vult voor mij altijd wel goed.
Volgens mij zijn pauzekoeken hetzelfde als de Lu continue koekjes.
Ik ben ook wel benieuwd wat je voor de helft hebt opgegeten Yuult, toch geen halve kip he
Oeps! Het was een halve schnitzel. (Waren flinke schnitzels vd slager dus half stuk meer dan zat)
En die pauzekoeken zijn inderdaad van die meergranen-meeneemkoekjes van de Albert Heijn. Misschien niet het bete alternatief als tussendoortje maar vult voor mij altijd wel goed.

vrijdag 29 mei 2015 om 14:38
Gisteren een vreemde dag. De lunch was bij mijn vrijwilligerswerk en daarna moest ik snel ergens iets eten in Amsterdam. Was geen topdag maar heb wel 2 maal gekozen om thee te drinken in een cafeetje ipv. lekkere latte koffie. Verder zagen de bitterballen er ook wel erg lekker uit maar heb me ingehouden.
Eetlijstje gisteren:
O: magere kwark met blauwe bessen en muesli
L: 2 broodjes eiersalade
T: banaan
D: broodje doner
Eetlijstje gisteren:
O: magere kwark met blauwe bessen en muesli
L: 2 broodjes eiersalade
D: broodje doner

vrijdag 29 mei 2015 om 15:58
Goed dat je de bitterballen hebt laten staan Ibi !
Ik ben net terug van 5 km hardlopen, vandaag ging ik als de brandweer ondanks de harde wind, ik dacht rennen voordat de bui losbarst
O: 2 vkbh met slankie en beker koffie
T: niks ( ja 2 glazen water)
L: 3 vkbh 1 met filet, 1 met ham en 1 met komijnenkaas beker Optimel en een appel
T: 1 cappucino en een banaan
D: sperziebonen met gekookte aardappelen en een bal rundergehakt, toe Biogarde
Wat betreft mijn dagelijkse cappucino, ik drink zwarte koffie met zelfopgeklopte melk zonder suiker oid die noem ik dus cappucino.
Ik ben net terug van 5 km hardlopen, vandaag ging ik als de brandweer ondanks de harde wind, ik dacht rennen voordat de bui losbarst
O: 2 vkbh met slankie en beker koffie
T: niks ( ja 2 glazen water)
L: 3 vkbh 1 met filet, 1 met ham en 1 met komijnenkaas beker Optimel en een appel
T: 1 cappucino en een banaan
D: sperziebonen met gekookte aardappelen en een bal rundergehakt, toe Biogarde
Wat betreft mijn dagelijkse cappucino, ik drink zwarte koffie met zelfopgeklopte melk zonder suiker oid die noem ik dus cappucino.

vrijdag 29 mei 2015 om 17:35
Haha Paper, met zo'n dreiging achter je wil je wel lopen ja
Ik had vandaag voor het eerst het idee dat mijn broek wat afzakte (alhoewel dat natuurlijk ook wishful thinking kan zijn)
Morgen zal de weegschaal uitsluitsel geven.
Mijn lijstje vandaag:
O: melk/granenpap
L: 1 boterham met kipfilet, een cracker, kop cup-a-soup en paprika
D: spinazie, krieltjes en een kipschnitzel
T: aardbeien
Ik had vandaag voor het eerst het idee dat mijn broek wat afzakte (alhoewel dat natuurlijk ook wishful thinking kan zijn)
Morgen zal de weegschaal uitsluitsel geven.
Mijn lijstje vandaag:
O: melk/granenpap
L: 1 boterham met kipfilet, een cracker, kop cup-a-soup en paprika
D: spinazie, krieltjes en een kipschnitzel
T: aardbeien
vrijdag 29 mei 2015 om 22:20
Clip, hier ook gerend met de wind in de rug! Volgens de runkeeper app mijn een na snelste tijd
Had de hele avond al flink geregend maar om negen uur was het droog. Toen was mijn motivatie inmiddels al tot bijna nul gedaald maar mijn man heeft me min of meer gepusht om toch te gaan.
Zit dus weer lekker voldaan op de bank. Net mijn sinaasappeltje op. Vandaag was qua eten ook wel goed. Heb vanmorgen als tussendoortje nog wel een roomboterkoek gehad maar daar is het verder bij gebleven. Drukke week gehad met werk en dan sta ik er minder bij stil om te snaaien.
Morgenochtend wegen. Ben reuze benieuwd!
Fijn weekend allemaal!
Had de hele avond al flink geregend maar om negen uur was het droog. Toen was mijn motivatie inmiddels al tot bijna nul gedaald maar mijn man heeft me min of meer gepusht om toch te gaan.
Zit dus weer lekker voldaan op de bank. Net mijn sinaasappeltje op. Vandaag was qua eten ook wel goed. Heb vanmorgen als tussendoortje nog wel een roomboterkoek gehad maar daar is het verder bij gebleven. Drukke week gehad met werk en dan sta ik er minder bij stil om te snaaien.
Morgenochtend wegen. Ben reuze benieuwd!
Fijn weekend allemaal!
vrijdag 29 mei 2015 om 23:02
Hier tot het avondeten een goede dag: s ochtends kwark met muesli en fruit, s middags soep en salade. Appels tussendoor.
Nu net uit eten geweest. Heb gekozen wat ik lekker vond, maar heb het brood vooraf en het toetje laten staan. Vond ik een goed compromis
Maandag naar de diëtist! Ben ook erg benieuwd..
Welterusten allemaal!
Nu net uit eten geweest. Heb gekozen wat ik lekker vond, maar heb het brood vooraf en het toetje laten staan. Vond ik een goed compromis
Maandag naar de diëtist! Ben ook erg benieuwd..
Welterusten allemaal!
zaterdag 30 mei 2015 om 09:05
Goedemorgen. Zojuist mijn weegmoment: 1 ons afgevallen. Niet bijzonder veel (had op een pond gehoopt) maar soit, het is er af. Mijn doel was 5 kg in een week of 10. En ik ben nu 2,1 kwijt. Dus het gaat al met al nog niet zo slecht.
Gewichtsafname zie je bij mij als eerste in mijn gezicht. En ik geloof dat ik het daarin al een beetje kan bemerken.
Afijn, we gaan weer vrolijk verder!
Gewichtsafname zie je bij mij als eerste in mijn gezicht. En ik geloof dat ik het daarin al een beetje kan bemerken.
Afijn, we gaan weer vrolijk verder!
zaterdag 30 mei 2015 om 09:15
Hallo allemaal,
Ik heb alles een beetje doorgelezen en zou graag mee willen schrijven, is dat goed??
Ik wilde in januari al beginnen en was heel goed bezig totdat ik op vakantie ging, daarna heb ik het helaas niet meer opgepakt. Ik ga eind augustus op vakantie en zou graag lekker rondlopen in bikini
!
Ik probeer 2x in de week te sporten en veel eiwitten te nemen en minder koolhydraten, vooral veel vis, groente, rood vlees en brood laten staan, maar ik vind brood zo lekker……….
Ik heb alles een beetje doorgelezen en zou graag mee willen schrijven, is dat goed??
Ik wilde in januari al beginnen en was heel goed bezig totdat ik op vakantie ging, daarna heb ik het helaas niet meer opgepakt. Ik ga eind augustus op vakantie en zou graag lekker rondlopen in bikini

Ik probeer 2x in de week te sporten en veel eiwitten te nemen en minder koolhydraten, vooral veel vis, groente, rood vlees en brood laten staan, maar ik vind brood zo lekker……….