Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - we gaan ervoor!

13-01-2014 18:35 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 1 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!

Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!

We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.

Succes iedereen!
Only dead fish go with the flow.
@Okkie, de trek is herkenbaar. Ik heb net een bakje kwark op.

Smarttje is al ruim een week uit haar doen en slaapt enorm slecht en is huilerig enz. Hoort bij haar leeftijd, het is een fase maar jeetje wat vind ik het af en toe lastig. Merk dat slaapgebrek echt wat met je lijf doet.

Het topic staat bij 'en nu op gewicht blijven' en heet 'klaar met CB, wel/niet balansen, hoe op gewicht te blijven'. Vooral de eerste bladzijde vond ik interessant.
Oei had eigenlijk niet in de gate dat het zoveel zou doen! De wijntjes natuurlijk wel.. Wist verdomd goed dat het niet mag maar goed. Ga er gewoon weer tegenaan. Had gewoon een zwak moment en kwestie van aanwensel denk ik.. Drink namelijk altijd wijntjes op een verjaardag dus zal er nu dus wel afscheid van moeten nemen :(
Hoi iedereen!

Wat gaat iedereen goed.

De eerste week 800 zit erop. De aardbei shake die gaat en de appelaardbei reep is heerljk. De groente soep vond ik niks.

Vandaag gewogen bij de cosulente en 1.2 kg kwijt. Ik vind het goed als het met deze snelheid gaat en ik in de avond gewoon mag eten.

Succe iedereen!
Ik vind ook dat jullie (Okkie en Smart) het goed doen met afbouwen hoor! Juist dat strenge regime houdt me in het gareel, als je weer zelf afwegingen moet maken, komt dat slechte stemmetje weer naar boven..."het is zo lekker, het is nu gezellig, je hebt het nu echt verdiend etc. etc. " In dat gevecht zitten jullie nu natuurlijk alweer!

Ik geniet inderdaad van mijn eetweek, haha...ik ben ook niet zo'n chef de cuisine (meer type kant-en-klaar-maaltijd-want-ik-heb-gewerkt-en-ben-moe) en ben verbaasd hoe lekker je calorie-arm eten kunt maken! Vooral die gevulde portobello's uit het CB boekje vond ik erg geslaagd
Dank je Candy!

Vandaag is het weer gelukt! Strak in het gareel! Ben benieuwd morgen!
Okkie, goed bezig. Gewoon doorzetten. Je kunt het. Dat heb je al wekenlang bewezen.

Gisteren bij de consulent geweest. Officieel 20,5 kilo afgevallen in 12 weken. Ook bij hem onder de 90 kilo. Nog 20 kilo te gaan. Ik ben blij. Het klinkt gewoon haalbaar. Heerlijk.

Ik wens voor jullie allen dat dit weer een gemakkelijk dagje gaat worden.
@Kimberley, wat goed! De 800 lijkt me zo moeilijk omdat je dan niet in ketose komt en toch honger houdt. Succes!

@Candy, dank je, maar zo voelt het niet hoor. Pff, het is niet makkelijk om de weegschaal opeens te zien schommelen ipv steeds naar beneden te gaan.

@Okkie, goed zo! Volhouden hoor!

@Anke, gefeliciteerd! Wat ga jij hard! Die 20 kilo is zeker haalbaar, daar geloof ik in. Je bent over de helft! Wat zal jij er anders uit zien!

@Ego, gister goed dagje gehad, maar dat was niet te zien op de weegschaal. Pff, ik baal er zo van. Weet ook niet goed wat ik er aan moet doen. Ja, ik weet het ik mag niet klagen want ik zit met de 2 kg die je aan komt als je weer gewoon eet maar toch. Ik wil dit 2 kg niet!!! Stampvoet ik nog maar eens.

Overdag gaat het goed, heb hier en daar wel trek maar dat lukt me wel te overwinnen. Maar de avonden, zucht. Daar gaat het dus steeds niet lekker. Inmiddels hebben we de stroopwafels al geband, maar gister toch wat bitterballen gegeten en wat chips.

Ik weet ook wel dat het komt omdat ik niet lekker in mijn vel zit, maar toch. Je kan niet je hele leven lekker in je vel zitten dus dit soort weken zullen nog veel volgen.

Nou ja, vandaag een nieuwe dag met nieuwe kansen. Succes iedereen!
Hallo allemaal,

Ik kom vanaf vandaag meeschrijven, want vanmorgen heb ik mijn eerste bakje CB500 pap gegeten. Ik wist al een paar weken dat ik deze week ging starten en wilde dit eigenlijk zondag doen, maar de consulente had pas gisteravond tijd. Daarom vanmorgen begonnen. De eerste halve liter water zit er ook al in. Mochten er nog tips zijn hoe die pap klontvrij te krijgen, dan houd ik me aanbevolen. Ik vond het zo verschrikkelijk vies (denk: behanglijm met klontjes) dat ik het niet allemaal heb op kunnen eten. Voor vanmiddag heb ik een shake en vanavond probeer ik een soep.

Bij mij geen echt streefgewicht, maar een vastgestelde tijd: 8 weken shaken. Daarna ga ik in 3 weken op- en afbouwen en dan op vakantie, naar het land van de fastfood (Dat eet ik overigens nauwelijks, ik ben vegetariër).

Bij de consulente woog ik gisteravond 103,nogwat en vanmorgen op mijn eigen weegschaal 101 (wat al lichter was dan 2 weken geleden, yay!). Ik hoop in die tijd 15 kilo kwijt te kunnen raken, maar als dat niet lukt dan geeft het niks. Alles wat er af is is meegenomen!

Ik ben trouwens al eerder veel afgevallen, maar heb dat de afgelopen 2 jaar er allemaal aangegeten door stress en burnout. Voor die tijd heb ik het er jaren (5 ofzo) afgehouden. Ik weet verstandelijk gezien prima hoe ik op gewicht moet blijven, maar dat daadwerkelijk doen terwijl je niet goed in je vel zit is moeilijk - wat Smart ook al zei!

Zo, ik ga nu even op het CB-forum lezen, kijken of er daar nog wat over die pap te vinden is.. Iedereen veel succes vandaag!
Welkom zebrini! Staafmixer schijnt te helpen. Vond de pap ook niks!

Vanmorgen -0,4, meer dan niks, zit weer eens met verstopping ook..... Wat is dat toch waardeloos!

Smart, kan je niet beter vroeger naar bed gaan! Of een grote bak thee(zonder koek)?
De pap vond ik ook niet lekker. Ik heb regenden staafmixer verstopt in huis, maar die kan ik dus nergens vinden. Voor shakes gebruik ik dus gejoeld water met 2 of 3 ijsklontjes. Dat smaakt voor mij het beste.

Ik heb afgelopen nacht nachtdienst gehad. Hierdoor raak ik het eetritme kwijt en moest ik ook wat cherry tomaatjes eten. Mijn consulente zei dat ik dan goed in de gaten moest houden wanneer de dag voor mij begint, maar echt makkelijk is dat niet. Zucht :(. Gelukkig ben ik nu na 3 weken 10 kilo kwijt! Je begint het ook al te zien dus ik ben erg blij
@Zebrini, welkom! Deze keer gaat het je ook weer lukken om af te vallen en dan hopelijk weinig stress zodat je het er af kan houden!

@Okkie, Toch weer iets af. Ik hoopte het ook vanmorgen maar helaas het tegendeel was de waarheid. Blegh.

Waardeloos inderdaad die verstopping! Arme jij.

Vroeger naar bed vind ik ook weer zo wat, ik ga al om 21.00 uur dus nog eerder is weer erg vroeg. Ik moet gewoon wat gaan verzinnen, waarom kan ik het overdag wel en 's avonds niet? Dan kijk ik op de app en zie hoeveel cal ik die dag heb gegeten en dan denk ik; ah, het kan wel. Dan kom ik nog steeds aardig goed uit (1750/1850 cal) maar zonder is natuurlijk beter. Ook omdat ik nu aan het schommelen ben tussen de 1,5 kg en 2 kg boven mijn laagste gewicht.

@Derrie, lijkt me inderdaad lastig met dag en nachtritmes om de juiste eetmomenten te vinden. Wel heel fijn dat je al zoveel kwijt bent in deze korte tijd! Lekker hoor! Laat de complimentjes maar komen!

@Ego, ik zit dus niet lekker in mijn vel. Vanmorgen moest ik dan wel weer om mezelf lachen want ik stond weer eens voor het rek met snoepjes in de winkel; pak maar, neem maar wat en eet het lekker op. Je zit niet lekker in je vel dus geef er maar een keer aan toe.

Om vervolgens toch weer weg te lopen omdat ik er helemaal geen zin in heb en omdat ik dan toch denk; dat is het helemaal niet waard.

Toch heb ik vandaag best al veel gegeten, dus ik moet de rest van de dag mezelf in gaan houden.

Soms verlang ik toch wel naar de shake-tijd. Dan denk ik; zal ik niet weer gaan beginnen en dan nog even knallen om vervolgens toch iets lager uit te komen en daar op te stabiliseren? Maar dat is mezelf voor de gek houden. Ik weeg nog steeds minder dan ik sinds mijn 19e heb gedaan, ik heb een gezond bmi, dus ik moet gewoon de juiste knop vinden.

Ga Mieke er maar weer eens bijpakken denk ik.
Smart, misschien wat later eten? Gaat natuurlijk niet met Smartje... Jeetje, voor 21.00u alweer wat eten, ik herken dat (gelukkig) niet. Maar ook ik ga vroeg naar bed, of anders aan de goede nachtrust thee. Of cherry tomaatjes...

Jij vond die komkommer met huttenkase toch lekker? Of ei met rookvlees maken? Of een plakje rauwe ham/kipfilet. Geen koolhydraten nemen 's avonds, hoor! Die blijven "hangen"😜

Heb je dat nog gelezen over dat niet-balansen? Ik geloof daar wel in....
Hoi allemaal.

Ik heb even een vraagje, ik moet eerlijk bekennen dat ik niet alle 63 pagina's heb gelezen, maar ik vraag me toch iets af. Ik las aan het begin dat het een low carb dieet is, maar hoe low carb is het werkelijk? Hoeveel gram kh per dag? Ik kom zoveel producten tegen waar naar mijn idee behoorlijk wat kh inzitten en vooral ook eiwitten volgens mij?

@smart: waarom zou je bij een dieet van 800 niet in ketose kunnen komen?

Bedankt alvast!
@Okkie, Wij eten tussen 17.00 en 18.00 uur, afhankelijk hoe laat manlief thuis is en hoeveel honger smarttje heeft. Dan rond een uur of 19.00 uur eet manlief vaak een koekje, dan doe ik helaas weer al te graag mee en dan rond 20.00 uur soms alweer een bakje chips. Baal er zo ontzettend van, maar het is gewoon heel lastig dit er uit te werken. Heb al een paar avonden rond 19.00 uur 250 gram kwark genomen, dat helpt wel maar dan nog heb ik al snel weer de neiging om toch weer een koekje of zo te nemen. Scheelt dat we nu koekjes in huis hebben die ik niet lekker vind, maar ik moet gewoon het patroon doorbreken. En dat is ontzettend moeilijk. Zeker als je moe bent en niet lekker in je vel zit. Ik weet zeker dat als het me lukt om hier vanaf te komen ik onder de 1500 cal per dag kan komen te zitten. Dat moet genoeg zijn om weer wat kwijt te zijn. Maar die knop... Ik krijg hem niet om.

Dat valt zo enorm van mezelf tegen. Toen ik begon met cb was ik niet tot op het bot gemotiveerd, meer van we zien wel hoe het loopt. Dat ging heel goed, maar nu dat weg is is het lastig om dat stuk door te zetten. Het stomme is dat het me overdag over het algemeen wel lukt. Het beste zou een alternatief zijn dat gezond is en lekker. Maar wat? Fruit eet ik al, crackers ook, zuivel ook, dus wat blijft er over?

Misschien moet ik toch maar weer een afspraak maken bij de consulente. Daar ben ik al even niet meer geweest, maar wellicht kan zij me weer op het goede pad krijgen.

@Quinty, cb is een dieet dat bestaat uit het nemen van shakes. 3 stuks per dag als je de 500 volgt. Niets meer en niets minder. Per dag (dus per 3 shakes) krijg je 50 gram koolhydraten binnen.

Doe je de 800 versie dan neem je 2 shakes en 's avonds eet je een lichte maaltijd. Door het erbij eten en de samenstelling van de shakes krijg je meer koolhydraten binnen en kom je niet in ketose. Ook is het 800 zwaarder omdat je dus 's avonds eet, je kauwt dus gewoon op voedsel wat weer een honger gevoel of drang naar meer kauwen kan opwekken.
@smart, dank je voor de uitleg. Als je "zoveel" kh mag, snap ik de variatie mogelijkheden ja.

Met de 800 variant zullen de verhoudingen vet, kh en eiwitten dan niet goed zijn om in ketose te blijven idd.

Ikzelf eet zo'n 2200 kcal per dag waarvan 10g koolhydraten, 70% vet en de rest eiwitten. Ook ik zit in constant hoge ketose.

Maar dan weet ik nu iig dat dit dieet niet voor mij zal werken.

Dank je!
Smart, een alternatief, en zo stond het ook in het boek van Mieke, is om dat koekje 's avonds mee te nemen in je dagberekening. Kortom, houd er vooraf rekening mee en zorg dat je overdag minder eet. Dan is er niets aan de hand!

En dan kan je met je man afspreken dat jullie 1 snoepmoment per avond inlassen. Hij mag ook best een beetje rekening houden met jou! Neem aan dat hij ook blij is met jouw resultaat.

Quinty, 10gr koolhydraten per dag is echt weinig! Hoe doe je dat?
@okkie, 10g is idd niet veel. Mijn menu bestaat uit: olie, slagroom, bacon, kaas, cheddar cheese, eieren en vlees en vis. Weinig groente omdat daar verhoudingsgewijs veel kh inzitten.

S'ochtends op m'n hamburger doe ik bijv wel drie dunne plakjes tomaat ;).

Het is een ketogeen dieet, ik hoef niet op kcal inname te letten (zolang je geen 4000 naar binnen propt natuurlijk ;)) omdat mijn lichaam praktisch alleen uit vet z'n energie haalt en dus ook nog langzaam afval, 4 kilo in 1 maand.

Brood, aardappelen, pasta's, rijst, meelproducten , fruit en suiker is alles wat ik moet laten staan. Max 10 g kh per dag, maar onbeperkt eiwitten en vet. En de gouden regel bij dit dieet is dat voor elke gram kh en eiwitten en minimaal 2 gram vet tegenover moet staan.

Daarom wilde ik ook even in dit topic kijken of ik nog ideeën op kon doen . Maar dat gaat niet helemaal op denk ik..
Smart, dit doet me denken aan voor dat ik met dieten begon. Ik at overdag nooit. Geen honger, geen tijd. Pas na het avondeten begon het voor mij. Warme maaltijd zo snel mogelijk naar binnen (hou niet van wam eten) en daarna snaaien. De eerste paar weken had ik het 's avonds ook vrij moeilijk en soms nog wel.

Heb me nu voorgenomen dat wanneer ik weer mag eten dat het na 19.00 uur niet meer zal eten. Hoop zo dat het gaat lukken. Maar weet op voorhand al dat ik het nooit bij 1 ding kan laten. Maar kan blijkbaar wel het rigoreus opgeven.

Hoop dat je je evenwicht ook hier in kunt gaan vinden.
Ik plan het ook in. Immers, ik blijf ook stabiel. Vorige week heb ik 2 dagen enorm slecht gegeten en daar ben ik slechts een halve kilo van aangekomen.

Maar het is wat Anke zegt; heel de dag gaat het goed, maar in de avond gaat het fout op een of andere manier.

Manlief stimuleert mij om dingen te laten staan, doet hij ook want hij is enorm aangekomen de laatste 1,5 jaar en wil dat ook kwijt maar toch kan ik er geen nee tegen zeggen.

Het ligt puur aan mezelf dat weet ik heel goed, maar toch lukt het niet om het te stoppen.

Kortom, ik moet mezelf een schop onder de kont geven. Ik kan er alleen zelf niet goed bij. Dus wie schopt?
Smart, geen koekjes of "verboden" voedsel in huis halen?
Of grote mok zoete thee. Dan heb je iig het gevoel van iets zoets
Verboden voedsel kan je nooit helemaal voorkomen. Ik woon niet alleen, maar de echte triggers zijn er wel uit nu.

Ik ben geen thee drinker, maar misschien is dat wel een idee om te nemen.

Ook ben ik begonnen met beter op het vochtgehalte te letten. Daarnaast loop ik sinds gister ook weer 1,5 uur per dag en vandaag zelfs nog 45 minuten gefietst.

Misschien is het ook wel dat ik vandaag gewoon helemaal niet lekker in mijn vel zit en daardoor dingen wat groter maak dan ze zijn. Het kan in elk geval wel meewerken.
Wat ook niet mee helpt is dat we door alle stress en emoties van de afgelopen weken te makkelijk zijn geweest met avondeten. Niet dat we elke avond slecht aten, maar wel vaak makkelijke dingen die best wat gezonder kunnen.

Net nu we dachten dat we even in wat rustiger vaarwater zouden komen is er een sterfgeval in de familie.

Alles bij elkaar maakt dat het gewoon enorm veel is en dan ook nog letten op wat je eet is best lastig.

Morgen in elk geval een afspraak bij de kapper, dat zal vast ook wel goed doen.
Smart, gecondoleerd en veel sterkte de komende tijd.

Ik lees dat je man graag wat kilo's kwijt wil, een goede reden om geen 'eetwerk' in huis te halen. Hou het bij komkommer en tomaat of een gekookt ei, net als tijdens het shaken. (*schop*)

Kop op en veel plezier bij de kapper.
Nou Smart ik begrijp helemaal wat je bedoelt, bij mij was de avond ook mijn slechte moment...zin in wat lekkers en je dan onrustig blijven voelen tot je het hebt...vreselijk. Kun je, om er weer in te komen, niet teruggrijpen naar dingen om jezelf af te leiden? Ik ga zelf in zo'n geval nu lekker even douchen...of handwerken...als je handen vol zijn, kan je er niets mee in je mond stoppen En ik heb hier op het forum al regelmatig deze uitspraak gezien die mijzelf erg inspireert: "Niets smaakt zo lekker als slank zijn." Succes en geniet van je verwenmomentje morgen

Zebrini gezellig dat je ook komt meeschrijven! Ik ben nu vier weekjes bezig en gebruik nog alle producten. Ik gebruik wel een grote maatbeker voor de pap en soep en zo heet mogelijk water, dan sla ik hem echt flink door met de garde. De pap dan in de magnetron en weer goed doorslaan met de garde. En als je dan nog stevigere deeltjes voelt: dat zijn geen klontjes maar vezels en die geven juist dat extra vullende gevoel. Maar ja ik ben geloof ik een makkelijke eter hihi...dat is misschien juist wel mijn probleem...

Nog 1 dagje in de eetweek en dan ga ik weer hardcore...en overmorgen wegen...ben benieuwd! Voor dat courgettepasta gerecht uit het CB boekje trouwens een leuke tip (voor wie het geld ervoor over heeft) de spirelli spiraalsnijder! Dan ziet je courgette er ineens ECHT als spaghetti uit...echt grappig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven