Wat eten we vandaag? Lunchversie!

25-02-2014 19:01 283 berichten
Naast het welbekende en succesvolle "En wat eten we vandaag" topic leek het me leuk om ook een lunchversie te starten voor een ieder, waaronder ik, die graag iets ander luncht dan een boterham met kaas.

Om elkaar te inspireren!

TO trapt af: vandaag had ik mozzarellasalade van AH to go, want geen tijd om zelf te maken.
Alle reacties Link kopieren
Een glas Appelsap Fairtrade. Las er hier over dat iemand dat zo lekker vond Inderdaad lekker fris

En 2 kaasbollen
Een voettocht van duizend kilometer begint met één stap (Lao Tse)
Leuk topic,ik was op vakantie dus reageer nu pas.

Op vakantie over het algemeen gelunched met stokbrood en ham en smeerbare geitenkaas. Maar ook wel een clubsandwich gegeten in een bar.

Ik had nog ham over en die heb ik net lekker op 2 crackers gegeten en een appel en een kop thee erbij.

Heb wel het voornemen om andere dingen in plaats van gewoon brood mee te nemen als ik moet werken maar heb die omschakeling nog niet gemaakt.
Ik heb mezelf gewoon goed verwend met mac 'n cheese (die ik maak met fijngesneden bloemkool, broccoli en doperwtjes)
Klinkt lekker matroesjka! Recept of zelf bedacht?
broodje geitenkaas
Subway broodje kalkoenfilet.
quote:dolfje schreef op 06 maart 2014 @ 15:45:

Klinkt lekker matroesjka! Recept of zelf bedacht?Ooit ergens gezien in een tijdschrift en zelf aangepast. Wil je m?
Ja graag!
Komt ie, alleen ik ben niet zo van de precieze hoeveelheden dus dat moet je zelf maar uitzoeken verhouding groente/macaroni doe ik ongeveer 50/50

Ingredienten:

-macaroni

-bloemkool

-broccoli

-tuinerwtjes (liefst die hele kleine)

-50/50 geraspte "gewone" kaas en geraspte hardere kaas (parmezaan, grana padano of pecorino bijvoorbeeld)

-bloem

-boter

-melk

-peper&zout

optioneel: fijngehakte peterselie of basilicum

bereiding:

Oven voorverwarmen op 200gr.

Macaroni en groenten koken (gewoon tegelijk) tot ze echt bijna gaar zijn, afgieten en opzij zetten.

Boter laten smelten in de pan (mag best lekker veel zijn ), met de bloem een roux maken en dan al roerend langzaam de melk toevoegen. Als de bloem opgelost is in de melk voeg je 3/4 van de geraspte kaas toe en peper en zout naar smaak. Als de saus net iets begint in te dikken doe je de macaroni en groente erbij en roer je het even goed door totdat er een smeuïge massa ontstaat. Die doe je in een ovenschaal, de 1/4 kaas die je over hebt er bovenop en dan in de oven tot er een krokant korstje op zit.
Oh en ik snij de groente dus heel fijn, fijner dan de macaroni is.
Dank je wel ga ik zeker eens maken!
Lekker Matroesjka!

Ik had vandaag, terwijl ik mijn moeder aan t helpen was in de tuin Wat n super-weer !

Dikke snee desembrood, met eigengemaakte tonijnsalade , lik mosterd, plakjes hardgekookt ei, rode-ui-ringen en wat zongedroogde tomaatjes.. Heerlijk!

Daarbij eerst Earl Grey, daarna samen n glas koude droge witte wijn......
Come fly with me on a jetplane
Ik heb vanochtend een lekker omelet staan bakken met veel tomaat, paprika en spinazie. In een bakje mee naar het werk genomen

Als toetje een snee banaan-dadelcake genomen
2 crackers met zuivelspread en avocado, klein restje warme sperziebonenschotel, 2 mandarijnen toe. En banaanpannenkoekjes als drie-uurtje.
Vandaag maar gewoon een boterham met kaas meegenomen en ik ga straks kijken of er lekkere soep in de kantine is.
Ik lunch thuis,moet nog even verzinnen wat. Heb net mijn ontbijt op Misschien een omelet of gekookt ei.
Ik heb naar mijn werk meegenomen: een venkelsalade met sinaasappel, komijnzaadjes, avocado en noten. En twee volkoren boterhammen met geiten(room)kaas.
Laat ontbijt/vroege lunch: over 10 min. de 2e helft van mijn pizza Ristorante van gisteravond. Lekker wat sambal erbij en een blikje energydrink.
Ik heb een ei gekookt en lekker op een cracker met mayo en erbij komkommerschijfjes en een stukje feta. En erbij ee. Latte machiato met kaneel.
Oh hiltje die salade van jou klinkt lekker!!!
Broodje zelfgemaakte tonijnsalade en een kop groene thee vanille
Vandaag gewerkt en gewoon boterhammen met ham en cervelaat met een kopje bouillon.
Broodje in de stad: chicken bacon melt bij de Sub. Banaan en mandarijnen toe (weer thuis).
Onderweg een baguette rosbief gehaald bij de Hema. Was boodschappen doen en moest nog naar een andere winkel. Maar had zo'n trek. Had de keus tussen patat of een broodje, uit slanke lijn overwegingen toch maar voor dat laatste gegaan. Was goed te eten!
????????????
Lijnzaadcracker en gekookt ei.

Groene thee.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven